Szerintetek egy középkategóriás autóba 250 lóerő már feleslegesen sok, vagy pont elegendő?
mi az a határ, amikor már azt lehet mondani, hogy felesleges, egy átlagos utcai szedán (nem sport) autóba?
3-400 lóerő fölött?
Ennek így igazából nem sok értelme van mert nyilván mindenkinek más az "elegendő".......
De egy átlag felhasználónak átlag felhasználásra már 150 ló is elegendő!Nyilván az aszfaltot nem fogja feltépni,de hirtelen nem igazán tudok elképzeli olyan forgalmi helyzetet amibe ez ne lenne elég!
Az első már leírta, hogy személyfüggő.
Én szerintem 150 paci nevetségesen kevés ha csak nem egy Ladáról van szó. Nekem a kocsim (Impreza) 412 lovacska ami nekem bőven elég. De 500 fölé nem nagyon mennék én is mivel az már inkább hobbi célra lenne jó mint egy városi rohangálásra. Ne de nem sportkocsiról beszélünk így szerintem bőven megfelel.
1:10 teljesitmény:tömeg és nyomaték:tömeg arány amit én minimum szeretek.
Ez kb. a 100-200Le és 100-200Nm környéke ugye 1-2tonna között.
Ennyivel már lehet 180as utazót tartani és kitaposva a pedált 200 felett a vége,de egy olyan dinamikus előzéshez amit motorral csinálok nem lehet ennyivel.
Oda már kell az 1:5 alatti arány tehát 200-400Le és 200-400Nm közti 1-2tonna közöttre...
A gond ezzel, hogy nem csak előzésnél hanem állatkodáskor is használhatsz ennyit és bizony mikor kilincssel előre mész ott már előbb jön a baj.
Meg a fogyasztás is több, mert minden 100méteres távokra előzni fogsz meg fék-gáz-fék-gáz.
De 1:5 nál jobb arány azbőven felesleges utcára, motoroknál is komoly tudás kell az 1:1 arány környéki gépekhez! Motorom az 1:1.95 -t tud egy régi 750es gép de ott se vágyok mai ezresre és kocsiban is szerintem a 150-200paci környéke már pont elég a haladós közlekedéshez.
nyilvánvalóan még a 250 is felesleges a szabályos közlekedéshez, de én azért elviselnék egy ilyet :)
Mekkora boyracer kérdés lett ez már:D
Normálisan, a szabályokat betartva gyakorlatilag 90-120 lóerő minden középkategóriás kocsit elmozgat 130ig gond nélkül, viszonylag dinamikusan. Efelett minden csak pénz és dinamizmus utáni vágy kérdése. Abban nincs nagy kunszt, hogy 180-nak menj, bármelyik kocsi megcsinálja 90 lóerő felett.
Az átlag vezetők gyakorlatilag 100%a képtelen még egy 90 lóerős autót sem kihasználni teljesítményében dinamikus vezetés tekintetében.
És a dinamikus vezetés nem azt jelenti, hogy az érdi lejtőn kinyomva a gázpedált a padlólemezen meddig megy el.
Nincs olyan hogy felesleges. Minél több a lóerő, annál jobb, ennyi. Most mondhatnánk hogy nagy autóba is elég az 50 lóerő, hiszen a 200D zöldséges Mercik is gurultak, akár millió kilómétereket, akkor elég nem?
De a sok lóerő mindig jól jön, és minél több, annál jobb. Erős autóval is lehet lassan, higgadtan menni, és egy 1000-res kisautónak is ki lehet nyomni a szemét, sőt már egy sima előzésnál is annak padlógáz kell meg visszaváltás, közben meg alig haladunk. Aztán egy 500 lovassal is lehet úgy menni hogy 2000 felé ne is menjem a fordulat, és még gy is tudod vele a forgalom tempóját tartani. Ha meg előzni kezdel és látod hogy necces, csak lenyomod a pedált, és túl is vagy rajta. De simán egy kereszteződésnél is jól esik a sok lóerő mikor gyorstol, még akkor is ha nem is nyomod neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!