Mennyire gond ha a gumikat a megengedett maximumig pumpálom, ami 3,3 bar?
Na de milyen jármű és milyen terheléssel?
Ha spórolni akarsz egy kicsit, akkor 0,1-0,2 bar-ral fölé fújod a gyári értéknek és gyakran ellenőrzöd.
Ha nagyon fel van fújva a futófelület közepe kitüremkedik, az fog gyorsabban megkopni. Ha nincs elég nyomás benne, akkor ugyanez a rész be fog rogyni, a két szélét eszi meg az út a guminak.
A gyártó általi adat jó kiindulási pont, de fix számokkal dobálózni felesleges. Pl. a WagonR+ nyomásai elöl 2,1-2,2, hátul viszont 2,5 bar.
Márpedig a hátsó kerekekre is figyelni kell, érezhetően hatnak az autó úttartására.
Megengedett maximumról még nem hallottam, általában autó típustól függően van gyári adat terheléstől függően. Ezeket érdemes betartani, maximum 0,1-0,2 barral érdemes eltérni ettől, felfelé. Nem érdemes puhábbra hagyni, mert veszélyes lehet.
Ha bicikliről van szó (feltételezem, de nem lett volna rossz a kérdésben leírni a jármű típusát), ott más a helyzet. Túl keménynél tényleg nagyon fog ütni. Itt az autóknál előforduló kopás nem nagyon jön szóba. Autónál is van, aki puhábban hagyja, mert nagyon üt a kátyúkban, de ezt autónál el kell viselni, vagy olyan autót kell venni, aminek puha a lengéscsillapítója (lehetőleg nagy, drága luxusautót :)).
Opel Corsa C 1,2-es szóval alig 1 tonnás.
Bicikli az más, abban én komoly túrázó vagyok több száz meg ezer kilométerben. Annál tudom mi hogy megy, de a kocsi még új :D
Kaptál hozzá kezelési utasítást? Abban is, meg ha eredti helyükön vannak a címkék, akkor az ajtóoszlopon (vagy valamelyik hasonló helyen) ugye fel vannak tüntetve.
Onnan le tudod olvasni a gyári értéket a kívánt terheléshez és a felszerelt gumimérethez. Nem tudom Opeléknél van-e ilyen, de szokott lenni egy oszlop "Eco" vagy hasonló felirattal - ugye az a spórolós adatsor. Ha nincs, akkor az említett 0,1-0,2 értékekkel megtoldod a leolvasott adatot és kész.
Gondolom te is úgy használod az autót, hogy főleg egyedül, max két személlyel, ritka amikor tele van.
Ilyenkor ha felfújod a teljes terheléses adatra, az oké úgy.
Az ugye a normál üzemhez képest azzal a kicsivel több, amit már említettem. És figyelni a gumik állapotára és nyomására.
Egyébként nincs olyan távol a bringakerék meg az autógumi egymástól viselkedésben, ha túl kemény ugyanúgy pattog, ha túl puha ugyanúgy "nyúlik" ívmenetben - a kopásokra viszont, akár helytelen nyomástól, akár rosszul beállított/elállítódott futóműtől vannak, jóval érzékenyebb. Meg kicsit drágább is, szóval érdemes rá figyelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!