Hogy tudom megállapítani hogy a kocsim közvetlen befecskendezésű?
De régen is tanultam már!
Tehát van követlen és közvetett befecskendezésű dízel motor. A közvetlen befecskendezésű motorok egyből az égéstérbe a hengerbe a dugattyú fölé fecskendezik be a gázolajat. MAN, Hesselman és még van egy de nem jut eszembe a neve. Ezeknek a dugattyúban van kialakítva lég kamra ahova a befecskendezés történik.
Illetve vannak a közvetett befecskendezésűek. Amiknek a hengerfejben vannak kialakítva légkamráik. Előkamrás, a többi neve nem jut eszembe. Négy fajta van belőle.
Ezek inkább mezőgazdasági erőgépekben üzemelnek. Az a jellemzőjük, hogy izzítógyertyával indíthatóak csak.
Szerintem te nem erre gondolsz. Mert ezek a motorok már ki mentek a divatból. MTZ 50 amiben ilyen motor van.
Nem inkább a közös nyomócsöves adagolóra gondolsz???
Vagy benzinesre gondolsz, hogy központi, vagy hengerenkénti befecskendezésű motor???
szerintem arra gondoltam :D dízel kocsim van
most olvastam hogy közös nyomócsöves befecskendezést a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz fejlesztették ki.
De ha az én kocsim nem közös nyomócsöves, akkor nem közvetlen befecskendezésű?
Van Adagoló-porlasztós rendszer (köznyelven: a "PD TDI"...):
Maga a "PD" rövidítés az adagoló-porlasztó egységre utal (Pumpe-Düse), ami a rendszer lelke: ez az elem hozza létre a befecskendezési nyomást, és juttatja be a gázolajat az égéstérbe. A PD elemek mechanikus meghajtást a vezérmű-tengelyről kapnak, elektronikus vezérlést pedig természetesen a motorvezérlő egységtől. Nagy nyomás (max. 2000 bar) kizárólag a PD elem belsejében lép fel.
És van A Common Rail - a közös nyomócsöves megoldás:
A ma eladott dízelek 90%-a Common Rail rendszerű: a TDCi, CDI, DCI, CDTI, CRDI, HDI megjelölések mind common rail rendszert takarnak.
A legfontosabb különbség a Common Rail és a PD rendszer között a nyomás létrehozásának és szabályozásának megoldásában rejlik. A Common Rail egy közös nagynyomású szivattyú segítségével hozza létre a befecskendezési nyomást, szemben a PD-technikával, amelynél ez hengerenként történik. Előnye, hogy amíg a PD-nél nem szabályozható pontosan a befecskendezési nyomás, addig a Common Rail esetében ez igen tág határok között, és nagyon precízen illeszthető az éppen aktuális terhelési tartományhoz.
A képet elnézve szerintem az egy 1.5dci (a nevetséges üzemanyagcsövekről gondolom) ami már bőven CR rendszerű.
4-es nek egy kis helyesbítés:
Ma az eladott dízel autók 100% CR rendszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!