Hány százalékos KRESZ vizsga kell, ahhoz hogy sikeres legyen? 90%os? Mert én töltögetem, ilyen 80-85%-osakat írok, és sikertelent ír ki.
Valóban nem %-os értékelés van, ahogy az az első válaszban szerepel.
Valószínűleg B-kategóriás vizsgát kérdezel.
55 kérdést kapsz (nem csak KRESZ, hanem vezetéselméleti és műszaki kérdések is vannak), ezek közül 10 db 3-pontos (10*3=30 pont szerezhető) és 45 db 1-pontos (45*1=45 pont szerezhető); tehát hibátlan megfeleléssel 30+45=75 pont szerezhető.
A sikeres vizsga feltétele: legalább 65 pont megszerzése.
Az idő is számít. Egy-egy kérdés megválaszolására legfeljebb 1-1 perced van, ez összesen 55 perc. Ha egy kérdésre 1 percen belül nem válaszolsz, akkor rossz válasznak számít. Ha az 1 perc letelte előtt megnyomod a Tovább-gombot, akkor függő állapotba kerül a kérdés. A függő kérdések a végén újra megjelennek, de csak ha van még idő az 55 percből.
Ne jelentkezz addig vizsgára, amíg sorozatosan nem csinálod 70 pont fölötti eredménnyel (B kategória) a teszteléseket, és még véletlenül sincs benne sikertelen.
A KRESZ vizsga nagyon laza, a 10 hibapont lehetőség rengeteg, ott csak az bukik meg, aki felkészületlenül megy oda, nincs semmi meglepetés a vizsgán.
A valós elméleti tudásnak, később a vezetéskor veszed majd igazán hasznát, s ott nincs egy perces gondolkodási idő, tisztában kell lenni az alapvető szabályokkal.
Az alapokkal illik tisztában lenni, az oktatók természetesen átismétlik a tanulókkal az elméletet is, de az ciki, ha menet közben látványosan gondolkozni kell azon, hogy egy-egy tábla, útburkolati jel mit jelent, s ott mit lehet, s mit nem lehet csinálni.
Bőven sok lesz egyszerre féltucat különböző dologra figyelni, legalább a szabályismeret legyen természetes.
A gyakorolás mellett érdemes lenne megérteni a KRESZ-t. A vizsgarendszer változtatásának is volt a célja, hogy ne reflexszerűen nyomogasd a válaszokat, ha tud, mikor mi és miért van, miért úgy kell.
Amikor majd autóban ülsz, nem A, B, C stb. lesz előtted, hanem forgalom, de ez aztán minden irányból.
A tesztekről nem beszéllek de, a könyvet kellene sokat forgatni, s elgondolkodni dolgokon.
Pl. ilyeneken: miért tilos jobbról előzni. Nem azért, mert valaki kitalálta, oka van. Na azt gondold át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!