Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik volt a legjobb szociali...

Melyik volt a legjobb szocialista (KGST) személy- és teherautó?

Figyelt kérdés
2015. jan. 27. 22:45
 1/1 anonim ***** válasza:
85%

A legjobb személyautó címére több jelölt is van. Az M21-es Volga például a maga korában ott volt a topon: megbízható, kényelmes, gyors autó volt. Az '50-es évek közepén-végén a nyugati gyárak sem készítettek sokkal különb autókat az elérhető árú kategóriában.

Aztán ott van a Škoda 1000 MB: 1964-ben, mikor megjelent, tök jól hozta a négyszemélyes, kis családi autók szintjét. Ment, megállt, kanyarodott, keveset fogyasztott, kényelmes volt, fűtött - na, jó, csomagtartója nem volt, de akkoriban elég sokan voltak boldogok a Bogárral és ezen a téren az sem volt különb. Viszont a Škoda aprócska első csomagtartójához legalább hozzá lehetett férni és volt fűtése. Ja, és a technika sem volt semmi a csehszlovák remekben: 1964-ben nyomás alatti öntéses könnyűfém blokk virított a farában. Jellemző, hogy az ugyanilyen technológiájú hengerfejet csak 20 évvel később tudták kiizzadni magukból a mladá boleslav-i mérnökök. Nem volt könnyű dolog a szocializmus.

A következő két jelölt is csehszlovák: a Tatra T603 és T613 is ott van a legjobb keleti autók között. Gyorsak, kényelmesek, extravagánsak, élmény velük az utazás. Kellemesebbek, mint a nehézkes szovjet böhömök.

De ha már Szovjetunió: onnan is van még két pályázó. A Moszkvics 408 a korábbi, korszerű formatervvel és motorral. Nagyszerű autó volt akkoriban. A későbbi a VAZ 2103, vagy ahogy akkoriban ismerték, az Ezeröcsi. Az egész népes Fiat 124-család talán legszebb tagja, korszerű műszaki színvonallal, a korai szériáknál nagyon jó minőséggel. Hiába, a Fiat mérnökei jó munkát végeztek és akkoriban még a technológiát is felügyelték. A későbbi 2106-osokon már látszik, hogy a szovjetek is belenyúltak.

Az utolsó autó, ami eszembe jut, a Ladák oldalági rokona, a Polski Fiat 125p. Műszakilag itt-ott fejlettebb is, mint a Lada (pl. hátsó tárcsafék), ez is kényelmes, gyors autó. Ott a helye a legjobbak között, bár azért tetten érhető, hogy az eredeti 125-öshöz képest butított konstrukció.

Ha a legjobb KGST-személyautóról van szó, ezek jutnak eszembe. Sajnos egyértelműen nem tudok dönteni közülük, mert ez már érzelmi kérdés. Az viszont tény, hogy műszakilag ezen típusok voltak a legjobbak.

Vagy nem is - majd meglátjuk, ki mit fog erre írni. Szinte mindenkinek van tapasztalata ezekkel az autókkal, ebből adódóan sokaknak meggyőződésük is van róla, melyik volt a legjobb.

2015. jan. 27. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!