Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Forgalmi vizsgán szabályos ez...

Forgalmi vizsgán szabályos ez a fajta megállás?

Figyelt kérdés
Jövő héten fogom elkezdeni a vezetést és már elgondolkoztam egy-két szituáción. Szóval pl. piroshoz haladva néhány száz méterre lelassítok 50-60 körüli sebességre és végig benyomott kuplunggal annyit fékezgetek, amennyi szükséges a kocsisor mögött, ha meg kell állni akkor beteszem üresbe, ha meg elindul a sor, akkor a megfelelő fokozatba kapcsolok és újra elindulok. Vagy ilyenkor a lassítás során fokozatról fokozatra végig kell váltogatni akár egészen egyesig. Mi a szabályos?

2015. szept. 25. 22:07
 1/7 anonim ***** válasza:

Ne gondolkozz ilyeneken, mert többnyire hülyeségen elmélkedsz, azért lesz ott az oktatód, hogy megmutasson, megtanítson alapvető dolgokat.

50-60 körüli sebességre szeretnél lelassítani? - és mennyi lenne az utazósebességed?

Az oktatás forgalmi részének többsége városi közlekedés, ahol 50 helyett neked elég lesz 45-el "száguldozni", tele lesz 30-as sebe4sségkorlátozásokkal, ahol a 35 már sok, és nem lesznek 100méteres távok a gurulgatáshoz (ami amúgy bukta lehet), egészen másról fog szólni a tanulás, mint amit most elképzelsz.

Figyelni, meglátni, helyesen reagálni, a szabályokat betartva - ez lesz a lecke.

2015. szept. 25. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Amit leírtál az egy hatalmas baromság....


Én nem olyan rég lettem oktató, de előtte is amikor még én voltam tanuló vezető már akkor nem jutottak eszembe ilyen baromságok. Pedig a családból egyedül apámnak van jogsija és tud is vezetni már jó 30 éve és ő nem mert akkor megtanítani olyan dolgokra amit ő már rutinból megcsinál, ő mondta nekem akkor hogy nulla tudással üljek be az autóba, oktatóm azért van ott ő majd mindent elmond, megmutat, megtanít amit kell és ennyi. Így is volt akkor én is megtanultam mindent szabályosan úgy ahogy azt nekem az oktató elmagyarázta és ennyi. Nem volt gond.

Most hogy már én vagyok az oktató egy ideje, igaz nem vagyok még akkora tapasztalt a szakmában, de eddig volt már 12 tanítványom javarészt fiatalok, de igazából nem az a lényeg. Ők egyesek akik nulla tudással pontosabban vezetési tapasztalattal ültek be mellém az autóba akkor ugye az alapokat megtanítottam nekik hogy mi micsoda, mi hogyan működik és mire szolgál meg nagyon nagy vonalakba átvettük az elméleti dolgokat hogy mik a kanyarodási meg elsőbbség adási szabályok, meg ugye a legalapvetőbbeket, de én mindig magyarázok forgalmin hogy mikor mi jön mire kell figyelni stb... Én akkor amikor már jó ideje forgalomba voltam egy tanulóval akkor ugye első órákon elmeséltem neki hogyan célszerű lassítani egy sima kereszteződésnél ha nekünk kell elsőbbséget adni vagy ha piros lápámhoz közelítünk vagy ha hirtelen mondjuk 20-30 méterre vagyunk egy lámpától ami pirosra vált akkor hogy a álljunk meg lehetőleg úgy hogy ne repüljünk ki a szélvédőn és ne rohanjanak belénk, akkor ugye elsőre fel is fogják és meg is értik ezt, és látom meg érzem is hogy vágják a témát így onnantól már tudom hogy túl vagyunk ezen csak gyakorolni kell hogy a tanuló ráérezzen a kocsira ami csak tapasztalat kérdése és ennyi, és a következő órán arra döbbenek hogy teljesen másképp csinálja a dolgokat. Na akkor én ha olyan baromságot látok egy tanulótól amit te is írtál, mert volt egy ehhez hasonló akkor egyből mondta hogy ahol van hely álljon félre, motor leállít kézifék behúz és veszek egy mély levegőt és higgadtan elmesélem neki a dolgokat, hogy interneten, és más eberektől ne kérjen tippeket és ne hallgasson rájuk mert egyrészt ők már valószínű hogy tapasztaltabbak mint ő és ők már jól ráéreznek a saját autójukra hogyan működik és van nekik rutinjuk meg jól bevált módszer a vezetésre, és nekik van jogsijuk így már nem a megfelelt vizsga értékelés a céljuk így rájuk nem szabad hallgatni mert 99% hogy az szabálytalan. Persze erről írhatnék egy regényt pedig nem vagyok tapasztalt annyira a témában még, de egyes kollégáim akik már 10-15 éve csinálják ezt vagy még több ideje ők sokszor mondják nekem hogy szokjam meg ezt mert elég sok ilyen szerencsecsomagot fogok majd kapni a főnöktől akiknek 10-20 alkalommal kell elmeséljem hogy megértsék hogy vezetéstechnikai tanácsokat ne fogadjanak meg addig ameddig tanulók csak is kizárólag a saját oktatójukra hallgassanak, mert egyik oktatónak nekem se az az érdekünk hogy valakit megbuktattassunk mert az vicces mert nem ez a célunk, és nem ezért kapjuk a fizetést meg egyebeket. Én sokaknak már az elején mondom hogy ha esetleg vezettek is jogsi nélkül autót, és ha esetleg van tapasztalatuk mert volt is egy ilyen tanítványom aki már 5 éve vezetett autót napi szinten mert részben ez volt a munkája és sosem bukott le, csak mióta van ez az új fajta traffipax azóta óvatos nagyon nehogy leintsék valahol mert akkor itt a környéken elég sokszor álltak rendőrök az útmentén és akkor döntötte el hogy ő nem kockáztat és le akarja rakni a jogsit. És igen láttam rajta hogy vágja a témát mert nagyon jól vezetett, de ez sajnos annyira megszokás volt nála hogy ezért bukott is volna mert voltak jó technikái ezt aláírom, de ezeket vizsgán nem fogadják el, ott csak azt ami a nagykönyvbe megvan írva aztán ha ezen túl van akkor azt csinál amit akar. Én akkor mondtam neki hogy próbáljon picit lebutulni és úgy vezetünk úgy gyakoroljunk mert másképp ha erre nem figyelnének akkor a vizsgáztatók akkor én mondta volna azt hogy ne jöjjön órára, hanem beírjuk a kötelezőket a könyvecskébe mikor jelent meg azt egyszer eljön és aláírja őket, utána mehet vizsgára amit bőven elég ha végig alszok és ennyi. De ez nem így megy, vele volt eddig a legnehezebb dolgom, és nem azért mert nem tudott vezetni, hanem azért mert túl jól vezetett, és ott butítani kellett egy kicsit. Főleg azzal hogy egy kézzel kezelte csak a kormányt és a kanyart is sokszor úgy vette be hogy azért a vizsgabiztos rögtön hátba veregette volna hogy na lehet félre állni és bukta. Na meg a parkolásba ugye nem remekelt igazán de az autót berántotta oda lendületből úgy hogy az autó is mindkét oldalt csak 5 centire ha lehetett a másik autótól de beállt oda és gyorsan nem lassan. A tolató parkolást azt kivételesen jól csinálta azzal nem volt bajunk. De a párhozamost azt az elején úgy csinálta hogy szívem szerint egy sporttáskányi pénzt tartottam volna magamnál hogy na akkor pár köteg 20 ezrest pár ember zsebébe nyomok mert olyan lendülettel állt be oda az illető hogy azzal egy autót össze nyomott volna simán.

2015. szept. 26. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

"Szóval pl. piroshoz haladva néhány száz méterre lelassítok 50-60 körüli sebességre"


Őőőő... lámpát így hirtelen belegondolva még nem láttam olyan helyen, ahol ne 50-es tábla lett volna. Tehát nem igazán kell lelassítgatnod 50-60-ra, hanem annyival mész alapból.


"és végig benyomott kuplunggal annyit fékezgetek, amennyi szükséges a kocsisor mögött,"


Ez hülyeség, mert túlhasználod feleslegesen a kuplungot. És a "továbbfejlesztésére" se gondolj, hogy menet közben üresbe teszed, mert ez elvileg szabálytalan meg nem is igazán biztonságos, persze vannak akik ezt csinálják, de őszintén szólva ezzel éves szinten kb 250 forintnyi benzint spórolnak meg.


"ha meg kell állni akkor beteszem üresbe, ha meg elindul a sor, akkor a megfelelő fokozatba kapcsolok és újra elindulok. "


Ez viszont korrekt. Amikor pirosnál állsz (és tudod, hogy nem 3 másodperc múlva vált a lámpa), akkor üresbe teszed a váltót és nem kell taposni a kuplungot, meg elhasználni.


"Vagy ilyenkor a lassítás során fokozatról fokozatra végig kell váltogatni akár egészen egyesig. Mi a szabályos?"


Ha látod, hogy meg kell állnod, akkor az a "szabvány" eljárás, hogy elveszed a gázt, hagyod gurulni az autót, de még mielőtt baja lenne a fordulatszámmal és nekiállna "kenguruzni", szépen benyomod a kuplungot, gurulsz esetleg még egy KICSIT és utána fékezel, megállsz, üresbe rakod. Az a lényeg, hogy ne úgy menj, mint egyes tizenéves nyálashajú hülyegyerekek a 26 éves német "sportautókkal", hogy lámpától lámpáig nyomod neki a gázt mint a hülye, aztán fékezel egy akkorát, hogy a szélvédőn esel ki.

2015. szept. 26. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Atyaúristen,de sok okos autósoktató van itt , talán jobb is,hogy oktattok és nem pedig valami műszaki területen kontárkodtok! Elhasználni a kulungot?? Mitől?? mert be van nyomva , és a tárcsák egymáshoz se érnek?? Vagy,mert addig terheled a hidraulika vezetékeket,amik kb. 10x nagyobb statikus nyomásra vannak méretezve?? Vagy,mert megfeszíted a kuplungszerkezetbe a rugókat,amik szintén erre vannak kitalálva?? Egyedül induláskor kopik a kuplungnak a tárcsája , vagy esetleg rohad nagy terhelésnél , de nem attól,mert ki van nyomva!! Nekem is mondott rohadt nagy hülyeségeket az oktatóm,amikor tanultam , de úgy látszik,akkor a legtöbb tényleg ennyire sötét..
2015. szept. 26. 04:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ennek az üresbe gurulásnak a hátránya talán az autó szempontjából,hogy motorfék híján, tisztán a féktárcsákon kell elfékezni a mozgási energiát, amik aztán ettől jobban kopnak , mintha használnád a motorféket is , de a kuplungnak semmi baja nem lesz!
2015. szept. 26. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
De egyébként aláírom,hogy a tanuló az oktatóra hallgasson kizárólag,mert a vizsgázás az tényleg külön kategória , és tényleg, az életben bevett gyakorlattal nincs teljes átfedésben. De azért,műszaki hülyeségeket akkor se írjunk,mert lehet valaki,majd azután is szeretne vezetni,miután levizsgázott, és akkor már nem baj,hogyha tudja, azt is,hogy mi -miért van , és nem csak vakon elfogad mindent.
2015. szept. 26. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Jó, akkor nem használódik el a kuplung, mindenesetre nekem oktató verte a fejembe, hogy ilyet nem csinálunk, mert hülyeség. Minél kevesebbet kell feleslegesen használni a kuplungot.
2015. szept. 26. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!