Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autóban az ESP tényleg...

Az autóban az ESP tényleg csak annyit csinál, hogy lefékezi az autót? Szituáció

Figyelt kérdés

széles nyári gumijaim vannak fent, amik ilyen esős időben eléggé csúsznak, és az autó hátulja hamarabb csúszik meg, mert elöl vannak az újabb gumik.

Szóval mentem kanyarban gyorsabban, és kitört a hátulja, nem is tapadt meg, szinte drifteltem, elkezdett villogni a sárga objektum a km órán, de én csak annyit éreztem, hogy az autó magától fékez, szinte majdnem megállásig, én hiába nyomtam a gázt, kb 5 km/h ig lassította az autót 30-ról, amikor megtapadt, és mehettem tovább egyenesen.

Az ESP tényleg csak ennyit csinál, hogy fékezi az autót? mert itt pl esp nélkül is megfogtam volna, plusz elég későn avatkozott be, amikor már megcsúszott.



2015. nov. 28. 11:58
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
69%
Dehogy fogtad volna. Te nem tudsz egyszerre csak egy kereket fékezni, az ESP tud.
2015. nov. 28. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

egy kereket? nem inkább 4-et? :D

Gázzal kihúztam volna, mert 4 kerék hajtású.

2015. nov. 28. 12:05
 3/14 A kérdező kommentje:
Azt gondoltam, az ESP-nek az a feladata, hogy a megcsúszást megakadályozza, de utánaolvastam ,és azt írták, hogy csak azt akadályozza meg, hogy megpördüljön az autó- ez esetben jól végzi a dolgát. Lehet az én kocsimon a gumi a gyenge láncszem, és nem gondolja az ESP, hogy ilyen kis tempónál megcsúszik, mert tapad, aztán hirtelen dobja el magát, ahogy elveszti a tapadás, már csúszik is ki, egy jó gumival meg normálisan tudna működni.
2015. nov. 28. 12:08
 4/14 anonim ***** válasza:
neked fingod nincs, hogy hogy működik az ESP
2015. nov. 28. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Na és szerintem mi egyebet tudna csinálni az ESP hogy ne csússz ki? Elő kéne jöjjön egy láthatatlan emberke, és visszatoljon az ívre menet közben vagy mi?

Igen, az ESP képes arra hogy csak egy kereket fékezzen le, sőt a gázt is eltudja venni, hiába nyomsz padlógázt.


"plusz elég későn avatkozott be, amikor már megcsúszott."


Nem jós az ESP, hogy tudja, hogy most megfosz csúszni, csak a csúszás után tud közbelépni. Egyébként képes arra hogy a másodperc tört része alatt fékezgesse külön akár mind a 4 kereket, függetlenül egymástól. Igazából ugyanolyan alapon működik mint az ABS, csak ez állandóan, míg az ABS csak a fékpedál benyomásánál.

Az autók 90%-ban teljesen ki lehet kapcsolni az ESP, aztán ha te driftelni akarsz, akkor kikapcsolod, és vagy megfogod az autót, vagy nem.

2015. nov. 28. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Az ESP elsődleges feladata, hogy irányban tartsa az autót, s ezt a kerekek egymástól független fékezésével éri el, szinkronba hozza a különböző sebességgel forgó kerekeket.

Nem csak a megcsúszásoknál lép működésbe, kérdezd olyanok véleményét, akik nagy sebességgel padkára futottak, s az ESP fogta meg alattuk az autót.

Esetedben is kétlem, hogy ugyanolyan gyorsan, hatékonyan sikerült volna ESP nélkül is a manőver, vízen csúszáskor a legrosszabb, ha gázt adsz, "úszik" az autó.

2015. nov. 28. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

nagyon is jól működött az ESP-d, pont ilyenek miatt találtáki, és építik be az autókba.


írj egy köszönőlevelet a fejlesztőknek(is)


egyébként nem fogtad volna meg...esetleg a mentőorvos kezét...

2015. nov. 28. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"Esetedben is kétlem, hogy ugyanolyan gyorsan, hatékonyan sikerült volna ESP nélkül is a manőver, vízen csúszáskor a legrosszabb, ha gázt adsz, "úszik" az autó."


Attól függ, ha elsőkerekes az autó, és nincs benne ESP, akkor pont hogy kifarolásnál gáz kell + egy kis ellenkormányzás, hogy visszahúzza magát egyenesbe az autó. Viszont egy hátsókerekesben pont hogy el kell venni a gázt + ellenkormányzás. Ja és a féket el kell felejteni. Persze sokszor a tapasztaltak is reflexből elveszik a gázt elsőkerekesnél, és még rosszabb így. Ezért nagy találmány az ESP, ott mindegy hogy adsz gázt vagy nem, az elektronika teszi a dolgát. Aztán ha vadulni akarsz, akkor kikapcsolod az ESP-t, de feltételezzük, hogy ilyen esetben a vezető tisztában van a dolgokkal, és tudja mit kell tenni a tapadás elvesztésénél.

2015. nov. 28. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Persze ha vízen felúszik az autó, akkor majdnem hogy mindegy mit csinálsz sajnos.
2015. nov. 28. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

aki elveszi a gázt egy nyomatékos RWDnél az meg is érdemli, de aki ad neki az is!

Motorfék is van!

RWDnél gázt tartani kel és a kuplunggal kell játszani, hogy tehermentes állapotba bird hozni.


ESPből ezer féle van, van lassúbb és van gyorsabb, van kifinomultabb és gagyibb.


Jó dolog az ESP egy ember sose tud olan precíz lenni!

Tény találkoztam már olyan olcsóbb népautónál(ez volt rá írva németül), hogy az esp,abs,stb. vicces minőséget képviselt egy Mercihez képest.

Viszont logikus, hogy a bosch és társai nem fogják a csucsmodel menetstabilizátort egy alsókategóriás népautóba belerakni.


elektromos gázzal lévő autoknál a pilangoszelepet is vezérli de "bowdenes" nél is bele avatkozhat egyes tipusoknál a motorvezérlésbe is.


Hidd el az ESP és társai több, mint azt elképzeled....

2015. nov. 28. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!