Hondának a VTI motorjának mi a maga "különlegessége", mit jelent a vti?
Különböző elven müködő változó szelepvezérlést jel3nt ... tulajdonkeppen az a lényegük , hogy alacsony közepes es magas fordulaton is a leheto leg nagyobb teljesitmenyt képes legyen leadni az adott motor .. vannak pl versenymotrok pl f1 ott allando a szelepvezerles nem valtozo ott magas fordulatszamon mukodnek a motrok pl alapjarat is 6-7000 rpm ott nem nezik a fogyasztast es a teljesitmenyt.. csak a tejesitmenyt utcai autoknal n3kik a fogyasztast teljesitmenyt.. stb es itt alacsony fordulatszamra vannak opcionalizalva tehat alacsony fordulaton is mukodokepesn3k k3ll lenniuk illetve kozepes es magas ford tartomanyba escezt csak valtozo szelepvezerlessel tudjak elérni ..
Ahany autogyarto annyi féle
Pl: BMW nek van erre velra a VANOS motor ami elektronikussan allitja a szelepeket ilyen negyed kor alakú fogaskerekkel elektromotoral ami a ecu hoz van kapcsolva es fordulatszamtol fuggoen alligatja ..
Toyota vvt-i az az Variable Valve Time- Inteligent azaz idokozonkent inteligensen valtozo szelepvezerles itt egy butykovel tipikusxegy butykos megoldas ily3n pl a suzukiis vvt
Honda az a Annak sok van
VTI- VARIABLE TIMING INTELIGENT inteligensen idonkent valtozo szelepvezerles ami olajnyomassal működik
I-VTEC Inteligent-variablevalve timing Electronic Control inteligensen valtozo elektronikus es olajnyomassal valtozo szelepvezerles 2 butyko ven egy van ilyen magneses szelenoid tekercs es egy olajnyomassal mukodo csapok es együtt ha megfelelo a fordulatszam attolja a csapot a nagyobb excentrikusabb butykore ami jobban es tovabb tartja nyitva a szelepeket ezaltal tobb levego jut az egesterbe es erosebb lesz 4800 rpm nel valt a nagyobb butykore alatta a kisebbel dolgozik akkor van az
E-Vtec az az Economi vtec az kornyezettudatos nagypapas illetve a leg jobb
I-VTEC-I AMI a szivo es a kipufogo szelepeketcis egyarant allitja ott is ket ket butsko van ilyen pl a honda s2000 motorja ami 1998ccm sima szivo 250 Le
Elnezest a sok iras hibaért de telorol vagyok munkaidőben :D
Hát baccátok meg én akárhogy guglizok, nem tudok ezen a dolgon eligazodni. Még az angol Hondás fórumokon is összevissza irkálnak, amitől agyrákot kaptam :D
Eddig annyit tudtam kihámozni:
a változó szelepvezérlés jelölése a Hondánál a VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control ). Ebből volt több stage/level, az első a JDM-re gyártott 1.6Sir-ben debütált valamikor a 80-as évek végén ( B16A ). A VTEC-es motorok mind DOHC-k voltak, szemben a D-s motorokkal amik meg csak nyóc szelepesek voltak.
A Wiki ezen felül ezt írja az 5gen Kiviknél:
" At this time, however, the Si was not the most powerful variant of the Civic sold elsewhere: In Europe, Honda also offered the Civic VTi, which featured a 160 PS (118 kW) B16A2 engine, and the JDM SiR, SiR-II, and SiR-S carried an even more powerful B16A engine, which made 170 PS (125 kW).[10] Japan also received a VTi model with a 1.5 litre engine similar to the D16Z6, with 130 PS (96 kW).
In European markets the trims available were the DX (EG3/1.3 L; 75 PS), LSi (EG4/1.5 L 90 PS), VEi (EG4/1.5 L SOHC VTEC-E 92 PS), ESi (EG5/1.6 L SOHC VTEC 125 PS), and VTi (EG6/1.6 L DOHC VTEC 160 PS)"
És ezt a 6gen Kiciknél:
"As with all Honda models of the age, VTi denoted the inclusion of Honda's VTEC technology. There was a rear VTi badge, and decals of "DOHC VTEC" on the rear doors, as well as front/rear bumper lips and side skirts (in VTI-S models). 1996 saw the introduction of the VTi model and then a limited edition VTI-S. The VTI came in two different flavours - the DOHC 1.6 VTi hatch and sedan (B16A2 engine) and the DOHC 1.8 VTi five-door (with the larger B18C4). The 1.6 VTi car was actually slightly faster in acceleration than the 1.8 due to the different gear ratios. The 1.6 was also a lighter engine in a lighter car, helping to reduce the 0-60 mph acceleration time by about 0.3 seconds. Front/rear disc brakes were standard on all VTi/VTi-S versions. The five-door versions (VTi/VTi-S) included a Torsen limited slip differential which meant they were quicker out of corners than the 1.6 (three-door) due to being able to accelerate out of corners more effectively.
The 1.8 VTi Civic came with a host of standard equipment, some of which was not available on the three-door (1.6) equivalents. Standard 1.8 spec includes:
Exterior: Front lip/spoiler, Rear boot spoiler with integral brake light, Headlight washers, electric sunroof, colour-coded mirrors, colour-coded door handles, colour-coded front rear bumpers, front fog lights, lightweight Speedline 5 spoke alloy wheels.
Interior: Unique half leather sports style seats (full leather optional), front/rear electric windows, Electrically operated/heated door mirrors, air conditioning, dashboard instrument light dimmer, front and rear head rests. Leather steering wheel with red stitching."
Hát halljon meg a falovam, de nekem ebből az jön le, hogy a VTI csak egy felszereltségi szint, amiben széria volt a DOHC VTEC-es motor. Vagy valamit én értettem félre?
forrás:
angol wiki: VTEC,D16,Civic 5gen és 6gen szócikkek.
hhh istenem... :D
lenyeg :
honda civic 1.5 vtec 114le ..kb 5000ig ugy megy mint egy 80lovas atlagos kis auto..5000nel kapcsol a vtec ( valtozo szelepvezerles) es felsikit a motor es "meglodul" 8ezerig..
nemtudom pontosan hany ezernel kapcsol gyarilag..mindenki atirja ezt altalaban az ecu-n.
a honda civic 1.6 VTI
ez is vtec motoros..ugyanezen az elven mukodik..a kulonbseg annyi hogy ezt lehet majdnem 9000ig forgatni es 160Le gyarilag :)
Nem értem hogy jön ide a a 1.5-ös D15, de legyen.
A 115 lovas D15Z8 tényleg VTEC-E "vezérlésű", ami amúgy 4000-nél vált, viszont ilyennel soha nem szereltek VTI Civic-et..
A 128 lovas D15Z7 már került '96 után Civic VTI-be, 3stage VTEC-kel (5800 és 6200rpmnél vált), ez is oké. Csak épp korábban nem erről a motorról volt szó :)
De az én kérdésem nem erre vonatkozott. Azt kértem valaki mutasson már nekem hiteles forrást arról, hogy a VTI az nem "felszereltségi szintet" jelöl, mert a Wiki szerint az :D
Erre amúgy tényleg kíváncsi vagyok ( kivételesen nem csak kötekedek xD ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!