Mikor tudatosul a Magyar sofőrökben már végre, hogy nem tötymörgünk a belső sávban egészen hazáig? Ez valami belső kényszer, vagy szándékosan gciznek az autóstársaikkal?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De tudja mindenki a jogát és mennyire tud ragaszkodni hozzá...
Vitatható hogy mennyire van az autósnak joga a megengedett legnagyobb sebességgel feltartani mindenkit, hiszen a gyorsabbat el kell engedni. Nem szabadna a megengedett határ fölé gyorsítani, de senki sem korlátozza, hogy jobbra kihúzódj míg a másik elmegy. Az érdekes az, hogy sok embernek elképzelése sincs arról hogy hogy tudja zökkenőmentesen végigelőzni a sort és ezzel párhuzamosan elengedni a gyorsabbat. Jelenleg dolgoznak az M3 kivezetőn, minden nap tapasztalni hogy 5km/h-val gyorsabban halad nyomi a belsőben mint a külső sávban autózók, busznyi helyek lennének kiugrani kicsit míg elmennek a gyorsabbak, de vagy bunkók, vagy félnek a visszasorolástól, vagy figyelmetlenek, vagy egyszerűen joghuszárok.
Engem sosem tolnak le, sosem villognak és dudálnak rám, de én el is engedem a gyorsabban haladót, függetlenül hogy mennyi a megengedett sebességhatár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A fő probléma ezzel a kiugrok, elengedem, visszaugrom a belsőbe dologgal, hogy akik tolnak 150nel, visszavesznek 130-ra viszont vezetni már nem tudnak, ezért nem tudnak megelőzni olyan rövid távon míg utoléred a következő kamiont. Azért a 130-140 lóerős dízelek sem gyorsulnak már 130-ról 150-re pillanatok alatt félgázon 6.ban.
Persze nem ez a fő ok, azt előttem levezették már sokan sok szempontból, de ez sem elhanyagolható szerintem
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azért a 130-140 lóerős dízelek sem gyorsulnak már 130-ról 150-re pillanatok alatt félgázon 6.ban."
Tán használni kéne a váltót, semmi sem tiltja ám a (vissza)váltást autópályán sem...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gyorsulnak azok eleget váltogatás nélkül is. Talán én csinálok valamit rosszul, de nekem is érdekem hogy mihamarabb elmenjen és folytathassam az előzést, így megpróbálom úgy csinálni hogy lendületből előzhessen a másik.
Azt gondolom, hogy ha sikerül kb 1000km-t pályázni 2-3 kisebb fékezéssel, egy normális 120-as átlaggal anélkül hogy levillognának, talán valahogy jól csinálhatom.
A rendszeres tükörhasználat miatt tudni hogy a hátulról érkező kb mennyi idő múlva ér utol és kb mennyi idő alatt halad el mellettem. Ez mindennek az alapja, innentől lehet "tervezni" hogy hol és miként fogod elengedni a másikat.
Sajnos sokan nincsenek tekintettel a másikra, ezért van hogy lakott területen, gyér forgalomban többsávos úton képesek egymás mellett gurulgatni,ezzel feltartva mindenki mást.
Mit vátunk tőlük?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!