Összeállítanál egy autós hangrendszert kb 150-200ezerből?
Komplett rendszert szeretnék építeni az autóba, kíváncsi vagyok, hogy Ti milyen alkatrészekből tennétek.
Cél a viszonylag nagyobb teljesítmény mellett az, hogy szépen szóljon.
(fejegység, hangszórók, erősítőre gondoltam)
pontosan nem tudom főleg hogy pl a focal 165kr2 szettemnek nem használom csak a mélyközepét,viszont külön nem árulják így 130ért a teljes szettet megvettem.
kb 430-500ezer körüli összegre kell gondolni abból ami a kocsiban van és ennyibe került nekem.
ha pedig mindent ami benne van boltban vettem volna akkor most már az új magassugárzómmal /micro precision 7.28/al bolti árakon a rendszer valahol 750- 800 ezer körül lenne szerintem de franc se számolgatja.
egyenlőre én befejeztem az építkezést,ha valamikor még folytatnám akkor az egy zapco erősítő beszerzése lenne de szerintem befejeztem.
amúgy is szarul szervezett versenyek vannak az országban valamint a dunántúli meg pesti gazdag rendszerei ellen esélytelen nekem versenybe szállni.
Naugye.... :DD
A kocsim használt ára 400e, fóliákkal, bőrülésekkel, felnikkel, stb stb nagyjából egyben 600ért eladható, nekem kb még 400amban volt (és kivártam hogy ésszel szerezzek be mindent).
Egyébként grat, elismerésem, de én egy másik vonalat követek autóépítésben ;)
Dirtboy mindig magából indul ki mikor autóhifi építéses kérdés merül fel. Ami azért baj, mert azt feltételezi, hogy mindenki hajlandó/tud anyagilag többszáz ezret költeni egy hifi rendszerre.
Biztos vagyok benne, hogy profi hangcucca van, és látom is a kérdéseknél is, hogy van hozzá szakértelme, nekem is sokat segített a válaszaival. Ezúton is köszönöm.
Viszont nem nagyon tud/akar olcsóbb de elfogadhatóbb rendszerben gondolkodni.
Sajnos nem mindenki (akinek igénye egyébként lenne rá) engedheti meg, hogy High End rendszereket építsen az autójába.
Nekem olyan 3 kilóba állt meg végül a hifim, de már ez is sokkal több volt, mint amit igazából rá akartam szánni, nálam amolyan ad-hoc jelleggel jöttek a plusz kiadások.
Ekkor jöttem rá, hogy a BMW nagyon nem hifi barát autókat gyárt. :(
ez így nem teljesen igaz,raktam már össze pár embernek jóval olcsóbban is.
én inkább olyan vagyok hogy ezt az irányt erőltetem mert sajnos nem ismert és ez az ismeretlenség hiba.
általában kétféle rendszerbe botlani bele találkozókon is.
egyik az spl ami hangnyomásról szól másik meg a csak szóljon valami,nézzen ki oszt jóvan.
rengetegen úgy vannak vele hogy legyen nagy mély és akkor van egy jó rendszere,útcán jól hallani ő a menő.
sajnos nem tudják az emberek hogy létezik más irány is és gőzük sincs róla hogy milyen is az.
ha minőséget említek mindenki versenyre gondol meg arra hogy VÁJTFÜL.
ezt itt valamelyik hozzá szóló is írta már holott vájtfül nem ahhoz kell hogy hallad hogy mennyire jó és részletgazdag hanem inkább ahhoz hogy be tudd állítani,tudd mi a hiba,milyen tartományon mivel orvosolható.
idő korrekció utolsó lépéseihez is nem árt ha tudod mit hogyan kell hallni és hallod is.
még egyszer mondom ha egy kész beállított rendszert hallgatsz akkor bárki hallja hogy 1000x jobban szól egy sima átlag rendszer,ahhoz nem kell szuper hallás.
én személy szerint sem vagyok vájtfülű pl.
amúgy érthető hogy nem ismertek ezek a rendszerek,én magam sem állok be sehová sem zenélni rendezvényeken.
sajnos nem is nagyon van igény rá és lehetőség sincs mivel ezen rendezvények hangosak hiába zárom be az ajtókat bent is hallani.
sokan meg alapból nem mutogatják max versenyeznek,pesten is van nem egy autó ami több milliós holmikból épült.
van magyar tulajdonba audioson thesis hv venti nem egy,rainbow reference komponens szett /ezek 2,3-2,5 millás holmik/van zapco Z series ből az LE is ami a legjobb.
szóval van jó pár autó rejtve sok ember elől amik szinte mindenkit ledöbbentenének hogy mit hallanak,nem is tudtak olyan hangokról amik ott tisztán hallatszódnak.
összegezve. az irány az amit én erőltetek nem a sok 100 ezer.
ha kicsi az összeg akkor használt termék és úgy elosztva hogy minél jobb hangú legyen a végeredmény.
Én szerintem az attól függ ki milyen beállításokkal szereti, halhatni a dolgokat, zenéket, stb.
Olcsóbban is elő lehet állítani a rendszert, 100% élethűen úgyse lehet elővarázsolni a valóságot a rendszerből. Beszédhez másmilyen hangszórók kellenek, különböző zenei stílushoz megint csak más- más hangszórók, lehetne egy utánfutói hangtechnika.
Számomra az autóba baromság a mélynyomó, ugyanis sokan azt hiszik szol a mély az már jó, nagy erősítő benne akkor az már döfi, autót szétszedi az már a csúcs.
Egy mélynyomónak akkor van értelme, ha 7.1 a rendszer, ugyan is abból jönnek vissza a hangok, közelit a koncert élménye.
Ha csak sztereóban gondolkodva elég 6db hangszóró külön szedve magas közép mely hangszedővel. Erősítő nem kell, mélynyomó nem kell. A magnónak(fejegységnek) jól beállítva ekvalizere, es máris élvezhető az egész. Jól összeválogatva a hangszórók, mert ahány fejegység annyiféleképpen muzsikál ugyanaz a hanszorócsalád.
Igen fejegységre komoly összeget is el lehet költeni, kinek mi az igénye. Jó fejegység, akkor jó, ha halkan is kilehet belőle csalogatni a mélyet.
Tesztelés: Klasszikus zene, beszéd, néhány dobos dolgok amik valódi dobbal kezeltek, nem némi dobutánzattal. Ha úgy hallja az ember ahogy élőben hallotta hangfal erősítök nélkül, akkor jól össze van válogatva minden.
100% nem lesz, de közelíteni fog a valósághoz.
ma 22:26
ezt remélem viccnek szántad.
7.1 zenéhez?
hogy mikor alapból nem is úgy készítik el?nem 7.1ben van a lemezen.
vagy ha úgy érted hogy több hangszóró szól azonosan akkor megint csak nem jó mert nem tudnak azonosan szólni akkor sem ha egyforma a hangszóró.
egyrészt más helyen van akkor ergo más környezetben szól,másik ajtó másik ajtó belső ami ugye a hangszórónak a ládája.
más távolság és más szögben áll.
tehát nem lesz azonos hangja,helyette egy katyvasz lesz tele fázishibákkal.
neked is csak azt tudom ajánlani,menj el egy sq versenyre hallgass meg pár autót hogy mire képesek.
nálam rendre elcsodálkozik mindenki hogy mennyi hangszóró van és hogy milyen tere van mégis.
ha több hangszórót szeretne valaki akkor meg 3 útas szettben kell gondolkodni,itt külon van választva a mélyközép hangszóró egy nagyobb 16,5cm kb 50-800hz-ig,egy kb 8-9cm-es kb 4-5Khz-ig és utána egy 25mm-es a feletti tartományra.
persze ide már 4rca-s aktív fej vagy külső hangprocesszor szükséges.
hogy nem kell mély autóba megint nem helytálló,kell mély csak nem mindegy hogy van beállítva.
az hogy sok embernek a mély mindet elnyom az legyen az ő baja,ez nem jelenti azt hogy nem kell.
az emberi füll 20-20Khz-ig hall,a felső tartomány esik korral de az alsó nem.
egy átlag 165mm-es mélyközép nem tud lesugározni kellő hangerővel 80-90hz alatti tartományt.
ez az autók hátránya,egy neki méretezett mdf dobozban szobában persze kiváló lenne de az ajtó más tésza,se nem fa se nem megfelelő merevség és a litert sem nagyon lehet variálni.
sőt még szerelő nyílások is gyengítik a merevségét.
fs értékük is 60-70hz ami a saját rezonancia frekvenciát jelenti,alatta meredeken esik a hangja akármiben is van.
kicx pro6020 ebben mondjuk elég jó,fs 40hz ha jól rémlik,teszteltem is az ajtómban de bizony nem bírt ő sem olyan mélyre menni.
szóval kell nyomó ahhoz hogy teljes egészébe halld a zenét.
erősítő szükségességéről oldalakat lehet írni,inkább el sem kezdem,nem tudom miket hallottál hogy szerinted nem kell erősítő,érdekes minden esetre hogy valaki ilyet ír.
250ből azért nem használt BOSE rendszert építenék.
lehet újonnan 400at számoltak fel rá de negyedét ha talán éri valójában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!