Szerintetek megéri külföldről teherautókat behozni?
Ahhoz képest, hogy az itteni fotelprofesszorok szerint nem éri meg behozni üzletszerűen külföldről autókat évről-évre ugrásszerűen nő a behozott autók száma:)
"Két év alatt 49 ezerről 96 ezerre nőtt, csaknem megduplázódott a használt személyautók importja,(...) - mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke."
"A 16 tonna össztömeg feletti haszonjárműveknél, a kamionoknál a forgalom már elérte a válság előttit, a tavalyi eladás 4438 volt - ismertette Dér Péter, az MGE elnökségi tagja."
Lehet szerintetek nem éri meg az autó és teherautó nepperek viszont milliókat keresnek vele:) Dehát ti biztosan jobban értetek hozzá:)
Valóban sokan csinálják, de azért az látni kell, hogy ha nem is feketén, de minimum "szürkén", megy ez az üzlet. Szóval csak akkor vágj bele ha ezzel együtt tudsz élni.
Na meg amit sokan elfelejtenek, hogy ez nem úgy, megy hogy rálősz a három legolcsóbbra a mobile.de-n és nagyot kaszálsz...
Az a lényeg szakértő úr,hogy ze egy cikk alapján osztod itt az észt,amúgy meg fogalmad sincs a dolgokról!
Aki régóta csinálja(nem 1-2hónapja vagy 1-2 éve)annak megy a biznisz az oké!Bár az üzlet tisztaságát hagyjuk!
De az,hogy ebbe valaki most nulla ismeretséggel,nulla kiépített rendszerrel belekezdjen.....esélytelen!!
Amúgy is félre értelmezted a feladatot,mert nem az volt a kérdés,hogy nőtt-e a használt autó behozatal!!
"autó és teherautó nepperek viszont milliókat keresnek vele:"
Ahogy azt móricka elképzelte... 1-2 csóró cég behoz magának, saját használata pár lerúgott tehert. Sok sikert, ha te üzletszerűen akarod behurcolni őket és továbbadni...
A személyautókat meg ne keverd ide, semmi köze a kérdéshez.
Apám cirka 20 éve kezdett bele a haszonjármű importba, én meg ebben nőttem fel kb. Az egész családunk ebből él. Nem is rosszul, teszem hozzá! Lehet nem vagyok szakértő, de azért némi fogalmam van róla hidd el;)
De mondom, ti biztos jobban értetek hozzá;)
Most itt arról van szó, hogy megéri-e külföldről teherautókat behozni.
A válasz rá pedig az, hogy IGEN.
"Használtan? Eleve agyonhasználják ezeket és akkor adják el, amikor már nagyon fáradtak azok a teherautók."
"Üzletszerűen évek óta nem éri meg autót/buszt/kamiont külföldről behozni!"
Ezek a válaszok nettó baromságok! Ne haragudjatok, de nem lehet ennél szebben kifejezni.
Nálunk az udvaron áll egy 220 ezret futott MP3-as EURO 6-os Actros vontató, meg egy 340 ezret futott EURO 5-ös TGX. Mindkettő németből érkezett és mindkettő patika, gazdagon felszerelt.
Van egy 818-as Atego Meiller Kipper billenő felépítménnyel, frissen felújított motorral.
Egy Dautel hátfalas, Carrier raktérhűtős 8.180-as TGL 120 ezer km-el! Hibátlan felépítménnyel, hibátlan hátfallal, hibátlan hűtővel.
Egy Schmitz SKI 24 billenő félpót. Látszik rajta, hogy nem kímélték de még pár ezer tonnát arrébb fognak vele hordani az biztos.
Egy rolópányvás Schwarzmüller SPA 3/E félpót új gumikkal, új fékekkel, hibátlan hófehér XL Code-os ponyvával.
Miről beszélsz, hogy elhasznált, elfáradt gépekről van itt szó? Kíváncsi vagyok ezeket majd melyik "csóró cég" veszi meg. Nálunk nem sok olyan fordult meg. Sérült, törött, hibás igen. De javítás után ugyanolyan jók mint azelőtt voltak.
Pont a Magyarországon, magyar tulajdonostól eladott gépekre jellemző, hogy agyonhasználtak. A nyugatról érkezők átlag állapota fényévekkel jobb a magyarokénál.
Vannak igények mikor pedig szinte csak a külföldi beszerzés jöhet szóba. Megfelelő nyergesvontatót meg dobozos, ponyvás tehereket még csak-csak találni itthon, de mi van ha valami speciálisabb felépítmény kell? Valakinek kell egy betonmixer, egy betonpumpa vagy egy pumix? Vagy egy komolyabb rakodó darus teher? Egy csatorna mosó felépítményes? Egy emelőhorgos? Egy kommunális felépítményes? De már egy gabonásból és egy rönkszállítóból is szegényes a kínálat. Válogasson az ilyen cég vagy szervezet a szegényes vagy egyenesen nem létező magyar kínálatból? Vagy ha egy turistabuszos cégnek kell egy újabb, komolyabb busz? Keresetek már itthon egy eladó Setra S 415 GT-HD-t. De hoztunk már be mi olyan TGA-t amin egy Eschlböck Biber aprító felépítmény volt. Erre is lehetne várni egy darabig míg Magyarországon felbukkan egy eladó ilyen. Bár már láttam a hahun ilyet:) Ilyen esetekben csak a külföldi beszerzés játszik!
Az új piaci szereplőkről meg annyit, hogy egyre többen vannak. Persze a nagyrésze nem a nulláról kezdi, hanem a személyautó importról nyargal át a teherekre mert felismeri az ebben rejlő lehetőségeket. Ebben ugyanis jóval nagyobb pénz van.
Szóval nem tudom Móriczka, hogy képzelte el ezt a bizniszt, de tévúton jár az biztos.
Bár felőlem mindenki azt hisz amit akar. De én azért szakmát nem fogok váltani ha nem haragszotok meg;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!