Melyek voltak a leggázabb, legproblémásabb autók/motorok amit a szocialista blokkban gyártottak anno?
#3-as válaszolóhoz csatlakoznék.
Bár én már túl fiatal vagyok a szocialista autókhoz.
Abból tudok kiindulni amit apámtól tudok.
Ő Merkúrtól vett egy zsír új 105-ös Skoda-t, de állandóan lerobbant vele. Hosszabb utakra már csak úgy mert vele elindulni, hogy egy fél autónyi alkatrész volt a kocsi csomagtartójába.
Pozitívumként persze kiemelte, hogy úton útfélen, könnyen javítható volt.
Ő 3 évesen adta el a Skoda-t, ami mai szemmel nevetséges kor egy autónál, de akkor örült, hogy megszabadult tőle.
Következő autója egy nyugati autó volt, egy Ford Escort, ami állítása szerint űrkorszak volt a Skoda-hoz képest.
Én ekkor még nem vezettem, kamasz voltam, szóval elhiszem, hogy ekkora különbség volt a keleti és a nyugati autók között.
A farmotoros Skodák nem hozhatók fel általánosságban ezen a topikban, mert nem voltak sz*rok. Apámé (családé) közel 20 évet szolgált úgy hogy mindig eljutott A pontból B-be.
Az elöl hűtősök (105, 120) már lehettek problémásabbak, de ez a szakszerűtlen javításnak (na jó, akkor azért nem volt minden az autós boltokban, fagyálló se mindig) tudhatók be.
Természetes, hogy fejlődik a technika. Amitől tegnap még elaléltál az ma már megszokott, holnap pedig ósdi. Ezek ellenére semmi értelme visszafelé köpködni.
Két adat a lenézett egykori szocialista autókról:
-a maga idejében a Skoda Felicia közép Európa legkeresettebb kabriója volt(ár/felszereltség/szervízlehetőség)
-1970-ben rendezték meg a London-Mexiko rallye-maratont (25000.km 96 induló 23 célba érő) ahol a csapatversenyt a Moszkvics nyerte.
Persze, hogy voltak "csodás" járművek és berendezések is.
Aki próbált már Dacia műszerfal mögötti kábeldzsungelt kibogozni, az tudja miről beszélek. Vagy aki Zaporozsec benzinkályhát próbált életre kelteni...... ;)
Viszont, azt is el kell mondani, az egyszerűségüknél fogva, sokkal könnyebben voltak javíthatók ezek a járművek.
Trabant kuplungozás kb. fél óra a ház mögött...
Anno elpukkadt a Skoda főfékhengerem, KGST-piac->1000Ft->20 perc múlva életképes.
Más világ volt. Nem jobb, de nem is rosszabb. Más....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!