Benyovszky Oszkár kérdése:
Ha nem váltunk vissza 3-asba 4-esből, az mire van káros hatással?
Figyelt kérdés
Mondjuk megyünk 45kmh-val és lelassítunk 35-re és nem rakjuk be hármasba2015. szept. 30. 15:45
2/9 anonim válasza:
Megnő a fogyasztás a sokszorosára, a motor nagyobb hőterhelésnek lesz kitéve. Esetlegesen hideg motornál előfordulhat, hogy a hideg olaj nem fog megfelelő kenést adni ezen a fordulatszámon ilyen terhelésnél. Ha van benne kettőstömegű lendkerék, akkor eléggé rosszat tesz neki ez a káros rezonancia. Ha dízel akkor kormolódik, ha turbós akkor a korom szépen belepi a turbinát is. Aztán az EGR szelep csatornáját is szépen ülepíti a korom.
3/9 A kérdező kommentje:
akkor mit tennétek ha ha zöldnél vissza kell lassítani 15-re(2esben vagyunk) és nem érdemes lefékezni a 10-ig mert hátul jön valaki a zöld pedig a végét járja.
2015. okt. 5. 15:59
4/9 A kérdező kommentje:
igaz hogxy csak 1-re és 2-re kell pontosan visszaváltani? 10 re ill. 20-ra? A többinél nem szükséges ennyire pontosan?
2015. okt. 5. 16:01
5/9 anonim válasza:
Ez hatalmas hülyeség, nem tudom hol hallottad ezt. Annyit szoktak tanácsolni, hogy az egyest ne erőltetessük ha nem muszály, mert nagyobb sebességnél gyilkolja a szinkron gyűrűket. Jelen helyzetben ha nem rángat a motor akkor simán maradnék kettesben. Rövid távon elvisel ennyi erőltetést.
6/9 A kérdező kommentje:
A vezetési oktatóm azt mondta, hogy ha egyesbe váltunk vissza bármiből, akkor legalább 10-ig le kell lassulni, a 11 kmh sem megengedhető. Ugyanígy 2-be, legalább 20-ig le kell vinni, mert akkor hatalmas a nyomatéka a gépnek. Ehez mit szólsz?
2015. okt. 6. 15:36
7/9 A kérdező kommentje:
A többi seb. fokozatnál pedig nem kell már ennyire pontosnak lenni, visszaváltáskor.
2015. okt. 6. 15:37
8/9 anonim válasza:
Ehhez azt szólom, hogy minden autónak más az áttételezése, van amelyiknek nagyon rövid egyese van, és szinte amint megindult az autó, már lehet kettest kapcsolni. Viszont van amelyik akár 30-as tempóig is elmegy egyesben, szóval még mindig értelmetlennek tartom ezt a pontos sebesség meghatározást. Főleg hogy már a 11 se lenne jó... Annak akinek nehezebben megy a vezetés jelenthet valamilyen segítséget, de én ezen inkább csak mosolyogni tudok (a legkevésbé sem nagyképűségből), mert egy "advanced" szintű vezető a pill. sebességen kívül még ezer egy tényezőt lát, hogy mikor váltson és hányasba. Az biztos, hogy nem kell ilyen szigorúan venni, főleg ezt a pontos 10 km/h-t felejtsd el. Inkább váltsál 12-nél vissza, ott eszi meg a fene, mint hogy azért akadályozz másokat és esetleg nehagyisten balesetet okozz, mert éppen a kilométerórát bámultad a forgalom helyett.
9/9 A kérdező kommentje:
2009 évjáratú 1-es Bmw volt, a nyomatéka ennek óriási.
2015. okt. 7. 15:49
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!