Üzemanyagszűrő cseréje mennyire macerás?
Voltam bent 2 szervizben (egy maszek és egy márkaszerviz) , és elég nagynak tűnik a baj. A szűrő lent van a tank mellet, és valószínű,hogy a hanyag előző tulaj (160e km van benne) 12év alatt egyszer sem cserélte még, így fordulhatott elő az,hogy nem akar lejönni, mert össze van rohadva. Az probléma az,hogy ugye a menetes résznél csatlakozik hozzá egy üzemanyagvezeték , ami elég drága dolog ha eltörik. A szerelő azt mondta,hogy ő ezt nem meri bevállalni,hogy letörik, plsz ugye akkor ott fog állni az autó míg nincs új üzemanyagvezeték..
Ezután átmentem egy Volvo szervizbe , és ott is megemelték , és megerősítettek benne,hogy ez egy reális veszély,hogy eltörik és cserélni kell a vezetéket.
Utána elmentem a Mitsubishi márkaszervizbe , felkészülve a legrosszabbra , és megkérdeztem mennyibe kerül ez a vezeték (mert utángyártottban ilyet nem lehet kapni) Annyira egyébként nem vészes mint amilyennel riogattak (100ezres nagyságrendekről beszéltek..) , de 'csak' 24 ezer lenne a vezeték , és 8-9 munkanap mire ideér.. Jaa és kötelező kifizetni akkor is , ha esetleg mégsem törik el a régi, és nem kell cserélni , mert nem veszik vissza.
Úgy érzem meg vagyok lőve ,mert a szűrőt már megvettem ( 14 ezer volt az is..) , szóval csak jó lenne kicserélni.
A legfőbb kérdés, az ,hogy az alkatrész megrendelése nélkül be merjem-e vállalni,hogy próbálják meg lecsavarni hátha mégis lejön , és akkor emgúsztam a dolgot. Ekkor az a baj,hogyha nem sikerül,akkor 8-9 napig nincs kocsim. Vagy pedig ha tutira megyek, akkor lehet potyára adtam ki 24 ezret , mert lehet épségben lejön a szűrő..
Mondták szervizben,hogy azt szokták ilyenkor ,hogy jól befújják csavarlazítóval és melegítik utána , csak ez nem jöhet szóba,mert ugye a benzin meg melegitgetés annyira nem szeretik egymást..
Esetleg milyen módon lehetne mégis melegíteni? Márkaszervízben mondták,hogy talán indukciós hevítéssel lehetne próbálkozni.. Igazából azt nem tudom,hogy most a nyílt lángtól félnek,hogy belobban a kifolyó benzin , vagy csak pusztán a hőmérséklettől.
Esetleg még ami nekem jutott eszembe,hogyha leengednénk a tankot , utána mennyire lenne veszélyes ez a melegítés?
Ha tudtok szívesem várom a tippeket,hogy mit tennétek , kösz!
Ha már ilyen mélyen belementél...
Van hibajelenség? Valaki ellenőrizte a motornál az üzemanyagnyomást? Megmérte valaki a szállított üzemanyagmennyiséget?
Ha ezek nem történtek meg, bele se kezdj a cserébe, csak ha egy-két munkaóra díjáért kiderült hogy kevés az üzemanyag mennyisége / nyomása. Ha megfelelő, hozzá ne nyúlj, ami jó, azt nem javítjuk.
Köszi a választ! Az autó egyébként szépen jár, nem is eszik sokat , teljesítméynre is meg van. 1 éve vásároltam és,ha mondhatni,még a "rendbehozásiprojekt" egyik utolsó rész lett volna. Szeretném még legelább 2 évig használni az autót mielőtt eladom,ezért szerettem volna üzemanyagszűrőt is cserélni. Valószínűleg az lesz a megoldás,hogy jövő hónapban teszek félre pénzt , megrendelem az új vezetéket (függetlenül attól,hogy törik-e vagy sem) , meg kérek időpontot a cserére, és akkor cseréltetem a szűrőt és a vezetéket. Sajnos a szűrőt se tudom visszavinni már (nincs emg a doboza) , és inkább akkor már berakatom akár ilyen áron is.
Igazából ami a legjobban bosszant,hogy miért nem lehet csak megrendenli az alkatrészt, aztán ha nem kell akkor meg visszavennék , mint egy unixba vagy bárdinál.. Engem ez csesz fel a legjobban.
Te tudod.
Ami jó azt nem javítjuk.
Ha találsz az utcán egy doboz tyúkszemtapaszt, veszel egy pár szűk cipőt, hogy a tapasz kárba ne vesszen?
Hülye hozzáállás, már ne is haragudj.
Akkor ennyi erővel olajszűrőt se kell cserélni emg levegőszűrőt? Dehogynem. Egy 12 éves , 160 ezret futott szűrőre bőven ráfér a csere, pláne ,hogy fogalmam sincs,hogy előttem ki-mit tankolt bele. Az oké,hogy én csak OMV-n tankolok,de attól lehet előtte évekig ment bele a román benzin. Vezérműszíjat is szoktak cserélni, pedig egészen addig jó,amíg el nem szakad. Miért nem várjuk meg akkor mindig,hogy elszakadjon? Pont emiatt (a szerintem hülye hozzáállás) miatt kell most benzinvezetéket is cserélnem,mert előtte valaki 12 évig sajnált rá 4 ezer forintot (mert, az egy dolog,hogy én 14 -ért vettem szűrőt,de lett volna 4 ezerért is)
Kösz a választ azért!
Oké, told csak a hülyeségedet, nem érdekel.
Megkérdeztél, válaszoltam.
A légszűrő, olajszűrő nem ilyen, azokat cserélni kell.
A vezérlést is cserélni kell, mert bajt okozhat.
De ez a szar, ha nincs eltömődve, megvan az üzemanyagnyomás, tudja az előírt mennyiséget, akkor hozzá nem kell nyúlni. Majd a kazedbe kapsz egy teljesen tiszta darabot, hogy ez volt benne. Viszont a csövet eltörtük, 10 munkanap...
Aztán majd nézhetsz mint a moziban.
Általában a kész válasszal kérdést feltevő emberek szokták a legjobban megszívni, amikor végigmennek a saját elképzeléseiken. Csak megerősítést várnak, ha bárki mást mond, azonnal kész, előre megírt cáfolataik vannak. Remélem te sem leszel kivétel, aztán megtanulod mi minden lehet még egy szükségtelen "javításból".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!