Levegőszűrőt olajcsere előtt vagy után jobb cserélni?
Én előtte szeretek, mert a légszürőtől nem leszek csupa olaj de az olajcserétől lehetek ha elcseszem.
Másik a légszürőhöz elég felnyitni a motorháztetőt de olajcseréhez aknára vagy csáposra kell állni.
Ha aknára állok ugye alá kell mászni, ha csápora megkell emelni.
Légszürőt aknából vagy megemelt kocsinál nem érem el.
De légszürő előtt érdemes a pollenszürőt, mert utastérben van és akkor addig is biztos tiszta a ruhád, kezed, stb. és nem fogod összebaxni a kárpitot.
Nálama sorrend:
pollenszűrő, utastérben három mozdulattal megoldható
légszűrő, a motortérben kicsit macerás az új betét pontos berakása, de még mindig egy perces művelet
Végén az olaj, alá kell kúszni, megnyitni a csavart, ha kifolyt, kitekerni az olajszűrőt, betenni az új olajszűrőt, becsavarni az olajleeresztő csavart...
Végén bele az új olajat, beindítani, megnézni hogy sehol nem ereszt.... és kész is.
Miért nem egyszerre? Ha már úgyis előkerülnek a szerszámok, akkor mindegy az a pár perc.
Nem tudom más hogy van vele, én nem szoktam leönteni magamat a fáradt olajjal; csap és Ultraderm van elérhető távolságban ha a kezemet meg akarom mosni két eltérő művelet között.
Gondolhatod más se direkt önti le magát olajjal.
Meg az olajszürőnél lévő új gumi tömitéseket picit a fáradtolajjalilik "meghuzni" így minimum a kisujjad olajos lesz :)
Másik az azért amibe naponta 5-6kocsiból engedsz leolajat az a bödöge, bödön, lavor, edény, stb. pár év után azért csak koszos lesz hiába mosod el havonta, hetente.
Ultra meg nem a legjobb, próbáld ki ezt: "mavit a kék álom", nagyon jó!!!!
#4 - dolgoztam pár évet járműkarbantartásban. :)
Itthon minden szerszámot rendszeresen megtakarítok, csavarhúzókat, kulcsokat, célszerszámokat, olajos tölcséreket. Nem bírom ki hogy koszos cuccokkal kelljen dolgoznom.
Nem függ össze a kettő. Nálam:
- Olaj, olajszűrő csere: 15e km-enként, azaz 6-7 havonta.
- Levegőszűrő csere: 28-30e km-enként. Ekkor már szemmel láthatóan kezd retkes lenni. Hogy ne kelljen számolgatni, ezt mindig év elején januárban kicserélem. Kb 5 perc.
- Pollenszűrő csere: szintén évente általában szezon előtt, mikor már jön a jó idő, tavasszal kicserélem, egyben kitakarítom a szűrő mögött lévő elpárologtatót is.
- Üzemanyagszűrő csere: minden második olajcserekor, azaz kb 30e km/1 év.
A gyári ajánlás persze ezeknek a többszörösét is megengedi. De nem akarok pl ugyanazzal az olajjal 30e km-t járni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!