1- 1,3 millióért milyen középkategóriás dízelt ajánlanátok?
Dízelben gondolkodom, mindenképpen.
Viszont, sokszor megrémiszt a sok rémtörténet.
"A PD TDI-k széthullanak, a TDCI-ik széthullanak, DCI-k szintén...stb"
"Nagynyomású szivattyú, kettős tömegű lendkerék, turbó és csak repkednek a százezrek"
Elég gyakran szidják a modern dízeleket, főleg a Volkswagen PD TDI , Ford TDCI motorokat, hogy 150 ezer kilométer után hullik szét az üzemanyag befecskendező rendszerük, meg egyebek.
Egy kérdésem lenne. Miért kell dízel?
Amúgy 1.9 TDI 90 lovas amiben nincs kettőstömegű.
Ismerősöm 750-ért vett egy 4-es Golfot és már 1.2 millánál tart, de a küszöbön még mindig átfér az ujjam.
""A PD TDI-k széthullanak, a TDCI-ik széthullanak, DCI-k szintén...stb"
"Nagynyomású szivattyú, kettős tömegű lendkerék, turbó és csak repkednek a százezrek" "
Ez így is van és repülnek a 100 000-rek. Csak azt senki nem teszi hozzá, hogy miért.
A fentebb felsorolt fődarabok gond nélkül elmennek minden autónál 300-400 000 között, még talán a franciáknál is :D Utána a kopás miatt felújítás vagy csere következik. Ezen a távon már van annyi nyereség az üzemanyag áron, hogy igazából belefér. Kétszer is akár.
Viszont senki nem akar, olyan autót venni, amiben 400 000-res futás van, így az összes kotla óráját visszatekerik.
Egyik ismerősöm most vett egy végig márkaszervizelt Focust 297 000km-rel. Pár karcot leszámítva makulátlan - és még nincs 5 éves az autó! Ezt simán visszatekerhetnék akár 100 000 környékére is, mert patent az autó. ( mondjuk tudok olyan Fabiaról amit közel 300 000-ről tekertek vissza 80 000-re :D ).
Ugyanezt azért egy Passat is tudja, egy 320 000-ret IGÉNYES gazdával rendelkező Passatnak patentnak kell lennie belül. A nepper megveszi, visszahajtja 120 000-re, te megveszed és 30 000 múlva összefossa magát a fél motor és megy a sírás, hogy hulladék a VW dízel, mert 150 000-nél letérdel... Holott már közel 400 000 van az autóban. :)
Te is dízelt szeretnél, ráadásul olcsó dízelt. A középkategóriás dízelek új korukban 5-15 millió között mentek, te ezt szeretnéd 1,3 milláért. Ne legyenek irracionális vágyaid, mert magadat vered át. Akármelyik 6-8-10 éves középkategóriás dízelben simán van minimum 400 000km, legfeljebb az óra nem annyit mutat.
Ha nem akarsz te is az ilyen mendemondák áldozatává válni, akkor keresel egy valós futású, igazoltan végig szervizelt dízelt. Igaz nem 160 000 lesz benne, hanem 420 000, de ebben már minden zsebbe nyúlós kopó dolog cserélve volt, így valszeg a következő 150-200 000km eseménymentes lesz - ha vigyázol rá.
Egy egyszerű példa, ennek 382 000 km még nem nagyon látszik a belsején:
Hagy ne keressek olyat, a használautón amiben csak 180 000 van, de ehhez képest csatatér :D
Ha nem vered át magad, akkor akármelyik dízel jó választás. Ha az aranyhalat keresed fillérekért akkor te is be fogsz állni a dízelt fikázók táborába.
Volvo S/V40 dízel?
Szomszédéban már 700,000 km van.
Nekem benzinesem van, az is tökéletes.
4-es összefoglalt mindent, egyedül a kettőstömegű lendkerék amit le kell nyelvi 2-300e km-en ként (mennyi idő alatt is kopik el? 8-10év?) Ha valami más megyen tönkre annak oka van vagy a sok km vagy az elhanyagolt szerviz. A PD-k elmennek bőven 1millió km-t nagyobb gond nélkül, persze mo.-ra minden autó egy féreglyukon át érkezik.
PD ből amit kerülni kell az a 2.0 PD/CR az elcseszett olajzási rendszere miatt egy ketyegő bomba. Persze meg lehet csinálni jóra is, de az pénz + kreativitás.
Az 1.5DCI nél a hajtókar ami le szokott térdelni az ominózus 30e km es olajcserének köszönhetően. CR rendszere nem felújítható mint az általad említett többinek, így egy kicsit zsebbenyúlósabb.
TDCI/HDI aránylag jó motor viszont sok a céges ezekből akik nem feltétlen kímélték az autót.
"Az 1.5DCI nél a hajtókar ami le szokott térdelni az ominózus 30e km es olajcserének köszönhetően."
Az Ford/PSA 1.6TDCI is hullik ha városi használat mellett erőltetik a 30 000-res olajcserét :)
Szerintem minden motor hullani fog ettől a 30e csereperiódustól, főleg azok amikben már benne van a föld-hold távolság oda-vissza.
Nekem is 1.6tdci-m van és köszönöm a 10e csereperiódussal még nem volt nagy baja. A 30e meg tartsa meg magának a gyár(és ez minden autóra vonatkozik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!