Egy gyári jól beállított robogó variátor miben különbözik egy tuning variátortól (polini, malossi stb. )?
Inkább azt lehetne mondani, hogy a "tuning" variátorral többet lehet játszani. Azaz tudsz magadnak több végsebességet csinálni, de lassabban fog gyorsulni a motor, vagy extrém esetben a motor fel se tud pörögni.
Akkor van értelme variátort állítani, ha a motor erősebb lett és egyszerűen érződik, hogy elbírna még egy kis terhelést. Példa. Van egy 70es henger rajta, így pikk pakk 50-en van, de 60-nál többet nem megy, holott sirató falon is meg tudná ugyanezt csinálni.
Egy másik példa, alföldön hosszú utakra használja valaki a mocit. Az mindegy neki hogy 20 vagy 25 mp alatt gyorsul fel a motor, de az számít, hogy 60-al vagy jó hátszéllel, IFA mögött :) 70-et is megfussa.
Remélem segítettem
Kedves joco5582!
Köszönöm a hozzászólásod, de nekem a konkrét ok, paraméter, tulajdonság kellett volna amivel több a tuning variátor mint egy gyári változata. Mert gyárin is ugyanúgy ellehet végezni ezeket a beállításokat amiket írtál, úgyhogy nem lesz különb ettől a 20.000 forintos variátor.
2# hozzászólóval meg ember nincs aki egyetértene. Gyárilag minden értéket tekintve van a legoptimálisabban beállítva. Így tehát a fogyasztása, a végsebessége, a tartóssága, a gyorsulása stb. mind optimális.
Hát nem egészen értek veled egyet, vagyis a gyári értékek inkább a biztonságos közlekedést célozzák, mint a maximális teljesítményt.
A tuning cuccoknál minden a teljesítményre van optimalizálva. Van ugye a variátor és van a feszítője hátul. A tuning variátor addig növeli az átmérőt, amíg a feszítő maximum engedi. A gyári azért hagy némi túlbiztosítási hézagot. Az ívet is szokták módosítani, hogy amikor a görgők kilendülnek az átmérő gyorsabban változzon, így érik el, hogy a motorod fordulatszáma a variátor mozgása közben is mindíg azon a fordulaton legyen, ahol az a legnagyobb teljesítmére képes. A görgők súlya pedig szintén a motor fordulatszámát határozza meg az áttétel módosítása közben.
Kedves Cselez!
Köszönöm szépen a válaszod, pont erre voltam kíváncsi. Tisztán és világosan adtál a kérdésemre választ, pont amilyet szerettem volna. Úgyhogy ment a zöld pacsi.
Amikor a gyári értékről beszéltem, akkor az optimális szóval kicsit cifráztam. Úgy értettem, hogy az összes érték tekintve együtt átlagos, ugyanakkor két kiemelkedő tulajdonsága van: az egyik amit említettél is a biztonság, másik pedig a tartósság. Ez a kettő tulajdonság az amiből egy tuning cucc a legtöbbet veszít, de hát mindennek ára van. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!