Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bejáratós ötvenes robogóval...

Bejáratós ötvenes robogóval mennyire szabad kisebb emelkedőket venni?

Figyelt kérdés
Felüljáró, híd felhajtó és hasonlókra gondolok. Sokat ártanék-e a robogómnak, ha a bejáratás ideje alatt ezeket bepróbálnám? A szerelőm azt mondta, hogy ne használjam emelkedőkön.
2015. szept. 29. 00:09
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

mert, inkább feltolod vagy mi? :D nem lesz baja, csak ne nyélen húzd...


robogó eleve csak magas fordulaton megy, mivel a centrifugális kuplung csak akkor nyit ki, tehát tökmindegy, hogy hol mész, annyi lesz a különbség, hogy a variátor rövidíteni fogja az áttétel és lelassulsz, ha a motor félgázon nem bírja, de épp erre találták ki a PIV hajtást... viszont minimum 15-20-al mindenképp haladj, ennél lassabb haladásnál már csak a kuplung csúsztatásával tud menni a motor, ami nem túl jó neki... 10-15 fölött már fixen fog a kuplung, ekkor már csak a variátor dolgozik a sebesség szabályozásán a legalacsonyabb áttétel közelében


marha egyszerűen működik a robogó hajtása

amikor elér egy bizonyos fordulatszámot, a kuplung elkezd kinyílni, és a súrlódás hatására finoman elindul a gép, mikor a kuplung már nem csúszik, hanem teljesen zár és tart, a fordulatszám tovább emelkedne, de ahogy egy picit emelkedik, a variátor úgy kezd fokozat mentesen egyre nagyobb áttételre váltani, ettől gyorsulsz, de a fordulat állandó marad, hiszen ha a motor gyorsabban akarna pörögni, növeli az áttételt a variátor, és máris nem bír gyorsabban pörögni, csak ha gyorulsz is, és ez addig megy, míg a variátor el nem éri a leghosszabb áttételt, ezen túl már csak akkor tud gyorsulni a motor, ha a fordulatszám még tovább emelkedik, na ezt az állapotot nem szabad elérni bejáratás közben, de ez alatt tökmindegy hol mész...


ezért mondják, hogy max 40-45, mert ott még biztosan nem pörög túl, mert még a variátor áttétel határain belül van, ahogy a váltós motorok sem forogják még szét a lelküket ilyen sebességnél


a hűtéssel meg nem lesz baj, mivel a kényszerléghűtés nem függ a menetszéltől, a vízhűtőnek meg szintén van hűtőventilátora, ha esetleg túl akarna melegedni

2015. szept. 29. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

az előttem szóló mindent elmondott..


a lényeg, -ahogy mondja,- ne nyélen húzd.(pár száz kilcsi elég)

bejáratáskor(is) nagyon fontos a kenőolaj minősége..ha ez jó, akkor örök életű lesz a mocid.

2015. szept. 29. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem szabad! Tolni kell !!
2015. szept. 29. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Fel lehet menni emelkedőre is, de persze nem szabad forszírozott tempóval. Fél gáznál többet ne húzzál, ja meg egy pici olajat tegyél a benzinbe is.
2015. szept. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nem a fordulatszám a lényeges hanem a terhelés vagyis az hogy mennyire húzzuk a gázt.
2015. szept. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!