A kocsim határait szeretném feszegetni éjszaka egy elhagyatott körforgalomba. Tippeket várok mire figyeljek?
Ott a megoldás fenn, menj vele pályára... van elég hely, nem mész neki semminek.
Ellenben ha a körforgalomban még nem is másnak okozol sérülést, de valaminek nekimész ha kicsúszol már azzal kárt okozol... onnantól kezdve ha épp van térfigyelő is, az instant bukta.... meg amúgy is, ilyet minek tesztelni egy hétköznapi autónál.
Amúgy nem normális körülmények között erre a " jávorszarvas-teszt " van, nem körözgetés.
"Én csak a csúszáshatárt szeretném megtapasztalni." - De ugye az világos, hogy ezt a határt csak úgy tudod megtapasztalni, ha egyszer túlesel rajta?
Eszembe jut az a balfék, akit kb. egy éve sodort elém a sors. Az egyik nagy hipermarket parkolójában ültem a kocsimba, vártam a párom, aki beszaladt a postára. Ekkor jelent meg a menő srác, lepukkant optikai tuningos ....-val, és kitalálta, hogy a majdnem üres parkolóban egy kézifékessel áll be. Majdnem sikerült neki, csak az egyik állat-szimbólumos jelzőtáblát zúzta meg, és a csodálatos tuningja felét a kocsija elején.
Erre kipattant, és dühödten szétrugdalta a tuning másik felét, mint amikor a focista a mellé lőtt 11-es után a stoplisát üti.
Csodás élmény volt!:-9
Nem attól függ,hogy merre megy,hogy első vagy hátsókerékhajtású,hanem attól,hogy front,közép vagy farmotoros. Kanyarban a legstabilagg és legkiszámíthatóbb egyértelműen a középmotoros. A frontmotoros (hétköznapi autók 95%-a) kanyarban alulkormányozott lesz (nagyobb ívben fogja bevenni a kanyart,mint amennyi a kormányszögállásból adódna) , ezért a kanyar külső íve felé fog kúszni az eleje. Farmotorosnál (pl. Porsche 911) , az alulkormányozottság jelensége jelenik meg (kisebb ívben fogja bevenni a kanyart,mint ami a kormányszögállásból adódna) , ezért a hátulját fogja eldobni, és gyakorlatlan vezető könnyen keresztbe tud állni vele.
Ha mindenképpen ki akarod próbálni,hol csúszik emg a géped,akkor lényegében leírtad a menetét. Mész körbe-körbe , fokozatosan emelekd a tempót , és mivel a körforgalom miatt végig közel álladó sugáron kanyarodsz , így a centrifugális erő növekedése tisztán a sebesség növekedéséből fog adódni. Amikor ez az erő pedig meg fogja haladni a gumi és az úttest között lévő tapadási sürlódási erőt , akkor szépen megcsúsznak majd a gumik, de úgyis hallani fogod. Igazából ha ésszel csinálod, nem lehet belőle baj, ellenben szerzel legelább eg kis tapasztalatot.
Viszont! Attól hogy megtapasztalod ,hogy az adott sugáron , adott tapadási viszonyok mellett , miylen sebességnél csúszik meg, még ne hidd azt,hogy ez midnig így van! Ha változik a sugár , akkor ugye már kisebb sebességnél is ki fog csúszni, vagy ha változik a tapadás (pl. nyirkos, vizes,jeges aszfalt , kopottabb gumi, olajfolt stb..) , akkor is hamarabb ki fogsz csúszni! Szóval okosan nehogy emiatt egy éles helyzetben ezért vidd ki majd egyszer a szalagkorlátot,mert annyira a határon akarsz kanyarodni.. Nics két egyforma kanyar és körülmény!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!