Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 12V 3AH akksinak mennyi a...

Kerékhegyi károly kérdése:

Egy 12V 3AH akksinak mennyi a maximális töltési árama?

Figyelt kérdés
2015. nov. 21. 06:02
 1/7 anonim ***** válasza:
45%
12V 0,3Ah. 10%-nál többel nem szabad.
2015. nov. 21. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Hülyeség.

Autó akkura is azt mondják az elsőhöz hasonló tudatlanok, hogy 50 Ah akkut 5 ampernél többel nem szavad tölteni.


Szabad. Csak a feszültség nem haladhatja meg a 14,5 voltot. A robogó feszültségszabályzója majd megoldja, de lemerült akku esetén a töltőáram akkora lesz, amennyit a generátor tud. Lehet akár 3-4 amper is.

Autóban is egy 50 Ah akkut simán tölt a generátor akár 60-70 amperrel is, ha le van merülve.

2015. nov. 21. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Aham...ja...


Csak a generátor és az akkutöltő működése egészen más.

Mikor otthon töltőre teszed az akkut, kényelmesen, alacsony áramerősséggel töltögeted.

Ez azért kell, hogy ne forrjon fel az elektrolit, ne deformálódjanak a lemezek.

Viszont az akku ennél nagyobb áramerősséget is elbír, csak nem sokáig. Van neki indítóárama, ezt rá szokták írni és általában több száz amperes értéket jelent. Ezt viszont nem sokáig tudja leadni, általában egy 10-15 másodperces indítózást kibír, de ha hosszabb ideig tekered az önindítót, nem csak az indítómotor fog füstölni, hanem az akku is rosszul fogja érezni magát.

Na, de visszatérve a töltőre: a töltő árama csak az akkun halad keresztül. A generátor viszont más: az nem csak az akkut tölti, hanem valamennyi fogyasztót ellátja árammal. Vagyis járó motornál pl. a lámpák nem akkuról mennek, hanem közvetlenül a generátor adja nekik az áramot. A két tompított fényszóró 10 A-es áramfelvétele tehát nem az akkut, hanem a generátort terheli.

A generátor által leadott teljesítményt felveszik az éppen bekapcsolt fogyasztók, a maradék meg megy az akkuba.

A generátor teljesítménye viszont szabályozott: a feszültségszabályzó próbál rendet vágni a kóbor elektronok között.

Ez az elektromos rendszer feszültségét igyekszik állandó értéken tartani, így szabályozva a generátor teljesítményét. Ha sok fogyasztó van bekapcsolva, az elektromos rendszer feszültsége csökken, mert nem bírja valamennyi fogyasztót ellátni a generátor. Ekkor a feszültségszabályzó növeli a forgórész gerjesztését, a generátor teljesítménye nő, egészen addig, amíg a leadott teljesítmény eléri a kellő szintet. Ha meg lekapcsolod a fogyasztókat, megnő a feszültség, ekkor csökken a gerjesztőáram és ez által a generátor leadott árama is. Így aztán az akkut sem tölti túl a generátor.

Ez egyébként a mai autóknál nem is olyan könnyű, mint hinnéd. Az üzemanyagot elektromos szivattyú nyomja a tartályból, a befecskendező elektronikus, másodpercenként akár több százszor nyitja-zárja a megfelelő szelepeket, ehhez komoly teljesítmény kell. A gyújtás is igényli a wattokat, nem a semmiből lesznek bődületes méretű szikrák. A különböző érzékelők, jeladók, léptetőmotorok is felveszik a maguk wattjait, az elektronikusan működtetett műszerfal és a jeladók is kérik a magukét, folyamatosan dolgozik azt ABS, az ESP, az EBD (álló járműnél is mintavételez, feldolgozza a jeleket, csak mondjuk nem avatkozik be). Komoly teljesítményt emészt fel egy látszólag csak békésen álló autó is. Pedig ekkor még nem világítanak a fényszórók, nem üvölt a hifiből a "kottonájdzsó", nem fújja a levegőt a szellőzőventilátor, nem melengeti a benn ülők ülepét a fűthető ülés, nem mozgatják villanymotorok a tükröket. Úgyhogy nem kell félteni az akkut, a generátor által megtermelt teljesítménynek bőven van más helye is, nem csak az elektrolit forralására mennek az amperek.


Hoppá.

2015. nov. 21. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! De hát vannak már intelligens akkútöltők is, vagy csak reklám az egész!
2015. nov. 22. 09:32
 5/7 anonim ***** válasza:
Mikroprocesszoros töltőknél nem kell ilyesmivel bajlódnod. Ott szinte csak rárakod és kész.
2015. nov. 22. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Hármaska okoska:

Többet tudok az autóelektronikáról, mint hinnéd. Te felmondtad a leckét, ami hülyeség, de nem baj.

Motorelektronika 10-15 amper AC-pumpával, miegymással együtt. Generátor 70...90 amper. Lemerült akkut bizony az 45...55 Ah akkuba simán folyik az a 40-50 amper az első pár percben. Nem érdekel a hablatyod, majd ha kimérted, akkor pattogj, paprikajancsi. Én már kimértem.

Én mindig tudom mit beszélek. A többség beszél, amit tud. Te is.

Ennyi.

2015. nov. 22. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Persze mindenki hülye csak te vagy helikopter... :)


"Többet tudok az autóelektronikáról, mint hinnéd."

Tényleg? Taníts mester! :D

2015. nov. 23. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!