Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetni tanulok és sajnos Egy...

Moczó Péter kérdése:

Vezetni tanulok és sajnos Egy dolgot nem tudok, hogy hogyan kell a négyest kapcsolni a sebesség váltón mindig 2 esbe húzom vissza. A 3 ast nyitott tenyérrel csinálom és az jó a 4-est hogyan kell? SUZUKI Ignisen tanulok vezetni

Figyelt kérdés
2015. szept. 14. 23:04
 1/10 anonim ***** válasza:

3-ból lefelé kell húzni, 5-ből pedig vissza és enyhén balra.


Amúgy meg minden kocsin egyforma a váltó.

2015. szept. 14. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ne kettesbe húzd vissza hanem négyesbe az a kettes mellett van. Bár azt is eltudom képzelni hogy hibás a váltó. Gondolj egy H betűre amikor váltasz.


1-3

H

2-4

2015. szept. 14. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Azért 60-nál visszapakolni kettesbe nem kis mutatvány,erőlközhetsz is rendesen mire beveszi végre..

Az oktatód mitcsinál közben? Blikket olvas? Nemhiszem hogy saját szavaival ne tudná elmagyarázni a lényeget.

2015. szept. 14. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Beviz Elek ***** válasza:

A váltókart általában rugók húzzák középre. Tehát 4eshez bármely sebességből kiveszed üresbe, majd egyenesen hátrahúzod.


Próbáld meg finoman, egy újjal, eröltetés nélkül ;)

2015. szept. 15. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Hát gondolom jó sz*r a váltó, mert normális esetben elég lenne egy újaddal hátrahúzni, és be kellene ugorjon 4-be. Úgyhogy fogd meg jól a váltókart, és érzéssel próbáld meg 4-be húzni, kicsit az oktató felé tolva a váltót (normálisan nem kéne tolni, de ha ilyen könnyen 2-be ugrik...) Amúgy tényleg, az oktató mit csinál? Ilyenkor ő is a váltóra tesszi a kezét, és együtt váltjátok a sebességet, amíg bele nem jössz. Tényleg alszik?
2015. szept. 15. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Beviz Elek ***** válasza:
Ha abban is a szokásos japán elosztás van, akkor óvatosan tologasd az oktató felé, ne erőltesd a R(akéta) fokozatot
2015. szept. 15. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 veterán vas ***** válasza:

Na ollózd össze a válaszokat!

#2 azt mondta, gondolj a nagy nyomtatott H betűre. Mind a négy sarkán ott van egy-egy fokozat. Igaz.

#4 azt írta a H közepére ugrik mindig vissza a váltókar. Így van.

Akkor ebből következik, hogy a nyitott tenyér nem mindig hatásos, mert amikor pl.4-ből tennéd 3-ba, félúton -a H közepénél- a rugó vissza akarja húzni a kezdőpontba.

Vagyis 3 után próbáld meg az autó hossztengelyével párhuzamosan hátrahúzni a váltókart 4-be. Egyenes vonalban, úgy ahogy pl. az 1-2 estében.

Remélem érthető voltam, ;)

2015. szept. 16. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Ha nem törött a rugó, akkor a kezdőpont a 3 és 4 között van félúton.


Alap 5 sebességes japánokban:


Bal előre 1

Bal hátra 2

Egyenesen előre 3

Egyenesen hátra 4

Jobb előre 5

Jobb hátra lükverc


Tehát 3 és 4-hez egyenesen előre vagy hátra kell húzni a váltókart. Egy újjal EGYENESEN megtolod/húzod és ott találod.

Ha olyan mint egy 30 éves 1300-as Daciaé, akkor pedig kevergethetsz mint egy fakanállal, egy jós sem mondaná meg hogy mit merre találsz.

2015. szept. 16. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
HÁHÁHÁ 8. repült neked egy zöld kéz. Basszus pár éve mentem egy ilyen dácsiával és tényleg olyan mintha egy fakanalat kevergetnél a tejbegrízbe XD Egyszer csak beugrik valahova ami lehet hogy 1-es de benne van a pakliban az is hogy rükverc lesz XD önálló életet él minden a szerencsén múlik és hogy milyen lábbal kelt fel a dácsia aznap XD Te ott nem rúgsz labdába AHHAHAHA
2015. szept. 16. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nem vezettél te még Daciát akkor, mert a rükverc a 2-es mellett van.
2015. szept. 16. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!