Milyen régi hobbi autót?
Hétvégente lenne használva, rövidebb távokra, hobbiautónak, lenne mellette egy rendes is, mindennapi használatra.
Amilyen autókra gondoltam:
Trabant 601 - Nagyon tetszik, kis vicces autó, pöfögő kis gépezet, csal az lenne vele a bajom, hogy nem tudom, hogy átmenne-e a műszakin a 2 ütem miatt. Meg ugye sajnos kormányváltós, bár ezt megtudnám szokni.
Trabant 1.1 - Erre is gondoltam, mert kinézetre nagyon hasonló a 601-hez, viszont ugye nem "igazi" trabis a hangja, a 4 ütem miatt, viszont átmenne valószínűleg a műszakin, meg ehhez nehezebb alkatrészt találni.
Lada 2101 (1200-es Zsiguli): Ez az autó azért is tetszik nagyon, mert apámnak volt ilyenje, és az gyönyörű állapotban volt, meg megbízható autó, viszont ez hátsókerekes, nemtudom. Meg ugye mivel Lada, eszi a benzint rendesen...
Egyéb "kocka" Ladák, 2105, 2107-es, meg még Wartburgra gondoltam, deugye a 2 ütemű ugyanaz mint a trabinál, hogy nemigazán menne át műszakin, a 4 ütemű meg kevésbé tetszik.
Szerintetek melyik lenne jó választás, a lényeg, hogy olcsó legyen, klasszikus, és azért ne kelljen 2 km-enként szerelgetni, gondoltam még 1-es, 2-es golfra, de az már nem volt divat régen Magyarországon...
A válaszokat előre is köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miből gondolod, hogy a kétütemű motor nem igazán megy át a műszakin?
Amennyiben mégis húzódozol a keverékes üzemanyagtól, akkor a volt szocialista érából a Skoda Octavia, Felicia, Spartak, 1000MB, S100/110/110R, esetleg Moszkvics,407/4018/412, Zaporozsec, Volga, stb.
Vannak persze szép számmal a nyugati öregek köreiből is, de az árban húzósabb.
Különben ha az az fő koncepció, hogy "olcsó legyen, klasszikus, és ne kelljen szerelgetni" akkor neked sosem lesz régi hobbi autód.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Volt Trabantom, ami egyébként nem kormányváltós, kormányváltós az a Wartburg, hát mindennek nevezném, de viccesnek semmiképpen. :) Közlekedni lehetett vele, a BKV-nál sokkal jobb volt, ez tény.
Én a zsigát mondanám, azok jó kocsik voltak régen is és most is, kényelmes, jó a rugózás, fűtés nagyon jó bennük.
A hátsókerékhajtástól nem kell félni, nem fogsz vele kereszbe menni havon sem ha normálisan vezeted.
Azelőtt évekig zsigával jártam munkába naponta, vidéki meg elővárosi utakon, télen nyáron, nincs azzal különösebb probléma.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lada.
"Meg ugye mivel Lada, eszi a benzint rendesen..."
Ha normálisan restaurálni akarod, és nem ökörködni kell a szántásban, akkor ez lesz a legkisebb költséged. Főleg úgy hogy hétvégére veszed elő rövidebb távokra.
Ha például minden egyes hétvégén mész vele 20km-t, és mondjuk 100-on 2 liter a többletfogyasztása máshoz képest, akkor évente kb 6eFt az ami üzemanyagra plusz költséged lesz. Az sok? Pár doboz cigi ára...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Trabihoz nehez alkatreszt talalni' mar reg nem gyartjak. Moszkvics,Volga 100-as Skoda vagy aranyarban van, vagy penztemeto rozsdaboglya.
4 utemu warbibol meg lehet jot yes olcsot kifogni, es meg a forgalom tempojat is fel Tudod venni vele, Ellentetben pl. Egy oreg skodri 105-tel. A lad at viszont meg mindig gyartjak a balkanra, es annyi fut meg mindig Europa kevesbe szerencsesebb felen, hogy a fillers alkatreszbol meg KB. 5-8 evig biztosan less utanpotlas. Egy jobb peldanyt pedig mar most is megneznek as utcan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!