Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire gond ha a gumikat a...

Mennyire gond ha a gumikat a megengedett maximumig pumpálom, ami 3,3 bar?

Figyelt kérdés
Úgy hallottam hogy ilyennél bőven elég a 2,5-es nyomás mert ha keményre pumpálom minden úthibát észrevesz nagyobb sebességnél.
2015. nov. 5. 21:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Jaja ütni fog mint a sz#r... :D a hátsóba 2.5-2.6 az elsőkbe 2.3-2.5 azt tökéletes...a kemény guminál az is baj lehet ha véletlen nagyobb sebességgel véletlenül rá hajtasz valami nagyobb szegélyre vagy kátyút fogsz...szálszakadásos lehet a gumi vagy úgynevezett csillagtöréses lehet ami szintén a gumi cseréjét fogja kérni
2015. nov. 5. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Illetve ha túlfújtatod,szarul fog kopni a gumi!!
2015. nov. 6. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Na de milyen jármű és milyen terheléssel?


Ha spórolni akarsz egy kicsit, akkor 0,1-0,2 bar-ral fölé fújod a gyári értéknek és gyakran ellenőrzöd.

Ha nagyon fel van fújva a futófelület közepe kitüremkedik, az fog gyorsabban megkopni. Ha nincs elég nyomás benne, akkor ugyanez a rész be fog rogyni, a két szélét eszi meg az út a guminak.

A gyártó általi adat jó kiindulási pont, de fix számokkal dobálózni felesleges. Pl. a WagonR+ nyomásai elöl 2,1-2,2, hátul viszont 2,5 bar.

Márpedig a hátsó kerekekre is figyelni kell, érezhetően hatnak az autó úttartására.

2015. nov. 6. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Megengedett maximumról még nem hallottam, általában autó típustól függően van gyári adat terheléstől függően. Ezeket érdemes betartani, maximum 0,1-0,2 barral érdemes eltérni ettől, felfelé. Nem érdemes puhábbra hagyni, mert veszélyes lehet.


Ha bicikliről van szó (feltételezem, de nem lett volna rossz a kérdésben leírni a jármű típusát), ott más a helyzet. Túl keménynél tényleg nagyon fog ütni. Itt az autóknál előforduló kopás nem nagyon jön szóba. Autónál is van, aki puhábban hagyja, mert nagyon üt a kátyúkban, de ezt autónál el kell viselni, vagy olyan autót kell venni, aminek puha a lengéscsillapítója (lehetőleg nagy, drága luxusautót :)).

2015. nov. 6. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Opel Corsa C 1,2-es szóval alig 1 tonnás.


Bicikli az más, abban én komoly túrázó vagyok több száz meg ezer kilométerben. Annál tudom mi hogy megy, de a kocsi még új :D

2015. nov. 6. 22:42
 6/11 anonim ***** válasza:

Kaptál hozzá kezelési utasítást? Abban is, meg ha eredti helyükön vannak a címkék, akkor az ajtóoszlopon (vagy valamelyik hasonló helyen) ugye fel vannak tüntetve.

Onnan le tudod olvasni a gyári értéket a kívánt terheléshez és a felszerelt gumimérethez. Nem tudom Opeléknél van-e ilyen, de szokott lenni egy oszlop "Eco" vagy hasonló felirattal - ugye az a spórolós adatsor. Ha nincs, akkor az említett 0,1-0,2 értékekkel megtoldod a leolvasott adatot és kész.

2015. nov. 7. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Meg találtam, bár már láttam de nem kapcsoltam, a benzin tank ajtón van feltüntetve hogy terhelés alatt 2,2 normál használat 2,0
2015. nov. 8. 21:27
 8/11 A kérdező kommentje:
Ja ezek a hétsók, előre 2,3-2,5
2015. nov. 8. 21:27
 9/11 anonim ***** válasza:

Gondolom te is úgy használod az autót, hogy főleg egyedül, max két személlyel, ritka amikor tele van.

Ilyenkor ha felfújod a teljes terheléses adatra, az oké úgy.

Az ugye a normál üzemhez képest azzal a kicsivel több, amit már említettem. És figyelni a gumik állapotára és nyomására.


Egyébként nincs olyan távol a bringakerék meg az autógumi egymástól viselkedésben, ha túl kemény ugyanúgy pattog, ha túl puha ugyanúgy "nyúlik" ívmenetben - a kopásokra viszont, akár helytelen nyomástól, akár rosszul beállított/elállítódott futóműtől vannak, jóval érzékenyebb. Meg kicsit drágább is, szóval érdemes rá figyelni.

2015. nov. 8. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
meg mondjuk bringára nyáron használt gumik kb 6 bárra fújom a téli terep gumikat 4,5 bárra :D
2015. nov. 8. 23:29
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!