Melyik 2.5 TDI V6-os motorokat kell elkerülni? A 180 Le-t?
Nem a tdi a fo gond hanem a cegcsoport lehuzo szokasa.
Szakado vezlanc, szeteso ablakemelo, vezermutengely kopas, stb.
Skoda,seat,audi egykutya.
Hát igen, ahány válasz, annyifélét mondanak.
Leírom akkor, de ez tényleg így van, megbízhatsz benne: az összes 2003 végétől gyártott 2.5 TDI-nek már megvan oldva a vezérléssel a gondja. A 163 lovasokat csak ekkor kezdték el gyártani, tehát az összes 163 lovas megbízható ilyen szempontból. 180 lovasokat is gyártották még 2003 után, ezek között is akad hibátlan. De 2003 után már 150 és 155 lovasokat nem gyártották, tehát ezeket jobb kerülni (bár kapásból tudok 3 esetet is, akiknél nagyon szép szolgálatot teljesít a 2.5 TDI, és 500 ezer km felett vannak).
"Volkswagen 2.5 TDI V6
Motorkódok: AFB, AKN, AYM, BCZ, BDG, BFC, AKE, BAU, BDH
Gyártásban: 1997 – 2005
Típusok: Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 (és Allroad) 2.5 TDI, Audi A8 2.5 TDI, Škoda Superb 2.5 V6 TDI, Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI
Indok: A maga idejében közkedvelt motor hamar kimutatta a foga fehérjét. A hírhedt Bosch VP44-es adagoló hibáját már fejből mondja minden szervizes, ráadásul a hengerfej önmagában sem egy sikertörténet a könnyen kopó vezérműtengelyekkel, amikre rátett egy lapáttal a túlzottan optimista olajcsere-intervallum is.
Sajnos sokszor az új vezérműtengely-hidrotőke-szelephimba kombó sem hosszútávú megoldás, ezért sokan kísérleteznek más olajszivattyúval is, változó sikerrel. Ha lehet, inkább kerülje ezt a motorcsaládot, automatával (Tip- vagy Multitronic) még nagyobb ívben."
A teljes cikk:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!