Féknyeregbe milyen zsírt tegyek?
Ja ami lemaradt! Az előző betéteket szerelő cserélte ki,amivel kb 20-25ezer km-et mentem.Mostanra teljesen elkopott a belső fékpofa emiatt. Teljesen leszedtem a féknyerget,szétszedtem a két felét,kitisztítottam a csapokat és a furatát,teljesen rendben lenne,nem lötyög,nem szorul,csak valami zsír kellene bele. Litiumbázisú zsírom van itthon,de szerintem az nem jó,nem biztos hogy bírja azt a meleget tartósan ami ott tud lenni.
Van valami spec zsír vagy esetleg ilyen rézpasztát tegyek rá amit a kipufogó csavarokhoz szoktak tenni?
Áhá szóval grafitos zsír! Mivel ketten is ajánlottátok,igy szerintem azzal is fogom összerakni.
Köszönöm!
A kis gumiharangok teljesen jók,nem szakadtak,de mivel egy 11éves autórol beszélünk,igy szerintem bármit is raktak bele gyárilag az nem tart eddig. A szerelőkröl meg.....pedig ez nem is egy rossz szerelő,de szerintem csak a régi betéteket kivett és betette az ujjakat oszt annyi! Lehet a szerelők nem is foglalkoznaz ezzel,a betét új,a tárcsa jó,max ha valami baj van ugyis viszajön és az is pénz.
Még annyit hozzáteszek, hogy ha ennyire nekiálltál, akkor tényleg az utolsó olajmaradványt, koszdarabot távolítsd el. Én a brigéciolt javaslom abból is a D3asat, az az erősebb, kiöntöd egy kis tálkába és ecsettel szépen addig mosol minden gumit, csapot, csavart ameddig nem lesz tökéletesen tiszta. Viszont a fékhengerbe, ahol a dugattyú mozog ne moss, be, ha már megtetted akkor ki kell szedni a dugattyút és szépen kitörölni a helyét, majd vissza tenni, úgy hogy megvan kenve fékolajjal. Az úszócsapokra kell tenni zsírt érzéssel, de ne túl keveset és ne is túl sokat, amikor rakod össze akkor látszik, hogy még kell-e vagy nem.
A szerelőhóz meg annyit fűznék még hozzá, hogy az ilyen egy igazi pénzsóvár kókány. Az, hogy az autó legfőbb biztonsági rendszerével játszik az nem megengedhető és nem is megbocsájtható. Értem én, hogy csak felpattintja a nyerget bedob 2 új betétet, még csak le sem fújja féktisztítóval és elkér érte egy 20ast, nagyon jó buli neki, de amikor neked kell egy nagyot fekezni, csaknem akar a kocsi majd megállni. És még sokan mondják, olyanok is akik évek óta hobbiból, meglepően jól szerelnek, hogy mindent megjavítanak otthon csak a féket nem, mert nem mernek hozzá nyúlni, inkább szakemberre bízzák.
Már sokszor javítottam magamnak féknyergeket. A takarításra a féktisztítót ajánlanám, ha közvetlenül a furatokba nyomod a nyomás kihozza belőle a koszt. gyorsabb mint a brigéciol, és utána nem kell elmosni.
Ha már ennyire szétszeded, mindenképpen vegyél hozzá felújító készletet (gumiharangok, karmantyú) és azokkal rakjad össze. 1-2000 ft-os tételek. A grafitos zsír jó hozzá, de amit egy komplett készletben adnak az valamilyen lítium bázisú lehet a színe alapján. Nem ártana kiszedned a dugattyút sem, ha húzás nyomokat látsz rajta cserélni kell. Összerakásnál fékolajjal kenjed meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!