Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hidegen "fura" füst, mi...

Hidegen "fura" füst, mi lehet? 1.9 tdi

Figyelt kérdés

Üdv!Adott egy 98as 1.9tdi Golf IV, 215.000 km-el.

A gyári k03 turbóm cserélve lett egy 1749va-ra, illetve 0.24-es csúcsok kerültek bele, kb fél éve.


Az első olajcseréknél nagyon minimális fogyást vettem csak észre, és eleinte total 5w40, majd 10w40 került bele. Az utóbbi olajcsere alkalmával viszont a 10.000ezres periódus alatt maximumrol a minimumra esett az olajszintem, azt mondták e miatt ne sírjak, idős az autó, annyira nem vészes.

A problémám pedig ehhez kapcsolódik, reggelente, vagy ha rövid használat után sokat áll az autó, fura kékes-fehéres füst gomolyog hátulról, néha kevesebb, néha mintha egy ifát indítottam volna 10 éves álmából.

Viszont,nincs olyan jellegzetes égett olaj, vagy víz szaga, inkább a tömény dizel autó, vagy üzemanyag szagot érzem.

Tavaly télen is csinálta ezt, de nem ilyen mértékben.

Ehhez párosul, hogy úgy indul az autó, mintha -10c° lenne, be-be brummog, aztán beindul, de sokat teker.

Ez tavaly nem volt, télen is pöcc-röff indult.


Van esetleg valami tippek mi lehet?Hálás lennék érte :)



2015. okt. 26. 18:53
 1/10 anonim ***** válasza:
Reggel én is beindítottam az 1.9 TDI-t és olyan fehér füst volt hidegen mintha koncert lett volna kb :) Sajnos a kérdésedre nem tudok választ,de az enyém sok fehér füstöt eregetett reggel.Enyém pöccre indul egyébként,275E km.Mondjuk ma már 2 izzítást csináltam a 2 fokban,így könnyebben indul szerintem.
2015. okt. 26. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Nem biztos hogy emiatt van, de valószínű hogy az olaj miatt van. A 10w40 túl sűrű ebbe a motorba, ebbe 5w30 vagy 5w40 illik. Ez megmagyarázza a nehéz hidegindítást is, ugyanis az önindító nehezen teker a sűrű olajban. Mindenképp válts vissza 5W40-re vagy 30-ra, és aztán kiderül hogy mi lesz.

Bár minden bizonnyal a motor is jó kopott lehet, az olajfogyasztást és a kékes füstöt ez magyarázza.

2015. okt. 26. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Üdv!Sajnos most lett cserélve az olaj molly 10w40re, de én úgy tudom ez a viszkozitas a gyári.

Esetleg arra gondoltam még - mivel tavaly télen is 10w40 volt benne, és pöcc-röff indult - hogy cserélném kellene az izzitogyertyakat. Egy ilyen esetet már hallottam, és ott az volt a ludas. Vélemény?

2015. okt. 26. 19:36
 4/10 A kérdező kommentje:
Ja, és a mostani olajcsere tartalmazott egy úgynevezett ceratec (remélem jól írom) adalekanyagot is, ez elméletileg vedoreteget von a motor belsejére, illetve kitölti a réseket is. Nem volt olcsó, és molly gyártmány, valakinek van valami érdekessége ezzel kapcsolatban esetleg?
2015. okt. 26. 19:39
 5/10 anonim ***** válasza:
Először az izzítógyertyákat nézném meg. Utána a porlasztócsúcsokat, lehet hogy nem porlaszt normálisan csak "befolyik" az olaj. A kék füstöt és az olajfogyasztást okozhatja az elöregedett elporladt szelepszár szimmering is. De okozhatja a kopott motor is bár ez a 215e km abszolút nem sok ha valós. Adalékot már tettem autóba (nem ezt) de attól épp hogy könnyebben indult.
2015. okt. 26. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Enyém is ilyen, csak gyári motorral, 275.000 km. Az új turbó és porlasztó után volt padon? Chipet kapott? Turbónyomás változott? Simán lehet, hogy a motorod már jobban meg van kopva és a plusz teljesítmény amit ki akarsz belőle sajtolni, vegyítve a rossz szoftverrel, ár okozhatja a gondot.


Egyébként 5W40 olajra vissza, önindító felújítás is segíthet.

Na meg egy kompressziómérés, mert ez a rosszul indulás is gyanús. Simán lehet, hogy megkopott és a gyűrűk nem jók már.

2015. okt. 27. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Nem volt padon, és egyenlőre chipet sem kapott, bár mostanság nagyon jó kerdes hogy miért, de a gyári 0.9 helyett leakasztja akár a 2baros órát... kicseréltem a nyomás szabályzó szelepet, mert nem karattyolt, utána kis nyustoles után beallt 0.9re, de valószínűleg kéne a csiganak egy takarítás. Okozhatta a problémát a nagy nyomás?létezik hogy egy év alatt ennyit romlott volna az állapota, egyről a kettőre? Úgy vigyazok rá mint a szemem fényére, melegítés, és amíg nincs 90en a víz a gázzal is úgy bánok mint a hímes tojással, ezen felül viszonylag sokszor kapott adalékokat.


Az én tippem a gyertyák, illetve esetleg az adagolóm, mivel ha meleg a motor is teker vagy párat mire indul.A következő olajam 5w40 lesz akkor, csak azért váltottam vissza 10w40re mert kicsit szelelt pár helyről az a nagyon finom olaj :)

2015. okt. 27. 12:22
 8/10 anonim ***** válasza:

" Úgy vigyazok rá mint a szemem fényére,"


Mégis szoftveres hangolás nélkül cserélgetsz porlasztót meg turbót, több, mint duplája a turbónyomásod de nem igazán zavar. Szerintem örülj, hogy még nem volt komolyabb gond.

2015. okt. 27. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Nyilván tervben volt a chip iratas, de amíg ilyen gondom van, nemhiszem hogy még tovább kéne bolonditanom szerencsétlent pacival.


Igen, tudom hogy a nyomás több mint duplája a gyárinak, nem is hajtom az autót, és figyelem hogy ne is menjen felé. Mivel meleg motornál, vagyis turbónál már megindul a szabályozás, így feltehetőleg a geometriam nem mozog szabadon, ezért írtam hogy arra egy pucolas raferne.


Tanácsot vagy segítséget vártam volna, nem kioktatast, nem tudod hogy bánok az autóval, semmi jogod elitelni.

Ettől függetlenül Köszönöm a választ.

2015. okt. 27. 15:18
 10/10 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy pontosan látszik, hogy bánsz vele, és nagyon rosszul. Nem a több ló miatt kell a chipet íratni ilyenkor. Ha nem értesz hozzá olyan műhelybe kellene vinni, ahol megépítik neked kompletten a motort.


És ez nem kioktatás, egyszerűen nem értesz hozzá, rosszul csinálod. Aztán ebből jön majd, hogy szar a tdi, meg okádja a füstöt stb és a motor lesz a hibás a végén

2015. okt. 28. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!