Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy gyári jól beállított...

Egy gyári jól beállított robogó variátor miben különbözik egy tuning variátortól (polini, malossi stb. )?

Figyelt kérdés
Esetleg könnyebb a szerkezete? Jobban tapad rajta a szíj? Vagy messzebbre tudja kitolni a szíjat? Mert 10-15+ km/h sebesség növekedést ígérnek. Ami mind szép és jó, de ott marad a kérdés, hogy mitől lesz jobb mint egy jól beállított gyári variátor?

2015. nov. 24. 14:06
 1/6 joco5582 ***** válasza:

Inkább azt lehetne mondani, hogy a "tuning" variátorral többet lehet játszani. Azaz tudsz magadnak több végsebességet csinálni, de lassabban fog gyorsulni a motor, vagy extrém esetben a motor fel se tud pörögni.

Akkor van értelme variátort állítani, ha a motor erősebb lett és egyszerűen érződik, hogy elbírna még egy kis terhelést. Példa. Van egy 70es henger rajta, így pikk pakk 50-en van, de 60-nál többet nem megy, holott sirató falon is meg tudná ugyanezt csinálni.

Egy másik példa, alföldön hosszú utakra használja valaki a mocit. Az mindegy neki hogy 20 vagy 25 mp alatt gyorsul fel a motor, de az számít, hogy 60-al vagy jó hátszéllel, IFA mögött :) 70-et is megfussa.

Remélem segítettem

2015. nov. 24. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Gyárilag nincs semmi "jól" beállítva.
2015. nov. 27. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Kedves joco5582!

Köszönöm a hozzászólásod, de nekem a konkrét ok, paraméter, tulajdonság kellett volna amivel több a tuning variátor mint egy gyári változata. Mert gyárin is ugyanúgy ellehet végezni ezeket a beállításokat amiket írtál, úgyhogy nem lesz különb ettől a 20.000 forintos variátor.


2# hozzászólóval meg ember nincs aki egyetértene. Gyárilag minden értéket tekintve van a legoptimálisabban beállítva. Így tehát a fogyasztása, a végsebessége, a tartóssága, a gyorsulása stb. mind optimális.

2015. nov. 28. 21:03
 4/6 cselez ***** válasza:

Hát nem egészen értek veled egyet, vagyis a gyári értékek inkább a biztonságos közlekedést célozzák, mint a maximális teljesítményt.

A tuning cuccoknál minden a teljesítményre van optimalizálva. Van ugye a variátor és van a feszítője hátul. A tuning variátor addig növeli az átmérőt, amíg a feszítő maximum engedi. A gyári azért hagy némi túlbiztosítási hézagot. Az ívet is szokták módosítani, hogy amikor a görgők kilendülnek az átmérő gyorsabban változzon, így érik el, hogy a motorod fordulatszáma a variátor mozgása közben is mindíg azon a fordulaton legyen, ahol az a legnagyobb teljesítmére képes. A görgők súlya pedig szintén a motor fordulatszámát határozza meg az áttétel módosítása közben.

2015. nov. 29. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Kedves Cselez!


Köszönöm szépen a válaszod, pont erre voltam kíváncsi. Tisztán és világosan adtál a kérdésemre választ, pont amilyet szerettem volna. Úgyhogy ment a zöld pacsi.


Amikor a gyári értékről beszéltem, akkor az optimális szóval kicsit cifráztam. Úgy értettem, hogy az összes érték tekintve együtt átlagos, ugyanakkor két kiemelkedő tulajdonsága van: az egyik amit említettél is a biztonság, másik pedig a tartósság. Ez a kettő tulajdonság az amiből egy tuning cucc a legtöbbet veszít, de hát mindennek ára van. ;)

2015. nov. 30. 00:54
 6/6 cselez ***** válasza:
Köszönöm az értékelést, örülök, hogy segíthettem. Egyébként minél több fajta robogót látsz szétszedve, anál inkább kialakul az a kép, hogy túl nagy csodák nincsenek, tulajdonképp vannak kiforrt blokkok és azokat pakolgatják kisebb átalakításokkal a különböző típusokba. Namost mikor megtervezik a vázat és a futóművet megállapítanak egy még biztonságos és manőverezhető végsebességet. Ezután pedig a blokkot ehhez állítják be. Ezért van, sokszor, hogy ugyanaz a blokk sokkal erősebb egy másik típusban. Természetesen ezt a tuning alkatrész készítők nagyon jól tudják, emiatt aztán elképzelhető, hogy a te robogód még tuningolt állapotban sem veszít az élettartamából, hiszen a blokk tudja azt a teljesítményt.
2015. nov. 30. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!