Gyújtás sorrend? - na ezt most nem értem.
Renault Clio I. 1997, D7F motorral, 1.2
Gyújtótrafó kimenetei meg vannak számozva, kábelek meg vannak számozva. OK. Hengerek sorszáma ha jól tudom vezérműszíjtól indul, 1-2-3-4. OK. (vagy nem OK?, nem vagyok benne biztos) Ennek fényében nem értem az összekötést:
Trafó 1. - kábel 1. - 4. hengerhez
Trafó 2. - kábel 4. - 2. hengerhez
Trafó 3. - kábel 2. - 3. hengerhez
Trafó 4. - kábel 3. - 1. hengerhez
Most akkor mi van?? Autó megy, 5-ben rángat gyorsulásnál kicsit gázzal, benzinnel is. Pl. 60-ról 80-ra, vagy ha később kapcsolok, 70-től 80-ra is. Gondolom ha rosszul lenne összekötve, nem nagyon tudnék vele menni... Csak nem értem mi hogyan van... a számozás megértésében kérnék segítséget.
Le van minden írva. Azt mondtad hogy mindenen a száma is szerepel.
Megfogod az 1es kábelt. Az egyik felét bedugod az egyes trafóba, a másikat a 4es hengerhez.
Megfogod a 4es kábelt. Bedugod a 2es trafóba és a 2es hengerhez.
stb
Jó, most már értem, köszönöm a válaszokat!
Tehát a trafó számozása a hengerre utal, a kábel számozása pedig a sorrendet jelöli. Viszont a hengerek akkor pontosan fordítva vannak, tehát amire azt hittem az 1-es, az a 4. valójában.
A hengereket nem mindig sorban számozzák, van hogy a gyújtási sorrendnek megfelelően. Ha beindul a motor és megy minden henger akkor jól vannak kötve a nagyfesz. kábelek.
Négyhengeres motorokhoz 2 féle gyújtássorrend tartozhat, legelterjedtebb az 1-3-4-3, de létezik 1-2-4-3 is.
Ennek a motornak 1-3-4-2
Legalábbis itt ezt írják
Próbáltam keresni a motorblokkon, hengerfejen számozást, nem láttam sehol. Találtam neten kifejezetten ehhez a motorhoz javítási útmutatókat, működési leírást, de nem említik a hengerek sorszámát. Nagyon kíváncsi vagyok pontosan melyik henger melyik sorszámot kapta, érdekel a dolog. A kábelek biztosan jól vannak csatlakoztatva, mert szerintem mindegyik henger megy, kicsit mintha egyenetlen lenne a járása, de ez valószínűleg a 18 év hatása és a 193000 km-é :)
Szelephézagra is gyanakszom, de ezt a hengerfej megbontásával lehet csak ellenőrizni ha jól tudom. Esetleg kompresszió végnyomás vagy veszteség méréssel is lehet következtetni egy-egy henger állapotára. Rég volt cserélve a légyszűrő, 1,5 éve, de fél éve "kifújatták" a szervizben, mondván jó még az. Erről utólag olvastam, hogy az nem igazán jó megoldás, főleg tekintve, hogy nem egy nagy érvágás a légszűrő csere...
A gyertyák mindegyike szép állapotú, nem kormos, nem égett, nem olajos, elvileg az égés mindegyik hengerben megfelelő. Benzinnel most még rosszabb mint volt, tankoltam bele 95-ös helyett MOL 100-as oktánszámút, erre jobban rángat...
Fals levegő? Kevés levegő? Gyújtás? Akármi lehet... :)
Lambda szonda is cserélve lett, nem szűnt meg a hiba, csak enyhült.
UPDATE*
Vettem a bátorságot (botorságot?) és levettem az összes kábelt, majd átrendeztem logikusan az egész sorrendet. A trafón lévő számhoz párosítottam a kábelen szereplő gyári számot, azt pedig a henger sorszámához (elvileg, mivel nem tudhatom biztosan melyik henger melyik..)
Beindítottam, és ugyanúgy megy mint eddig. Motor hangja nem változott. Ezek szerint a kábel hossza nem is annyira számít? A négyes trafón eddig rövidebb kábel (2-es sorszám) ment a 4. hengerig, most egy hosszabb (4-es sorszám). A kábelhossz csak az elosztófedélen való elvezetés miatt van úgy ahogy van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!