Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül a hajtókar...

Mennyibe kerül a hajtókar csapágy csere és egy teljes kuplung csere?

Figyelt kérdés
Van egy Rover 414 i tipusú autóm és azt mondták, hogy hajtókar csapágy lassan meghal. Továbbá a kuplungból folyik az olaj ezáltal levegősödik. Mennyibe kerülne ezeknek a cseréje összesen?

2015. szept. 27. 14:01
 1/5 anonim ***** válasza:

Árat nem tudok mondani mert minden szervíz szinte más órabérrel dolgozik. A hajtókarcsapács csere az kb 1 óra olajteknő le van 4 hajtókar mindegyikbe 2 db csavar az ki, csapágy ki, darabonként 5 perc. A sima száraz kuplungból nem folyhat olaj mert abba nincs olaj. Van egy szerkezet egy tárcsa meg egy kinyomócsapágy. Miért kéne kuplungot cserélni.?

Max kuplung munkahenger alsó vagy felső ha ezek szétmennek akkor szokott elmenni az olaj és lelevegősödik ebből kifolyólag hiába nyomod be a kuplung pedált nem fog működni nem tudsz sebességet váltani. Ettől még a szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy hibátlan.

Nézd meg mennyibe kerül az alkatrész, kuplungmunkahenger és hajtókarcsapágy garnitúra + munkadíj.


Össz munkaidő 2 óra kb.

2015. szept. 27. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A kuplung munkahenger az amibol folyik az olaj, nem maga akuplung. Ez egy filléres sz.r. Ha komplet kuplung szett kell az 28e Ft

[link]

A munkadíja 30e Ft

A csapágy ára kb. 13e Ft

[link]

a munka 10e

2015. szept. 27. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ!! Tehát akkor nem 200-250 ezer forint megcsinaltatni?? Meg valami olyasmi volt meg, hogy a hengerfej mellől folyik az olaj meg még egy pár helyről. Esélyes a motorgenerálra?
2015. szept. 27. 17:51
 4/5 anonim ***** válasza:

:) ez így távfogalom amiket leírtál. Kompressziót kell mérni a motorba az megmondja hogy kell-e generálozni. Ez 15 perc kiveszik a gyertyát berakja a kompressziómérőt és leolvassa az értéket. Ha kicsi vagyis nagyon eltér a gyári értéktől akkor esélyes egy generál. Na az drága. Viszont elképzelhető hogy elég egy gyűrűgarnitúra is, ez már "olcsó" nem tudom 15-20 ezer +munkadíj.


Hengerfej mellől folyik az olaj, lehet hogy csak egy szelepfedél tömítés kell ami 2-3 ezer forint csere 5 perc. Meg még pár helyről folyik az olaj oké de honnan mert nem mindegy. Ha pl a hátsó főtengely szimmering akkor váltó le az már nagyobb meló kb egy 20-30 ezer.


Hacsak hajtókarcsapágy, kuplungmunkahenger (pl bontottal), szelepfedéltömítés, olaj. olajszűrő, munkadíj ez most kb 60 ezer körül van szerintem. Tehát nem 200-250 ezer. Meg kell vizsgálni azt a motort, megállapítani hol folyik mi kell hozzá és csak úgy lehet pontosan kalkulálni. Szóval amit írtam az elképzelhető hogy egyáltalán nem fedi a valóságot. Csak legyél észnél nehogy már lehúzzanak százezrekkel mert nem értesz hozzá.


Ha meg azt mondják hogy motorgenerál 250 ezer akkor inkább vegyél a bontóba egy másik motort ami jó állapotú 80-100 körül tutti van 1.4-es de lehet hogy olcsóbban is van csak maga a blokk. 1.8-as ventojába vett az ismerősöm csak a blokkot 30 ezerért még régen. Átpakoltam a hengerfejet, generátor stb és jó volt.

2015. szept. 27. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
2015. szept. 27. 20:29

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!