Milyen autót ajánlanátok 500-600 ezer forint körül?
Citroen C3 1.1i 1.4 HDI és 1.6-os benzinmotorjai jók.
A franciáknál a motorokkal nem nagyon van baj, ismerősömnek a legelőször említett autó van, 560,000 km-rel, semmi baja. A C3-as esetében nyikorog az autó nagy sebességnél, melyet a sok műanyag okoz. panorámatetősökkel csak a baj van. klíma szempontjából az erősebb 14-et vagy 1.6 benzinest ajánlom a klíma nagyon lefogja, és az 1.1 7,2 litert míg az 1,6-os 8L-t eszik városban. 2005 előttieknél az első rugók szoktak eltörni, gyenge anyagminőség miatt, illetve 2005 utániaknál a kormánymű is leszakadhat, mert nem magyar utakra lett tervezve. Erre volt is egy visszahívás anno. Rugó-t és a kormányt kell ellenőrizni ennél az autónál, a többivel nem szokott baj lenni.
De, ezek a fent említettek egy szériabetegségek.
Az egész C3-as részre jellemző, hogy az első generáció (2002-2009) gyengék voltak az első rugók, amelyek általában eltörtek egy idő után. Aztán a 2005 utániaknál (facelift) hallottam olyat, hogy a kormánymű szó szerint beleesik az öledbe, mert leszakad. Anno erre azt mondták, hogy "nem magyar utakra tervezték".
Kényelmesnek nagyon kényelmes minden ülése. óvatosan azért az extrákkal. A napfénytető például gyakran beragad, vagy megakad, és mindig szerviz a vége. A népítéletben ezt sokan szidták. Tempomatnál szokott olyan gond lenni, amit nem csak a C3-asról hallok, hanem mindenhonnan a citroenesek köréből, hogy a tempomat egy idő után kiold, melyet a kuplunk beesése okoz. Ilyenkor azt történik, hogy megy a tempomat, és pl 5cm-et beljebb csúszik a kuplunk, na ilyenkor old ki a tempomat. A lábaddal "kihúzod" és mégy tovább. Az ablakoknál fordult elő gyakran az, hogy valakinek beesett az ablak vagy beragadt, de én ezekről mind azt gondoltam, hogy pusztán 1-1 apróbb hiba okozza. Motorjuk szinte lerombolhatatlan, ha megkapja a törődést kopó alkatrészek+olajcsere. Motorjai mind szívó benzinesek és dízelből is HA jól tudom csak szívó dízel van, de ebben nem vagyok biztos. Automata váltó a 2000-es évek gyermekbetegségével küzd, mégpedig a lassú kapcsolás. Gyári kézikönyve szerint a rendszer felismeri, hogy normál-sport-dinamikusan vezetünk és ahhoz képest vált. Például az 1.6-os benzinnel 2-esben a kocsi kipörög 90-ig, 3-as fokozatban pedi 120-ig megy. De amikor visszaveszed, akkor mintha a váltó megkérdezné: "Tényleg nem gyorsulunk tovább? Ennyi volt" És amikor visszaveszed a pörgetésből, onnantól számítva, még kb 3-5 másodpercig gondolkofik, hogy "húú, nem gyorsulunk tovább, fel kénne tenni 5-be! Egye fene tegyük fel". Viszont, van olyan hogy félautomata. Ilyenkor csak a váltókart pöccinted előre-hátra, és az autó levált neked. A "Sensodrive" citroenek pedig F1 váltóval rendelkeznek, vagyis a kormány mögötti füleket huzogatva, válthatsz. (Klassz nem) Automata váltó összességében nem rossz ha félautomatán használod! :D Azon kívül nyilván ha valami baja van, akkor többe kerül.
A másik a kényelem. Nagyon kényelmes egy kis autó, normálisan el lehet benne férni.
A másik piros pont nála a fűtés. A benzinesek egyszerűen képesek hideg motorral fűteni. Télen -10 fokban 1 km-t mégy, és ha rákapcsolod a fűtést, már 50 fokos forró levegőt áramoltat be, úgy hogy a hőfokmérő szerint a motorvíz még nincs 30 fokos. 3 km alatt, pedig már üzem meleg a komplett motor. Dízel autót is vezettem, ott ugyanígy télen -10 fokban, 5 km volt, mire egyáltalán meleg levegő jött, és 10 km volt mire elérte a víz a 70 fokot.
A C3-as az első szélvédőt percek alatt lefűti. Ebben a korban már ki-kivillanhat a légzsák meghibásodását jelző lámpa, amit a vezetőoldali ülés alatti kábel okoz, mert kontaktos. Ugyanebben a korban 10-13 évesen ismerősömnek egyetlen komolyabb baja, a hátsó ablaklefűtés halt meg, amit a szervízben megcsináltak. A sok műanyag persze könnyen karcolódik vigyázni kell rá. A karcokat, egy öngyújtó segítségével eltüntetheted. Összesen 6 hangszórót lehetett bele kérni (4 ajtó+2 a műszerfal) spot verzióba általában csak 2 van. Extraként szerepelt a többlemezes CD-tár, így lett a rádió 2DIN-es. 6 vagy 8 lemezt lehetett betenni, és mindegyik lemeznek külön nyílása volt oldalt egy gombbal. Ha a 2-es lemezt akartad hallgatni azt a gombot kellett, ha a 3-ast akkor a 3-ast. További extra volt még a hűthető kesztyűtartó. Ezt úgy lehet megnézni, hogy van-e benne, hogy lenyitod a kesztyűtartót, és ha a bal oldalán találsz egy fekete "cuccot" amit lehet tekerni, akkor a kesztyűtartó hűthető. A fekete tekerő forgatásával lehet szabályozni, hogy mennyire fújja be a hideg levegőt a kesztyűtartóba.
Igen mindenképp.
A C3-as motorjai között volt egy 1.1-es 60 lovas benzin egy 1.4-es 75 lovas benzin, egy 1.4-es 75 lóerős dízel, és egy 1.6-os 115 lóerős benzines.
Mindegyik motor szívós volt, turbó nem volt bennük.
Javaslatom az neked, hogy mindenképp egy szívó benzinest nézzél, mert abban nincs ami elromoljon. Ha a C3-ast választod, akkor ügyelj arra, hogy tényleg olyat vegyél, amiben nincs felesleges extra. Például városban ha ott használód, nem kell tempomat.
Ezt azért mondom, mert anno a franciáknak elektromos gondjaik voltak, amelyeket 1-1 apróbb hiba okozott. A napfénytető beragadt, mert megszorult a sín amin csúszik, és ilyenek. Legyen benne klíma, elektromos első ablak, meg ABS és kész.
Még eszembe jutottak olyan dolgok is, hogy alapfelszereltség része volt anno a fényszórómagasság állítása, illetve lehetett kérni fűthető külső tükröket, és a hátsó ülések mögé egy 12V-os csatlakozót, hogy a hátul ülök is tudják tölteni a mobiljukat.
Vegyél egy 1.4-es vagy 1,6-os szívó benzinest, klímával, meg elektromos első ablakkal és kész. 1.1-es motort nagyon lefogja a klíma.
Érdekesség, hogy az első ablakok kapcsolói nem az ajtókon vannak, hanem a váltógomb mögött találhatóak meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!