Hidegen "fura" füst, mi lehet? 1.9 tdi
Üdv!Adott egy 98as 1.9tdi Golf IV, 215.000 km-el.
A gyári k03 turbóm cserélve lett egy 1749va-ra, illetve 0.24-es csúcsok kerültek bele, kb fél éve.
Az első olajcseréknél nagyon minimális fogyást vettem csak észre, és eleinte total 5w40, majd 10w40 került bele. Az utóbbi olajcsere alkalmával viszont a 10.000ezres periódus alatt maximumrol a minimumra esett az olajszintem, azt mondták e miatt ne sírjak, idős az autó, annyira nem vészes.
A problémám pedig ehhez kapcsolódik, reggelente, vagy ha rövid használat után sokat áll az autó, fura kékes-fehéres füst gomolyog hátulról, néha kevesebb, néha mintha egy ifát indítottam volna 10 éves álmából.
Viszont,nincs olyan jellegzetes égett olaj, vagy víz szaga, inkább a tömény dizel autó, vagy üzemanyag szagot érzem.
Tavaly télen is csinálta ezt, de nem ilyen mértékben.
Ehhez párosul, hogy úgy indul az autó, mintha -10c° lenne, be-be brummog, aztán beindul, de sokat teker.
Ez tavaly nem volt, télen is pöcc-röff indult.
Van esetleg valami tippek mi lehet?Hálás lennék érte :)
Nem biztos hogy emiatt van, de valószínű hogy az olaj miatt van. A 10w40 túl sűrű ebbe a motorba, ebbe 5w30 vagy 5w40 illik. Ez megmagyarázza a nehéz hidegindítást is, ugyanis az önindító nehezen teker a sűrű olajban. Mindenképp válts vissza 5W40-re vagy 30-ra, és aztán kiderül hogy mi lesz.
Bár minden bizonnyal a motor is jó kopott lehet, az olajfogyasztást és a kékes füstöt ez magyarázza.
Üdv!Sajnos most lett cserélve az olaj molly 10w40re, de én úgy tudom ez a viszkozitas a gyári.
Esetleg arra gondoltam még - mivel tavaly télen is 10w40 volt benne, és pöcc-röff indult - hogy cserélném kellene az izzitogyertyakat. Egy ilyen esetet már hallottam, és ott az volt a ludas. Vélemény?
Enyém is ilyen, csak gyári motorral, 275.000 km. Az új turbó és porlasztó után volt padon? Chipet kapott? Turbónyomás változott? Simán lehet, hogy a motorod már jobban meg van kopva és a plusz teljesítmény amit ki akarsz belőle sajtolni, vegyítve a rossz szoftverrel, ár okozhatja a gondot.
Egyébként 5W40 olajra vissza, önindító felújítás is segíthet.
Na meg egy kompressziómérés, mert ez a rosszul indulás is gyanús. Simán lehet, hogy megkopott és a gyűrűk nem jók már.
Nem volt padon, és egyenlőre chipet sem kapott, bár mostanság nagyon jó kerdes hogy miért, de a gyári 0.9 helyett leakasztja akár a 2baros órát... kicseréltem a nyomás szabályzó szelepet, mert nem karattyolt, utána kis nyustoles után beallt 0.9re, de valószínűleg kéne a csiganak egy takarítás. Okozhatta a problémát a nagy nyomás?létezik hogy egy év alatt ennyit romlott volna az állapota, egyről a kettőre? Úgy vigyazok rá mint a szemem fényére, melegítés, és amíg nincs 90en a víz a gázzal is úgy bánok mint a hímes tojással, ezen felül viszonylag sokszor kapott adalékokat.
Az én tippem a gyertyák, illetve esetleg az adagolóm, mivel ha meleg a motor is teker vagy párat mire indul.A következő olajam 5w40 lesz akkor, csak azért váltottam vissza 10w40re mert kicsit szelelt pár helyről az a nagyon finom olaj :)
" Úgy vigyazok rá mint a szemem fényére,"
Mégis szoftveres hangolás nélkül cserélgetsz porlasztót meg turbót, több, mint duplája a turbónyomásod de nem igazán zavar. Szerintem örülj, hogy még nem volt komolyabb gond.
Nyilván tervben volt a chip iratas, de amíg ilyen gondom van, nemhiszem hogy még tovább kéne bolonditanom szerencsétlent pacival.
Igen, tudom hogy a nyomás több mint duplája a gyárinak, nem is hajtom az autót, és figyelem hogy ne is menjen felé. Mivel meleg motornál, vagyis turbónál már megindul a szabályozás, így feltehetőleg a geometriam nem mozog szabadon, ezért írtam hogy arra egy pucolas raferne.
Tanácsot vagy segítséget vártam volna, nem kioktatast, nem tudod hogy bánok az autóval, semmi jogod elitelni.
Ettől függetlenül Köszönöm a választ.
Az a baj, hogy pontosan látszik, hogy bánsz vele, és nagyon rosszul. Nem a több ló miatt kell a chipet íratni ilyenkor. Ha nem értesz hozzá olyan műhelybe kellene vinni, ahol megépítik neked kompletten a motort.
És ez nem kioktatás, egyszerűen nem értesz hozzá, rosszul csinálod. Aztán ebből jön majd, hogy szar a tdi, meg okádja a füstöt stb és a motor lesz a hibás a végén
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!