Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogó variátor-hajtás szerelé...

Robogó variátor-hajtás szerelésénél tanácstalan vagyok. Mi maradjon zsírmentes? Mi legyen olajos?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Kérem az írjon, aki jártas a témában! Honda shadow robogómat szétszedtem, önindító kinlódott meg, úgy rendberakom az egészet, olajzás, uj dugattyugyürük stb. Az első illetve a hátsó tányér (amiket a szíj fut) csúszótengelyére raktok zsírt vagy olajat? Milyet? Attól tartok, hogy ez a forgás miatt kiszóródik szélre és a tányérokra kerül, amin a szíj megcsúszását okozhatja. Így van ez? Másik kérdés: A görgőket be kell fújni olajjal vagy szilikonnal?
2015. nov. 23. 18:15
 1/9 anonim ***** válasza:
Nem kell se zsír se szilikon se műszerolaj, semmi nem kell. A honda görgők tudtommal szárazon futnak, enyémre legalábbis ráírták, (varioház belsejére), hogy "no grease", ugyanígy a főtengely végére sem kell semmi. A bendixet a megfelelő helyen érdemes lekenni egykis litiumos zsírral, illetve a tengelyének a két végére a házba szoktam nyomni egy pöttyöt. Valamint szétszeni a berugókar mehanizmust és a dekliben lévő perselyt szépen bezsírozni.
2015. nov. 23. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod! Igen énis ezen agyaltam hogy a görgőknek nem kell kenőanyag, viszont a főtengelyre kellene nem? Azon van az a vastagabb falu persely amin csuszkal a tányér. És mégegy dolog: a hátsó tányérnál, ha kívülről olajos a csuszokuplung boritasa, valoszinu hogy belul a kuplung is az?(eleve az volt amikor szetszedtem)


Mert az nem lenne klafa, csak melosnak tunik azt a csavart letekerni... Köszi!

2015. nov. 23. 22:47
 3/9 anonim ***** válasza:
Főtengelyre nem tudnál úgy tenni, hogy egyből ne menjen át a szíjra is ez az első ok, másik pedig, hogy a vastag persely is forog a tárcsával együtt, és a tárcsa csk oldalirányban csúszik rajta finoman, ha nem korrodáltak az alkatrészek akkor a finom megmunkálás pont elég ahhoz, hogy szinte egyáltalán ne kopjon. A hátsó kuplung egy nagy szívás szerszámok nélkül. Ott sem szabad olajnak lennie, főleg nem a kuplung pofák környékén. Az a harang ami a kuplungon kívül van az az ún. kuplungharang, ez van közös tengelyen a végáttétel bemenő tengelyével. Ebbe kapaszkodnak bele a belsejében forgó kuplung pofák forgás hatására, ezt az alaplapot hajtja a szíj. Ebben az egész hátsó dologban a tenglyen van összesen azthiszem 2csapágy, amikről minimális knőanyag szokott szétszóródni a közvetln közelében, ha van a kuplungon is akkor bukta az egész, mert iszonyatos slippel fog csak működni. A harangot amúgy CSAK légkulccsal lehet lszedni, ne is próbáld meg az anyát leütni, mondjuk ugy hogy fogod a hátsó kereket mert csak a csapágyakat vered szét, nekem sikerült kezdő koromban.
2015. nov. 23. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszi! Jó lett volna ezt hamarabb olvasni, tegnap megpróbáltam kulcsal meglazítani a kuplunharag csavarját, kulcscsal, ugy hogy kalapáccsal finoman kocogtattam a kulcs végét(légkulcs híján). Remélem nem okoztam kárt a csapágyban. A kerék nincs rajta, az egész szett, motorblokk minden ki van szerelve és egy asztalon van, ott próbáltam. Hogy érted azt, hogy ne próbáljam meg az anyát leütni? Ezt a módszert ne próbáljam amit már sajnos csinaltam és amit az elöbb leirtam? (A kocogtatós módszer)? Valahogy le kell vennem pedig, mert szerintem ahogy mondod olajosak a kuplungpofák. Szakszerűtlenül volt javítva, pl a hátsó fékbovden is oda lett nyomatva a berugodekni es az aluminium ház közé...
2015. nov. 24. 14:03
 5/9 anonim ***** válasza:
En is igy kezdtem es amikor nem sikerult a kulcsot rateve leutnom akkor fogtam egy vesot amit az anya szelenek tamasztottam es azt utottem, igyekeztem ugy hogy leforduljon es ne a tengelyt ussem, de az nem sikerult tul jol. Valoszinuleg akkor utottem meg a csapagyat, ami egy parszaz kilometer utan elkezdett kotyogni, amit lehetett kezzel erezni plusz az egesz hatso kuplung berezonalt egy sebesseg felett. Te szerintem meg nem csinaltal rosszat az viszont szinte biztos hogy nem fogod tudni leszedni, ha ugyis kivan szedve a blokk akkor vidd el egy gumishoz pillanat alatt lepoorgeti legkulccsal.
2015. nov. 24. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Értem, szerintem is az lesz, hogy elviszem gumishoz, viszont akkor meg adódik a következő helyzet, hogy adott nyomatékkal kell visszahúzni a csavart, hiszen nem mindegy mennyire nyomod össze a nagy rugót. Lehet inkább alkoholos rongyot megpróbálok bepaszírozni azon a résen es valahogy kitörölni. Neked miert kellett levenni egyébként a hatso kuplungot? Nem gndoltam hogy ilyen macera! Ja igen! A hajtóműbe mennyi olajat kell önteni? Meg milyet? Kiöntöttem, és alig volt benne és amugy is olyan volt mint a szurok.
2015. nov. 24. 17:04
 7/9 anonim ***** válasza:
Az anya lehuzasaval nem a rugot nyomod ossze! A tengelyen ami kilog a vegattetelbol a kuplung resz csak ravan tolva es megvan csapagyazva, tehat kulon fordul csak a kuplungharang van fixen rogzitve egy kormos kapcsolattal, a tengely vege az anya menete elott megvan ricnizve es arra csuszik ra a harang es az anya csak annyit fog hogy az egesz szerkezet ne csusszon le. Tehat a rugot te nem szoritod semennyire. Nem szoktam nyomatekkal huzogatni, azt se tudommilyen allasban van a legkulcs, idoutan mar erzi az ember.en amigy kisrugo *3001#12345#*tores miatt szedtem szet, ezek tartjak a kuplungpofakat. A vegattetelbe kb 1 decinolaj kell, de altalaban ravan irva a blokkra, azirast a deklin kivul keresd azon a femen ami a vegattetel masik fele.
2015. nov. 24. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Igen, meg is találtam a deknin, 1.2 dl kell bele. Köszi, rengeteget segítettél!
2015. nov. 25. 14:24
 9/9 ricsi1975 válasza:
Vékonyan be szokták fújni szerelők a görgőt szilikonnal. Csak a görgőt és módjával
2019. júl. 27. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!