Mi a véleményetek a VW botrányról?
Mit tudtok még róla?
Igazából a 2.0 dízelükhöz hasonló teljesítményt tudott a konkurencia?Gondolok itt arra,hogy a 2.0 dízelük 170Le-t tudott,de a konkurenciánál van olyan dízel ami tud ekkore teljesítményt?Gondolom összefüggésben van az "EuroX" val...Úgy képzelem el,hogy teljesítmény csökkentéssel,ha mondjuk csak 130LE lenne a 170 helyett,akkor már lehet,hogy tudná az EURO6-ot.
".Úgy képzelem el,hogy teljesítmény csökkentéssel,ha mondjuk csak 130LE lenne a 170 helyett,akkor már lehet,hogy tudná az EURO6-ot."
Nem így működik ez.
Egyébként engem, mint tulajt, egyáltalán nem érdekelne ez a hülyeség. Ha az autó megyen, megvan benne az összes lóerő, és takarékos, akkor nem értem a tulajoknak vagy a leendő vásárlóknak miért kéne aggódniuk.
Van gyártásban manapság már 200+ lóerős 2000-res turbódízel is.
Emberek!!!mit kell lovagolni ezen a vw témán,főleg úgy,hogy azt sem értitek miről szól ez az egész.......Nem arról van szó hogy az autó vagy valamelyik motorja szar,csupán arról ,hogy nem hozza a katalógus értéket,mert oda direkt más adatot hazudtak be,mert egy bizonyos szoftverrel az autó egyébként tud ennyit!!!
Moat ha amit szívsz cigit,azt arra az van írva hogy mittudomén 8mg kátrány,de egy teszt szerint 9vagy mondjuk 10van benne,akkor holnaptól nem dohánYzol??!?!?.....na ugye.......amúgy meg minden csoda 3 napig tart....
Mivel a szakmaban dolgozom, ezert meglehetosen erdekel a dolog, es eleg sok hatterinformaciot olvastam rola.
A dolog nem a teljesitmenyrol szol, hanem az emisszios ertekek betartasarol. (termeszetesen a konkurencianak is van eros ketliteres dizele, sot erosebb mint a VW 170 lovasa).
Megprobalom osszefoglalni mi volt a problema: az USAban meglehetosen szigoru hatarertekek vannak a NOx kibocsatasra. Ezt dizelekkel csak ugy lehet tartani, hogy kulonfele kipufogogaz utokezelo rendszereket epitenek be. Volt egy tanulmany, ahol egy nonprofit szervezet ki akarta merni, hogy valodi korulmenyek kozott, azaz utcan, normal forgalomban mekkora a NOx emisszio. Vicces modon eredetileg azt akartak bebizonyitani, hogy az USAban forgalmazott dizelek milyen tisztak.
Keritettek 3 autot, egy VW Passatot, egy Jettat, meg egy BMW X5 35d-t. Elkezdtek oket merni kozuton, es azt tapasztaltak hogy amig a BMW hozza a hatarertekeket, addig a VW-k rettento sok NOx-ot bocsatanak ki. Kiderult, hogy a VW kozuton egyszeruen nem hasznalja az utokezelo rendszereket, ket okbol:
- az SCR-Katalizatorba (ilyen volt a Passatban) adagolni kell egy karbamid tartalmu folyadekot (adblue) hogy mukodni tudjon. Ezzel sporoltak, meghozza abbol a celbol, hogy az ugyfelnek ne kelljen annyiszor utantolteni.
- A NOx-tarolos katalizatort neha regeneralni kell (ilyen volt a Jettaban) ez viszont tobbletfogyasztast okoz. Hogy ne emelkedjen a fogyasztas, ezert joval ritkabban regeneralt a rendszer.
A VWk vezerloegysege felismerte hogy nem fekpadi meres hanem kozuti hasznalat van, es akkor atkapcsolt a fenti uzemmodba (allitolag a kormanyjeladot figyelte, mert a teszten nem kormanyoznak, kozuton meg igen). Ez viszont tilos.
A BMW megfelelt kozuton is az eloirasoknak, hozta a hatarertekeket.
Csak egy apró adalék a dologhoz.
Még kenődik a festék az USA-ban azon a törvényen ami megengedi, hogy ilyen esetben magánszemélyeket (vezetőket) is felelősségre vonhassanak, akár bebörtönözzenek, nem csak a céget büntessék. Csak nem valaki csináltatott egy törvényt, vagy kapott a lehetőségen?! Véleményem szerint ugyanúgy csal az összes gyár, lásd. fogyasztás, súly stb stb. Valakinek most ez így jól jött és megfinanszírozta ezt a kutatást (ha lehet hinni a pletykáknak még Merkel is tudott erről, szóval nyílt titok volt.) Nyilván a VW bukja a legnagyobbat, de ha szépen minden hasonló normát végigmérnének, minden kocsin az összes gyár lehúzhatná a rolót.
Engem 3 dolog zavar:
-környezetet szennyezik
-kamuztak
-valószínű minden autómárka csal össze vissza
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!