Azt valami törvény szabályozza, hogy az utángyártott alkatrészek minősége-tartóssága meg sem közelítheti a gyáriét, sőt-még a kínai szintet is messze alulmúlja?
Bármiről is legyen szó-bowden szakad,kilincs törik,idomok nem stimmelnek,műanyag kifakul 2 hónap alatt,stb stb..
A fogyasztóvédelem engedélyezi hogy szemetet adjanak el?
Természetesen minden termék gyártására és forgalmazására léteznek szabályok.
Én találkoztam olyan utángyártott alkatrésszel, amely jobb volt, mint az eredeti.
Hogy mind olyan vacak, mint írod, azért nem kötelező. Úgy látszik, rendre rosszakat vettél.
Egyébként kínai csúcstechnológia is létezik, az nem feltétlenül a gagyi szinonimája.
Önmagában már ez az utángyártott dolog is érdekes.
Ha a Sachs legyárt egy kuplungot és VW zacsiba majd dobozba teszi, viszont ugyabból a gyártásból van amit Sachs zacsiba és dobozba tesz. Akkor ez most gyári vagy utángyártott? :D
Majdnem minden "gyári" alkatrész egy külső beszállítótól jön, aki ugyanazt becsomagolja saját márkásként is...
A más egyéb gyártók által legyártott típusazonos "utángyártott" alkatrészek meg.. Árban általában megjelenik a minőségi különbség is.
"bowden szakad,kilincs törik,idomok nem stimmelnek,műanyag kifakul 2 hónap alatt,stb stb..." - ezek főleg olyan utángyártott alkatrészekre jellemző, amelyeket Kínából szereztek be fillérekért.
Van fogyasztóvédelmi törvény, de nem vizsgálnak be minden szállítmányt. Megteheted, hogy az általad vásárolt selejtet beviszed a fogyasztóvédelmehez, de legfeljebb annyit érsz el, hogy hónapok múlva betiltják a forgalmazását, ha nem felelt meg a teszten, és be tudják azonosítani.
Inkább vásárlás előtt próbáld kiszűrni az olcsó bóvlit.
Nem könnyű, mert az ár nem feltétlenül tükrözi a minőséget, drágán is kínálhatnak selejtes árut.
Van rá törvény: a kereslet-kínálat törvénye. Lehet venni kuplungszettet a gyári beszállítótól, ez ugyanaz, mint amivel eredetileg szerelték az autót, ugyanannyit is fog bírni. De neked nem kell a gyári LuK vagy Sachs kuplungszett, mer' az drága, főleg, ha kettőstömegű. Inkább keresel eBay-en óccó kínait, ami nem 60.000-be kerül, csak 15-be szállítással. Esetleg nem te keresel, hanem Alkatrészes Pistát állítod rá. Ő adja neked 25-ért ugyanazt és keresett 10 ezret. Örülsz, hogy téged aztán nem ejtenek át a méregdrága alkatrésszel, mer' te okos vagy.
Aztán jön a meglepetés: a "teszkógazdaságos" kuplungszett vagy be sem megy a helyére (más a tartócsavarok osztása vagy a nyelestengely ricnije), vagy ha mégis fel lehet szerelni, az első pillanattól dobál, darál a kinyomócsapágy, iszonyatos erő kell a pedálhoz, majd pár tízezer kilométer után atomjaira hullik az egész. De te akkor is jól jártál, mer' nem költöttél el 60 ezret kuplungszettre, még a felébe sem került.
Na, ez a törvény határozza meg a minőséget. Sokszor azért nincs normális alkatrész az itthoni kereskedőknél, mert bár gyártanak, nem éri meg importálni. Mindenkinek az olcsó kell, a jó minőségű meg ott porosodik évekig a polcokon. Ezért nincsenek például a keleti autókhoz épkézláb karosszériaelemek: be lehetne őket hozni külföldről, de például a vevők 95%-ának nem kell olyan Lada-sárvédő, ami 10.000 Ft-nál többe kerül. Inkább felgányolják a méretpontatlan hulladékot, jó az vizsgára. Az importőr meg nem hülye, hogy raktáron tartsa ki tudja, meddig a jó alkatrészeket. Ha a népnek óccsó kell, hát megkapja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!