Suzuki RF400as motoromon szeretném a karburátort injektorra cserélni. Lehetséges ez a dolog? Ha igen kik foglalkoznak ezzel Budapesten?
Hehehe, mindent lehet. :) Az RF400-at nem ismerem közelebbről, de ez legalább egy érdekes kérdés.
A karburátor elég összetett, nem véletlenül: a fizikai méretei (torok, fúvókák, súber, tű stb) határozzák meg milyen gázkar állásnál mennyi benzint kever a levegőhöz. Minél összetettebb a karbi, annál több paramétert tud figyelembe venni.
Ha injektorral akarod kiváltani, akkor több részegységet kell beépíteni, amik együtt tudják ezeket a feladatokat ellátni egy kicsivel pontosabban.
Ami (úgy nagyjából) kell: tápszivattyú a tankba, injektorok, főtengely jeladó, vezérlő, légtömegmérő. Ezek nincsenek, ki kell találni mit hova lehet felszerelni, pl. komplett egyedi szívóoldalt (szívócső és minden hozzá tartozó-kapcsolódó elem) fabrikálni.
A legegyszerűbb megoldás lenne ugyanekkora lökettérfogatú motorról lebontani a komplett rendszert és akkor "csak" fizikailag kell a motorhoz illeszteni + a vezérlőt hozzá programozni (már ha írható, ha nem akkor kell vásárolni írható vezérlőt).
De ez annyira az alap, hogy ezért nem éri meg belefogni. Van a motornak sok paramétere, pl. hőmérséklet, amiről illene jelet vinni a motorvezérlőnek, azt is belevenni a programozásba. És akkor még egy jó kis 3D-s gyújtástérképet is kellene igazítani hozzá...
Na ha ezt mással csináltatod, akkor olyan mennyiségű munkaórát fog kiszámlázni, hogy elsírod magadat. Mármint nekem van elképzelésem az összegről, annyi pénz hozzáadva simán át lehet ülni egy újabb, gyárilag injektoros motorra, szóval nem is költeném ilyenre a pénzt.
A gondolattal én is eljátszottam, aztán lendületből el is vetettem.
Egyébként honnan jött az ötlet? Baj van a karbikkal?
Köszi a korrekt választ !!! (:
A bajom a karbival csak annyi, mivel nem napu használatba van a motor csak idény és alkalmi. A karbi mindig rosszalkodik. Kikell tisztitgatnom kb 3hetente mert be sem akar indulni. Az "O" gyűrűket kicseréltem mindenhol de a gondom ugyan az. Egy szinkron sem ártane neki. Mára odáig jutottam h nincs rendes alapjárat és lassan engedi vissza a fordulatot.
Szerinted mi lehet vele?
Ez nagyjából mind karbi-bajnak tűnik. A lassú fordulatszám ejtésnél lehet valamelyik henger vagy hengerek annyival többet kapnak, hogy még "maradnának" a magasabb fordulaton. Az alapjárat meg több dologból is fakadhat, mint tömítetlenség vagy beállítás.
Nem tűnsz túl gyakorlott szerelőnek, így ilyenkor azt kell elsőre ajánlani, hogy tessék karburátoros motorok javításába jártas szakemberhez vinni.
Ha az nem opció, akkor van a másik útvonal: nekiállsz magad, de a szinkront akkor sem fogod tudni elkerülni. Ha a karburátort szétszeded, akkor ezeknél is ugyanúgy ellenőrizni kell a tűszelepet (állapot), sz úszószintet (a benzin szintje az úszóházban) és egyebeket (állítócsavarok beállításai, tömítőfelületek állapota, membrán) - célszerű javítási útmutató alapján végigmenni rajta.
És ha már ott vagy, akkor megnézni pl. a karbikat rögzítő gumiágyakat, alattuk az O-gyűrűket.
Én még arra gondoltam h az úszó nincs beállítva. Azt meg nem tudom megcsin. De ahogy elnézem értesz a dolgokhoz (:
Sajna elvinném szinkronra de saját lábán nemtom elvinni.
Nameg Budapesten elég sok kókler van...
Kókler mindenhol van, mindegy a földrajzi elhelyezkedés.
A motoros ismerőseid hova hordják az övéiket?
Mit ajánlanak?
Ők valószínűleg tudnak valakit mondani, valamelyiküknek meg biztosan van egy kisbusza vagy kisteherautója, aminek be lehet tolni a rakterébe pár km erejéig.
Aha. Bár nem igazán kell típusspecifikus ismeret egy karbisor gatyába rázásához, csak pár alapvető szerszám, műszer a szinkronhoz meg egy lelkiismeretes szaki.
De majd megtalálod a megoldást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!