Mennyi az a km ami után azt mondanád hogy meg sem nézed az autót? Az alábbi márka/tipus
Opel Astra H 2005-2006
Volkswagen Golf 4-5 2004-2007
Skoda Octavia, Fabia 2004-2007
Benzines autók érdekelnek
Astrát 0km-rel sem.
VW, Skoda benzin/dízel/baracklekvár?
Ja benzin. Abból csak japánt.
Dízel esetében 400e valós km.
Az Opeloknál a rozsda és a motorszelepek szokott lenni a probléma. A rozsda már 5 évesen támad minden rejtett helyen (sárvédő-ívek, tanksapi környéke, küszöb).
A haldokló hidrotőkéket hallani. Szervizkönyvet, olajcsere-intervallumokat ellenőrizni, ha az rendben van és nincs széthajtva sem, akár 300.000 km-rel is rendben lehet a jószág.
Ha Octavia és benzin, akkor a 20 szelepes 1.8 a megfelelő motorméret. Eszedbe ne jusson az 1.4!
Golf 4-5: ha külsőleg rendben, érdemes egy próbakörre elvinni. Gyakori hiba a légmennyiségmérő, ami 50-60 rugó, ha cserélni kell.
250.000 km fölött már jól meg kell nézni, lehetőleg szakival karöltve.
Opel ha benzin 200ekm
Opel ha dízel 0km
fócvágen,skoda 0km
Rozsda?
Igen, ez igaz volt az F, G Astrákra. Bár utóbbinál is már kevésbé.
A H már teljesen galvanizált karosszériával készült. 10 évesen is ritka a kezdődő felületi rozsdásodás egy-két példányon. Kimondottan látványosan rohadó H Astrát pedig még soha nem láttam. Egyébként a gyártó is 12 év garanciát vállalt a rozsdásodásra, ha valaki végig vezette a szervizkönyvet.
H Astrából a GTC (3 ajtós) nálam ott van a top5-ben. A Skodákból ez a széria nem igazán jött be külsőre. A Golf 4 szép autó még mindig mai szemmel is, de ha ki is fogsz utolsó szériás darabokat ilyen évjárattal, technikaileg nincs egy kategóriában a többivel. Inkább a G Astra 2000 körüli Skodák a kortársai. Az 5-ös Golf nekem olyan semleges.
De ezek természetesen mind szubjektív saját vélemények.
A kérdés nekem nem egyértelmű, hogy esztétikaileg nem nézem meg, vagy mi az a km amivel még használtan megvenném.
Ha utóbbira irányul a kérdés, akkor a H Astát még akár 200.000-rel sem tratom eretnekségnek megvenni, még szívó benzines motorral sem. A beltér nagyon jó minőségű anyagból van. Még ennyi futással is teljesen újszerűnek kell lennie, ha nem tekert. A VW-nél sjnos tipikus betegség, hogy a gombokról előszeretettel lekopik a felirat. Ebből a szempontból jobb az Opel.
Motorikusan az 1.6-ost (Z16XER, 115Le) venném szívó benzinesből.
Lehet velem nem egyetérteni, de én így tapasztaltam.
180-200.000km a max.
Lehet hogy szervizelve van rendesen de akkor se cserélt ki rajta mindent a tulaj. Lehet hogy van olyan alkatrész aminek már kb 10.000km van csak hátra.
Én a km-t és az állapotot nézem.
2 km után nem nézek rá.
(Nem veszek használt autót.)
Azért az benne van a pakliban, főleg egy használt autónál, hogy ami használva van, ezt előbb utóbb cserélni, javítani kell. Nem lehet elvárni, hogy a vételár kifizetése után X évig a tankoláson kívül egy fillért ne kelljen rá költeni.
Ezt el kell fogadni. De egy szívó benzines autón még a legrosszabb esetben sincs olyan hatalmas költség amitől annyira rettegni kéne. De a legjobb ha az autó vételárának legalább 10-20%-a ott csücsül a bankszámlán a váratlan kiadásokra, a vásárlással nem szabad teljesen lenullázni. És akkor olyan nagyon nagy meglepetés nem érhet. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!