Diesel vagy benzin?










Már megint?!
Nem lett elégszer megkérdezve?






























Millió kérdés volt erről, igaz régen 4 éve én sem bírtam dönteni melyik a jobb, benzines autóm volt 4 évig most 1 éve dízelt használok. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, interneten millió oldalon tudsz erről oldalakat olvasni melyik miért jó és melyik miért nem. Én személy szerint ha kezdő vezető vagy és első autót vennél, javaslom a benzinest, igaz picit nehezebb vele elindulni stb... stb... de a benzines esetében keveset kell szenvedned előmelegítéssel meg a fagyos éjszakák alatt lévő nehezen indul be az autó dolgokból sem kell ügyet csinálnod, meg ugye kezdőként sokan nem értik meg hogy a dízel autóval ameddig nincs üzemi hőmérsékleten nem szabad agyon hajtani és 2500 feletti fordulatszámon sem szabad hajtani egy pici ideig, sokan ezt akkor nem értik még meg, ezt sajnos tapasztaltam, és a turbó feltöltő dízelesekkel szintén óvatosan kell bánni, a benzinesek tartósabbak ilyen téren, kezdő autónak az bőven jó a benzines én mondom, meg városi használatra is előnyösebb főleg 5-10 perces utakra. Ha hosszabb autókázásra kell akkor inkább dízel, kevesebbet is esznek és hosszú távokon kifejezetten jól mennek, és nem melegednek nagyon mint a benzinesek az alacsonyabb hatásfok miatt.
De igazság szerint teljesen mindegy, mert én napi szinten levezetek minimum 30 km-ert de van amikor 150 km lesz a nap végén és őszintén szólva fogyasztás terén is a dízel ami jobban megéri, és ha olcsó autót veszel pl ford, opel, suzuki ahhoz még az alkatrész ellátás sem veszélyes anyagilag.
De én nem fogok még regényeket írni mindkét típust ismerem tapasztalat szempontjából, nekem a kettő közül egyikkel sincs bajom, én is tudom melyiknek mi az előnye és hátránya és aszerint figyelek oda jobban a dolgokra nehogy kiszúrjak magammal ilyenek miatt. Hogy melyiket választod azt csak is neked kell eldöntened, de én véleményem szerint mindegy csak tudd hogy mikre kell jobban figyelned és ennyi.





Ezt a télen nehezen indul dolgot nem nagyon értem...
Igaz, hogy a jó öreg szívódízelekkel nem volt dolgom, mai CR-ekkel viszont igen. Egyik sem indult különösebben nehezen akkor se ha -20 fokban kint álltak. Általában legfeljebb 4-5 főtengely fordulatra, beröffent mindegyik.
Egyébként napi 240km-eket megyek, de van hogy a 600km is megvan egy nap alatt, így nem volt kérdés, hogy milyen üzemanyaggal üzemeljen a motor. :)
Ha már az Opel szóba került, mint nem vészes alkatrészellátottságú autó, azért az újabbakra ez a sztereotípia nem tejesen igaz. Épp most tervezem a 10 éves H Astrámat lecserélni egy új Audi A3-asra. Ezért összehasonlítottam az alkatrészárakat. Amiket néztem, mind kivétel nélkül az Audihoz volt olcsóbb, van ami nem is kevéssel. Az Opelhez van aminek kimondottan horror ára van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!