Külföldről behozott autók értékestése. Hogyan csinálja nepper?
Manapság külön iparággá fejlődött a külföldi autók, magánszemélyek általi behozatala, értékesítése. Én ezeket csak háztáj neppereknek hívom.
Nos, a kérdés , hogyan tudják alacsonyan tartani az árakat, úgy, hogy forgalomba helyezés után is megfizethető marad a kocsi?
Szeretnék vásárolni jól felszerelt b5-ös audit, de ami jól felszerelt és jó állapotú(most már), az általában külföldről jött, és ez tapasztalat, néztem már párat, persze találtam kevésbé jót is, de a felszereltsége még akkor is jobb volt.
Pl most adott egy kiszemelt, 985ezer az irányár, forgalomba helyezés nélkül. Ha belegondolok, akkor ezen már rajta van amit ráköltött, plusz a haszon, akkor mennyiért vehette az autót???! 750 ezer? Honnét varázsolják ezek elő az ilyen autókat? Mobile.de-n nem látok ilyen árfekvésben hasonló példányokat. Az rendben ,hogy 2-vel kezdődik km óra számláló és 1.9 tdi-ről beszélünk ergó tuti nem valós, de nem érdekel én állapotot veszek. Kétlem, hogy km-óra csavarás ennyit hozna konyhára, a bevallott nagyobb futású autókért is elkérik az árat, ha attól kiváló az autó.
Hogyan csinálhatják akkor?!
Ezek a nepperek nagyon jól tudják, hogy a legtöbb vevő a kinézetre szép autókat keresi. Ezt úgy mondom, hogy ismerek személyesen ilyeneket.
Nyugati országokban megveszi a lepukkant, sok kilométert futott autókat (mert azok olcsók, sírnál ha meglátnál egyet), vesz hozzájuk kisebb bontott alkatrészeket, amikkel kicserélhetők a kopottnak kinéző beltéri és külső elemek.
Szinte bárhonnan meg tud venni egy ilyen autót, a lényeg, hogy ezek olcsók, mert senkinek sem kellenek (még a magyar nézelődöknek sem), annyira lepukkantak.
Hazaér az olcsón vett szakadt ocsmány lehasznált autóval, amin ideális esetben nem sok lakatosmunka van, hanem inkább esztétikai kezelésnek kell alávetni.
Felpolírozza az autót, ez megvan pár ezresből, utána lewaxolja, ettől már rá tudja mondani, hogy szép fényezésű, és elkérhet érte több százezer forinttal többet. Belül is kap egy tisztítást, kicseréli amit kell, a karcos műanyagokat, a pedálokat, váltógombot, kormányt, szakadt üléseket is.
A belső is elfogadható lett, ez számára adja, hogy visszatekertesse a km órát. Visszatekerteti nagyjából a felére az óraállást. A szervizkönyvet ha volt vagy eldobja, vagy egy kicsit mahinálnak vele hogy bizonyítsa a kevesebb kilométereket, van olyan ügyeskezű, aki ért a művészi paprímunkához.
Ott van még a sok km és az elhasznált motor problémája. Ezek az autók még mennek, a motor beindul és lehet velük közlekedni, de szanaszét van kopva, hallani a hangján, netán füstöl is. Egy kis kezelést a motor is kap. Sűrű olajat, vagy olyan olajadalékot, amitől megnő a viszkozitása az olajnak és olyannak fog tűnni a motor, mint az új.
Néha kap szép dísztárcsákat is az autó, lefújja a lemezfelniket, vagy ha könnyűfém keráktárcsák vannak, akkor azokat felpolírozza és lefújja lakkal.
Ez mind soknak tűnik, de csak pár tízezer forint befektetés még és egy napnyi munka.
Meghirdeti a műremeket jó állapotúként, a visszatekert kilométerekkel, ha van akkor a megmachinált szervizkönyvvel, ami az árírás után bizonyítja a kevés kilométert.
Hoz a konyhára a km óra tekerés, mert gyorsabban megveszik a kevesebb kilométereseket. Főleg, ha átírták a szervizkönyvet is.
Néhány hónap múlva rájön a vevő, hogy rossz üzletet csinált. Személyesen ismerek ilyen autóbehozókat, de olyanokat is, akiket már becsaptak ilyen autókkal.
Amit a nepperek művelnek, az elmegy csalásnak, csak a kis magyar autóvásárlók inkább nem tesznek semmit, hanem letudják tanulópénznek perlés helyett. Azt már ne is említsük, hogy ezek a neppetek vajon mennyi adót fizethetnek (semennyit).
A példaként említett 985 ezer forintos autón simán lehet 450 - 500e ft haszna is.
Mielőtt még vérszemet kapna valaki, hogy ő is ilyen neppernek áll, ehhez pofa kell, gátlástalan csalónak kell lenni, és nem árt ha bátor, vagy vakmerő, mert ha egyszer rápacsál, akkor minimum akkora büntetést kap, hogy az egész famíliája belegebed.
Meg ugye nekik köszönhetjük a haznált-autó behozatali listák élén álló sok sz-ar állapotú autót.
Például amikor meleg a motor, akkor azok a viszkozitásnövelő adalékok (vagy az eleve sűrű olaj) ahogy már írtam, melegen nem keltenek gyanút. Képesek ideiglenesen újszerűvé varázsolni a motort. Nem füstöl, nem kopog, nem zörög, nem zötyög, nem eszi az olajat... egy - két olajcsere után jössz majd rá, hogy szétkopott a motor, és az átmenetileg beleöntött adalék, sűrű olaj még tovább rontotta a helyzetet.
Néhány 100, vagy 1000 km-ig ezzel az olajtrükkel fenn is marad a tökéletesnek tűnő működés. A kevésbé vészes motorba is beleteszik a prolongot, vagy metabondot, mert ezek is átmenetileg hasonló hatást okoznak, megjavul a motor, selymesebben fog járni, azután később jön a szívás, mert olajcsere után kiderül a motor igazi állapota ráadásul dugulások, lerakódások lesznek az olaj útjában ezek miatt.
Nem akarlak lebeszélni, de ezeket a trükköket ugyanúgy ugyanolyan gyakran használják a nyugatiak is, mint amilyen gyakran az autóbehozatalkor visszatekerik az órát. Nem csak a német, vagy a magyar nepper önti bele a prolongot, vagy a metabondot automatikusan eladás előtt az autóba, hanem a német magánszemély, de akár a honlland, svájci, stb. is él ezzel a szerintük kifinomult eladás előtti kezeléssel. Ezek a mocskos anyagok emellett még nehezen is eltávolíthatóak.
Mondanám, hogy olajcsere után szabadna csak megvenni a használt autót, de erre nincs lehetőség, ráadásul a prolong és még néhány adalék nem biztos, hogy teljesen eltűnik olajcsere után, mert makacs anyagok (a prolong olyan átmeneti gyorsjavítás a motornak, mint a hűtőtömítő adalék a hűtőrendszernek).
Valamilyen tanács? Te például ,hogyan állnál neki a egy használt autó vásárlásnak? Inkább belföld, vagy jártas ismerőssel külföldön?
Én behoznám a látszólag lepukkant audit is, futhatott sokat, de ha motort, futómű,kaszni egyben, és csak esztétikai törődést igényel belevágnék. Inkább én hozzam be valahogy ,mint h tömjem a nepper zsebét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!