Mi fontosabb használt autó vásárlásánál, a futott km vagy az évjárat?
Két Peugeot 1007-est néztem meg autószerelővel, ez az álmunk a pici lányommal. Szóval, az egyik (magánszemélytől) 2005 12 havi, egy nénijé volt, 80.000km van benne csak.
A másik 2008 7 havi, nagyon szép, francia autó, szintén végig vezetett szervízkönyve van. ez 200 ezer ft-tal drágább. a kettő felszereltése gyakorlatilag ugyanaz. Urban vs Trendy segítsetek.
Őszinte segítség kell? Felejtsd el ezt a típust, meg úgy a márkát is.
Máskülönben az évjárat akkor fontosabb, ha volt valami olyan modellfrissítés ami komolyabb széria hibát javít. Az állapot a döntő még a futott km előtt is.
Más kérdés, hogy 10 éves autóban elhinni a 80.000 futott km-t is több mint véleményes
Egy: francia roncsot sose vennék. ezzel azt hiszem, megválaszoltam.
Kettő: mindkettőnek van jelentősége, mert az autó (tömítések, gumigéderek, hűtő, stb) áltában is öregszik, a kocsi áltában is rozsdásodik, tehát a futásteljesítmény nem mindegy. Irányadóan, ökölszabályként én a mellett vagyok, ha a kettő közzül kell választani, inkább vennék idősebb, de keveset futott kocsit, DE CSAKAKKOR, ha a futásteljesítmény igazoltan valós km, nem visszatekert. Egy fiatal, de sokat futott autó valószínűleg céges vagy üzleti kocsi vagy taxi volt, ezekkel az esetek nagy többségében törődnek: rendesen szervízelik, figyelnek rájuk, és sokat vezetett, jó sofőr vezeti, olyan, akinek MUNAKESZKÖZ a kocsi, ergo, vigyáz rá. Nem mindegy, hoyg profi pista vezeti-e 200 000 km-en át , törésmentesen, jobban, mint schumakker, kéthetente lepolírpasztázta, az első gyanús hangra szerelőhöz vitte, az alvázon a negyedes rozsdafoltot is kijavítotva a kocsit, vagy szöszi maca húszezren át, aki megtalál minden padkát, száz kilométeren hatszor ropogtatja meg a váltót, égeti a kuplungot, összecsikartatja a poros ablaktörlővel a szélvédőt, nem cserélt a motorban olajat,és minden oldalról nekitolta a bevásárolókocsit, és a kocsinak, szemben a gazdájával, sose néztek alája.
Nem futásteljesítményt és nem évjáratot veszel meg egy használtautóval, hanem egy műszaki állapotot. Ezért óvok mindenkita németből behozott, két roncsból összehegesztett, kétes előéletű járművektől, "hát ez csak hatéves és csak 160 ezret futott", mondom, mielőtt megtekerték az órát, az előtt meg még háromszázat, de az se lenne baj, ha törődtek volna vele.
Ritka is az a típus ,francia is, nő is vagy pici gyerek is van,szóval messziről kerüld el hacsak nem akarsz vészvillogóval ülni a pusztában kétségbeesetten telefonálva.
Elég jól leírták, km az idehaza semmit nem ér, azt kell mondjam hogy önmagában a szervizkönyv se,mert hamisítják. Talán ha lekérdezed a márkaszervizben a múltját és rendben van ,az adhat okot bizakodásra.
Mindenképp át kell nézetni szerelővel a kocsit vétel előtt ,ha a tulaj ez ellen hadakozik ott kell hagyni.
A kor abban számít, hogy az öreg autók rozsdásodhatnak ha el voltak hanyagolva. A 2005 gyártású még nem annyira öreg.
A km abban számít, hogy sok km esetén kopottabb a motor, minél több a km annál több hiba jöhet elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!