Autóknál a beltér fűtését szolgáló radiátor és a motor hűtéséért felelős hűtő egy zárt rendszert alkot?
Sajnálom, nem értek hozzá, ezért lehet, hogy nem jól kérdezem. Szóval az érdekelne, hogy ugyanaz a folyadék áramlik-e a belső fűtőradiátorban, mint a motorrész elején található hűtőben, vagy két külön rendszer, és egy hőcserélőn keresztül történik a hőátadás? Illetve a belső fűtőradiátor mennyire sajátos alkatrész? Elképzelhető-e, hogy ha cserére szorul, akkor egy más típusú autóból pótoljuk? 1985-ös, 626-os Mazdáról van szó.
Minden segítséget köszönök!
Az nagy szívás lesz, ha nem lehet bontottat belerakni. :(
Javítással meg az a gond, hogy a műszerfal teljes le- és felszerelésével, plusz a javítással már majdnem ugyanott leszek (gondolom), és még mindig nincs garancia, hogy nem lyukad-e ki egy másik helyen pár héten belül.
Viszont ebben az állapotában közveszélyes, mert a párolgó fagyálló miatt percek alatt teljesen lepárásodik az ablak, és piszok nehéz letörölni.
Egy folyadék alkotja a rendszert,de a nagy hűtő felé egy termosztát csak akkor engedi cirkulálni a folyadékot ha az kb a 80 C° felé emelkedett. Ekkor ezen a körön is megkezdődik az áramlás.
Minden autótípusnak egyedi fűtőradiátora van(legfeljebb 1-2 "rokon Modell" családnál ugyanaz),és ezek idővel elvízkövesednek,illetve korrodálódnak,így az élettartam kb 15 év,és egyre romlik a hatásfok,illetve kilyukadhat.
Csak újjat vegyél bele autósboltban. Bárdi,Unix,Láng,Startauto,mindnek van Webáruháza ahol láthatod is az árakat.
Huh, hát nem irigyelek ! Megnéztem az árakat.
Egy ilyen fűtőradiátor 50 ropi körül van,(míg a 18 éves cliómba 8-9 ezer kb).
Ez az átka egy öreg japán autónak. Részvétem.
Köszönöm a fáradozásodat és a mély együttérzésedet!:))
Egyelőre szerintem az lesz, hogy teljesen kiiktatjuk a radiátort, aztán meg várjuk, hogy a köv. hónapokban milyen kártyát oszt nekünk a sors.
Köszönöm szépen a segítségedet! :)
"...így az élettartam kb 15 év"
Akkor lekopogom, de az én 32 éves fűtőradiátoromnak eddig semmi baja nem volt. És úgy működik, ahogy kell.
Nem vagyok se autószerelő, és nem ismerem a Mazdákat. De a fűtőradiátornak az a feladata, hogy keringjen benne a hűtővíz és leadja a hőt, függetlenül a kialakításától. Tehát elvileg bármilyen radiátor jó lenne bele, amit fizikailag be lehet szerelni. Ha cserélnem kéne és megpróbálkoznék egy hasonló méretűvel, amit be lehet kötni. De ez csak az én véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!