4000 kilométer után a motorolaj már fekete. Ez normális?
Motor belső mosót(így hívják) (3-4 olajciklusonként szokták).
A benzinkutakon és autósboltokban is kapható..1500Ft kb,a régi olajhoz keverve 10-15 perc járatás alatt fejti ki oldó/tisztító hatását,ezután kell az olajat lecserélni, így tovább marad tiszta az új olaj.
A fekete színt az égésből származó korom okozza,ami puha anyag így kárt nem okoz a felületeken,viszont lerakódhat itt-ott (ha extrém sok a dzsuva),így olajsár dugulás lehet és ekkor ha az olaj nem jut el létfontosságú kenőhelyre akkor ez a motor halálával járhat. De ez elég ritka eset.
Tudom már rég volt feltéve a kérdés de az hogy 1-2 ezer kilóméter után fekete az úgy van jól! mert a motor üzemeltetése közben az égéstermék (korom, koksz...stb) keletkezik amit az olaj magába vesz! tehát az olaj elvégzi a tisztító hatást! ha nem lenne fekete az azt jelenteni hogy nem pucolja a motrot! ez olyan mintha kimosnád a ruhád és tiszta víz folyna ki a mosógépből...
Az úgy elég gáz lenne nem? Amúgy nekem is opel astra f-em van X16XEL ECOTEC motorral. Ez a motor típús gyárilag is olajzabáló....700-900km után nekem is bele kell löttyenteni hogy maximum szint közelébe kerüljön....de ezt egy sprecíz motorfelfúrással és szelepfészek marással + új szelepekkel és szelepszár szimeringel, meg gyűrűzéssel szinte a 0-ra csökkenthető :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!