Melyik konstrukció tartósabb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mindkettőt lehet tartósra építeni. Az állandó összkerékhajtásból a központi differenciálműves változatok igazán hosszú élettartamúak. A viszkókuplung hamar elfárad, a Haldex mára már elég tartós lett, de ott meg az elektronika a kényes pont: nem mindig bírja, ha kemény terepezésnél beázik vagy sikerül odaverni az autó alját.
Kapcsolható összkerékhajtásnál a hagyományos, kardánra épített kapcsolószerkezettel szinte soha nincs gond. Kapcsol-kiold, tök jó, semmi baja. Van viszont modernebb kivitel: az első kerékagyakba telepített kapcsolószerkezet. Ez nagyon hasznos, mert lekapcsolt első hajtásnál nem forog az egész erőátvitel, nem növeli a fogyasztást - csak éppen ezek a kapcsolók azok, amikkel baj szokott lenni. A szokásos beázás és kontakthiba mellett van egy egészen egyedi jelenség is ezeknél. Azoknál az autóknál, amikkel ritkán terepeznek, van, hogy nyitott állapotban összerohad a kapcsoló. Ilyenkor meg ha kell, az istennek se tudja bekapcsolni a hajtást, esetleg sikerül neki, de csak az egyik oldalon. Nagy élmény.
Sokan esküsznek a mechanikusan kapcsolható elemekre, nem is ok nélkül. Általában az elektromos ketyerékkel több a baj, ha nehéz körülmények közé kerülnek. Bár elektromosan kapcsolható differenciálzárból is van olyan, ami jól bírja a vizet-sarat-latyakot. A profi technika - legyen akár kapcsolható, akár állandó összkerékhajtás, bármilyen kapcsolószerkezettel vagy központi nyomatékelosztóval - sokáig húzza. A divatterepjárók összkerékhajtási rendszerei meg úgysem folyamatos terepezésre készültek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!