Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » B. Kategóriás jogsinál a...

B. Kategóriás jogsinál a kötelező 580 km-t a 30 óra alatt kellene teljesíteni, vagy 30 óra a kötelező vezetési óraszám és ezen kívül még 580 km?

Figyelt kérdés

2015. nov. 27. 01:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
64%
A 30 órán belül kell meglennie a 580-nak, ha nincs meg az 580 akkor annyi óra még +ba, hogy meglegyen az 580.
2015. nov. 27. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Az normálisnak mondható, hogy 8-10 km-t vezetek egy 45 perces foglalkozáson? Kettő hét múlva forgalmi vizsga, túl vagyok 26 órán és még hiányzik jó 300 km!!!!
2015. nov. 27. 08:28
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos normális, mióta bevezették ezt az 580 km-es szabályt, mindenki 50-60 órát kell vezessen, tehát rakás pótórát kell még vegyél ami egy rakás pénz... De te még mindig jobb helyzetben vagy, mert van aki felvisznek autópályára, hogy egy óra alatt összegyűljön 50 vagy több km, aztán azzal sokat nem tanul. 100x többet ér 10 km városi forgalomban eltöltött óra, mint menni az egyenes úton.
2015. nov. 27. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Igen, ezt magam is így gondolom, de azért furcsa ez,no! 45 perc alatt símán áttekerek szegedről vásárhelyre, az 30 km. Rendben, hogy a forgalomban tele vagyunk lámpákkal, fekvő rendőrökkel, torlódásokkal, meg az oktató elcsászkál néha 20-30 percre is, de úgy tudom, kötelező pár órát pályán is vezetni. Pl. miért nem lehet 2-3 alkalommal elzúzni Bp.-ről Vácra és vissza, egyből meglenne a hiányzó km. A forgalomban vezetés jól megy, úgy érzem, minden rendben, mégis, úgy tűnik, az oktatóm nem akar kivinni lakott területen kívülre, nyilván a lehetséges plussz órák lebegnek lelki szemei elött :-(
2015. nov. 27. 09:06
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Én 2006-2007-ben tanultam. Akkor sem mentünk sokkal többet 8-10 km-nél alkalmanként. 10 órából 9-et a vizsgaútvonalon. Éjszaki vezetés is előírás. Ez csak azért és annyiban teljesült, hogy télen korán sötétedik, s 5 órakor vezettem. Akik korábban ültek kocsiban, azokat egyszer sem hívták éjszakára.

Városon kívüli vezetés van előírva úgy tudom, nem pálya. Arra azt mondják, nem fér bele az időbe. Mire kiérünk a város szélére, már fordulhatunk is vissza.

2015. nov. 27. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Az éjszakai vezetés rendben van, télen kezdtem a tanfolyamot. Az oktató azt mondta a minap, 50 rugóért "megvehetem" a hiányzó kilómétereket, no de vidéki vezetéssel fele ennyiért le is vezethetném! Nyilvánvaló, hogy csúnyán le akar húzni!
2015. nov. 27. 09:32
 7/11 A kérdező kommentje:
Ja, és dupla órákat veszek, tehát egy Bp.-Vác viszonylat bele kell férjen 2 x 45 percbe, nem?
2015. nov. 27. 09:33
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

"no de vidéki vezetéssel fele ennyiért le is vezethetném!"


Éppen erről beszéltem fennebb, hogy azzal nem sokat érsz, mert nem tanulsz belőle semmit, egyenesen menni és tartani a tempót bárki tudja. A városban araszolás, kereszteződések, fekvőrendőrök, sokkal többet segít megtanulni vezetni, mint menni a nyíl egyenes úton. Persze fontos hogy néhány alkalommal megnézd milyen 100-al menni, de csak ennyi.

2015. nov. 27. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Tökéletesen igazad van, én nagyon sokat tanultam a városban araszolgatásokból. Gépkezelés, fekvőrendőrök, útszűkületek, idióta, öngyilkosjelölt soffőrök, jobbkéz szabály-hegyek, stb. De akkor ne hírdesse az iskola, hogy 130 ezer és punktum, akkor írják le kerek-perec, 250 ezer, a sok-sok plusz óra miatt és akkor ezzel számol az ember.....vagy el sem kezdi. Azt hiszem, ez a fajta viselkedés messze kimeríti a tisztességtelen üzletpolitika fogalmát!
2015. nov. 27. 10:38
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Ezt az 580 kilométeres limitet azért találták ki, hogy az oktatók ne fölöslegesen hosszú beszélgetésekkel múlassák az időt (rövid megbeszélések szükségszerűek).

A tanulóautók többségében mái napig nincs olyan ellenőrző rendszer beépítve (nem is kötelező) amellyel pontosan lehet ellenőrizni, hogy a tanuló valójában mennyit vezetett, ezért az 580 km-es limit kevés kivételtől eltekintve másodlagos, az óraszám az, amit viszonylag pontosan tudnak követni (azt már nem , hogy a tanuló egy-egy órában valóban 45-50 perces oktatásban részesül, vagy csak 30)

Nagyon sok oktató hetekre, hónapokra előre be van táblázva, nem áll érdeklében, hogy egy tanulóval a kelleténél sokkal tovább foglalkozzon, normális oktatónak az a célja, hogy a tanulója minél hamarabb levizsgázzon, viszont felkészületlen tanulóval nem szívesen mennek vizsgára - ebből aztán vannak nézeteltérések az oktató és a tanuló között.

Olyan esetekben, amikor az oktató még értelmetlennek látja a vizsgát, a tanuló meg úgy gondolja, hogy ő márpedig a 30 óra vezetés után vizsgázni akar, az oktató mondhatja azt, hogy "hohó, még nincs meg az 580 km".

Egy vizsgára kész tanuló esetében meg papíron simán kihozza 28 órából az 580 km-t, akkor is ha csak 300 a valós.

(kivétel, ha az autóba be van építve a pontos ellenőrzésre alkalmas rendszer, és sajnos vannak nem korrekt oktatók is)

2015. nov. 27. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!