Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudom megállapítani hogy...

Hogy tudom megállapítani hogy a kocsim közvetlen befecskendezésű?

Figyelt kérdés
2015. okt. 5. 23:35
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

De régen is tanultam már!

Tehát van követlen és közvetett befecskendezésű dízel motor. A közvetlen befecskendezésű motorok egyből az égéstérbe a hengerbe a dugattyú fölé fecskendezik be a gázolajat. MAN, Hesselman és még van egy de nem jut eszembe a neve. Ezeknek a dugattyúban van kialakítva lég kamra ahova a befecskendezés történik.

Illetve vannak a közvetett befecskendezésűek. Amiknek a hengerfejben vannak kialakítva légkamráik. Előkamrás, a többi neve nem jut eszembe. Négy fajta van belőle.

Ezek inkább mezőgazdasági erőgépekben üzemelnek. Az a jellemzőjük, hogy izzítógyertyával indíthatóak csak.

Szerintem te nem erre gondolsz. Mert ezek a motorok már ki mentek a divatból. MTZ 50 amiben ilyen motor van.

Nem inkább a közös nyomócsöves adagolóra gondolsz???

Vagy benzinesre gondolsz, hogy központi, vagy hengerenkénti befecskendezésű motor???

2015. okt. 6. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

szerintem arra gondoltam :D dízel kocsim van

most olvastam hogy közös nyomócsöves befecskendezést a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz fejlesztették ki.

De ha az én kocsim nem közös nyomócsöves, akkor nem közvetlen befecskendezésű?

2015. okt. 6. 12:18
 3/5 A kérdező kommentje:

[link]


például ez a motor nem közös nyomócsöves, nem?

2015. okt. 6. 12:33
 4/5 TheCruve ***** válasza:

Van Adagoló-porlasztós rendszer (köznyelven: a "PD TDI"...):


Maga a "PD" rövidítés az adagoló-porlasztó egységre utal (Pumpe-Düse), ami a rendszer lelke: ez az elem hozza létre a befecskendezési nyomást, és juttatja be a gázolajat az égéstérbe. A PD elemek mechanikus meghajtást a vezérmű-tengelyről kapnak, elektronikus vezérlést pedig természetesen a motorvezérlő egységtől. Nagy nyomás (max. 2000 bar) kizárólag a PD elem belsejében lép fel.



És van A Common Rail - a közös nyomócsöves megoldás:


A ma eladott dízelek 90%-a Common Rail rendszerű: a TDCi, CDI, DCI, CDTI, CRDI, HDI megjelölések mind common rail rendszert takarnak.



A legfontosabb különbség a Common Rail és a PD rendszer között a nyomás létrehozásának és szabályozásának megoldásában rejlik. A Common Rail egy közös nagynyomású szivattyú segítségével hozza létre a befecskendezési nyomást, szemben a PD-technikával, amelynél ez hengerenként történik. Előnye, hogy amíg a PD-nél nem szabályozható pontosan a befecskendezési nyomás, addig a Common Rail esetében ez igen tág határok között, és nagyon precízen illeszthető az éppen aktuális terhelési tartományhoz.

2015. okt. 6. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A képet elnézve szerintem az egy 1.5dci (a nevetséges üzemanyagcsövekről gondolom) ami már bőven CR rendszerű.


4-es nek egy kis helyesbítés:

Ma az eladott dízel autók 100% CR rendszerű.

2015. okt. 6. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!