Lehet-e probléma, ha hagyományos égő helyett, LED égőt szerelek be?
Annyi a lényeg, hogy az autóban a féklámpa, és minden más lámpa izzója hagyományosan ez a régi "villanykörtés". (Nem tudom hogy mondjam másképp) És az lenne a kérdésem, hogyha ezeket lecserélem LED-re, abból nagy baj lehet?
És itt most ne ilyen nagyon-nagy átalakításra gondoljatok, hanem a hátsó lámpákat tenném át LED-re. Szerintem sokkal szebb az ha, hirtelen villan fel a lámpa, mintha látnál egy kis átmenetet, ahogy felerősödik a fénye.
Lehet ebből baj, ha a rendőr megállít, vagy műszakin engedélyezik?
Nincs E jele, ha szúrópróba szerűen ellenőrzik, akkor bukta. Manapság az élettartamuk erősen korlátozott (legalábbis amikkel én próbálkoztam).
Nekem nagyin rosszak a tapasztalataim.
Egyes autók ellenőrzik az égők állapotát. Ha nem folyik a vezetéken elég áram, akkor jelzik, hogy az izzó kiégett, esetleg "vész üzemre" kapcsolnak. Ezek elsősorban a CAN buszosak közül kerülnek ki
Nem a KRESZ, de a gépjárművek üzemeltetésének műszaki feltételei című sokszáz oldalas agyrém, ahol még azt is definiálják, hogy pontosan (hajszálpontosan, méretezett rajzokkal) hogyan kell kinézni egy-egy visszajelző lámpa ábrájánsk.
SZóval led világítás csak abban az autóban lehet, amit gyárilag ezzel szerelnek. Egyébként kötelező az E-jelzéssel ellátott lámpatestbe szerelt E-jelzéses izzó.
Amúgy a filléres tömegcikk "kici-occó" edek tényleg nem sokáig bírják. a normálisabb gyártók (pl. OSRAM) termékeiben nagy valószínűséggel kimeneti áramra stabilizált kapcsolóüzemű tápellátás van, bizonyos határok között állandó a fényerejük. A nagyobb 5W, 21/5W és 21W fényforrásokra gondolok. A kis, első helyzetjelzőbe való ledlámpákban csak egy normálisan méretezett előtétellenállás van, de nincsenek túlhajtva a ledek. Tapasztalat.
Évek óta gond nélkül használok nem látványos helyeken ilyeneket. Olyan széles a sugárzási szögük, hogy nem venni észre, hogy nem izzó. A színes búra meg elfedi hogy mi is van alatta. Első helyzetjelzőben már észrevenni, de ha az ember csak egy 4000 Kelvines színhőmérsékletűt választ, az már messziről lehetne akár izzó is. Ettől függetlenül a kereskedők az összes ilyen cuccot "csak offroad használatra" megjegyzéssel teszik ki a webáruházakba
És igen, ha szigorúak, akkor a vizsgán ez bukó.
Hivatalosan csak abba a lámpatestbe rakhatsz LED-es fényforrást, amit gyárilag is arra terveztek, azaz gyárilag is azzal szereltek. Legálisan másképp nem.
A beltérben nekem is ledesítve van minden, mert sokkal jobb, erősebb a fénye, ami ott nem hátrány. Kívül olyan nagyon nagy késztetést még nem éreztem arra, hogy pl a hátsó helyzetjelzőt kicseréljem ledre. Egyrészt mert az autóból úgysem látom, másrészt a funkcióját így is ellátja: világít, látható. De ez csak az én véleményem.
Ez egy elégi régi autó, ebbe van egy rádió, meg egy fedélzeti számítógép és ennyi.
Ilyet, hogy kiégett az izzó ilyet egyáltalán nem mutat. Hátul mindegyik lámpa 5W-os.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!