Tuningolni akarom a ladámat. Milyen lada tuningolási modszereket ismeretek? Ha tudtok küldejetek már linket is.
elöször is szerezz be egy 5 sebességes váltót
anélkül neki se kezdj
kezdetnek mehhetne a hengerfej síkolás
a gyújtás átalakítás
sportkp rendszer
hirtelen ennyi
d ecsak annyit mondok hogy a google a barátod
nem ártana valami profi gumi is, meg persze faxa felnik
Uhhh katalizátor csoda...
Roncstelep megfelel?
2. te biztos vmi gazdaggyerek vagy akinek a seggealá tolták az Audit!
Kérdésre:
[link] itt találsz egy csomó motoralkatrészt! Hengerfej, vezérműtengely, kipuffogórendszer...stb. ha 1.5 kockaladád van akkor 140 lóerőig lehet ezekkel felhúzni (bár az már VFTS és az nemkeveset eszik, meg nem is bírja sokáig) , de kb 100 lóerőig elég.
Ha meg 1.2 vagy 1.3 Ladád van akkor érdemes lenne zsugormotorrá átépíteni, az kevés pénzből megvan és egy pár alkatrész cseréjével cirka 300 köbcentit nyersz!
Arról pedig itt találsz leírást:
Először is vizsgáld meg az autót, alkalmas-e rá. A jobb menetteljestmények hibátlan karosszériát és futóművet igényelnek és mint tudjuk, ez a Ladák leggyengébb pontja. A "rozsdál, de nem rohad, jó lesz még 2-3 évig" kategóriájú kutyacsont a hétköznapokban elég, de nem fogja tolerálni a húzósan vett kanyarokat...
Ha az autó alkalmas a tuningra, azt kell eldöntened, hogyan szeretnéd használni. Ha mindennapos használatra kell és költséghatékony szeretnél lenni, akkor érdemes oda-vissza dolgozó Niva-gátlókat építeni az autó alá (mondanom sem kell: a tuningot, hacsak nem versenyautó építése a cél, futóművel, fékekkel kezdjük), hátsó stabilizátort műteni alá (Argentáét vagy a hosszú, ívelt ruszkit), illetve - használattól függően - ültetett vagy egyszerű, keményített futóművet szerkeszteni alá (igen, rugócserével). A jó minőségű Lemförder talpasok, a Niva csapágyas segédirányítókarja és a zöld szilentek itt már szükségesek. Fékekből az MS-t (Master Sport) dicsérik, ezek a gyáriakkal csereszabatos alkatrészek, de többet tudnak (fémfonatos gumifékcső, fékbetétek). Érdemes a hátsó hidat is tokolni (nem, nem otthon, a két kissámlin, hanem kalodában). A kerekeket nem véletlenszerűen kell választani, hanem úgy, hogy pogácsázás után is elforduljanak. Lehet tanácsot kérni másoktól.
Mikor a futómű már kellően sokat tud (meglepő dolgokat lehet kihozni belőle), akkor lehet a motornak "nekiesni". Meg fogsz lepődni: pár aprósággal, a gyári kivitelt alig módosítva csodákra képes. Például érdemes a hengerfej csatornáit kicsit rendbetenni, mert a gyári kivitelük nem éppen kedvez a gázáramlásnak. A dugattyúkat ki kell grammolni, ez a rezgéseket csökkenti. Kell a motorra még könnyített, centrírozott lendkerék, mindjárt könnyebben pörög... A nyitott légszűrőházat pedig kis kézügyességgel otthon is elkészítheted és sokat dob a gázáramláson. A kipufogó már bajosabb... De arra meg ott van az 1200-asok középső csöve, abban csak egy dob van, az első szikrafogó hiányzik. Bár az sem az igazi... Csak egy szériaalapú motorhoz nem éri meg egyedi csövet gyártatni, mert ugyanannyiba kerül, mint egy nagyobb, 50-es, 60-as rendszer. A gyújtást ki kell cserélni elektronikusra, a karbit kitakarítani, felújítani, utánállítani, aztán meg fogsz lepődni, mikre képes az autó... A Ladák teljesítményét ugyanis a trehányság szokta meghatározni: a gyárban sem vették túl komolyan az illesztéseket (lépcsők a szívó- és kipufogósorban) és utólag is sok apróságot hanyagoltak el (karbi leszerelése a szívósorról), ami rontotta az autók tulajdonságait. Ha mindezeket megvalósítod, relatíve kevés pénzből lesz egy gyári alkatrészekkel épült, de a gyárinál kedvezőbb menettulajdonságú autód. A hátsókerékhajtás miatt nem árt bele egy sperrdiffi (vagy hegesztett, de én szóltam, hogy az meglepő lesz), aztán kész a boldogság. Csak az meg olyan árban van, hogy komolyabb átépítéshez illik... De a témáról rengeteg cikket találsz a www.zsiguli.hu-n. Külön témakör van, meg lehet nézni.
A lényeg: nem kell egyből dupla Weber DCOE-karbi és háromszázakárhányas Havassy-tengely. Kis lépésekkel is csodákat lehet tenni... :-)
Nem biztos, hogy rövid életű lesz. Egyrészt minden tuningmotor rövidebb életű, mint a gyári: ez van, a teljesítményt nem adják ingyen. Viszont meg lehet találni a megfelelő kompromisszumot a kellő teljesítmény/nyomaték és a háklimentes működés között.
Való igaz, a FIAT egyes motorjait be lehet építeni a motorba. Általában a kétvezérműtengelyes, kétkarburátoros (asszem TC) motort szokták erőltetni. Ennek az az előnye, hogy ugyanolyan felépítésű, mint a Ladáé: csatlakozik a kuplungharangra, két bakon nyugszik, a segéderendezések elhelyezése is megegyezik. Ezen kívül szinte bármit be lehet építeni a Ladába, ami befér. Mégis: a FIAT-blokkon kívül nem sok mindent javasolnak, mert egyrészt kevés a hosszmotorhoz, hátsókerékhajtáshoz tervezett blokk (nem mindegy ugyebár, mihez találják ki), másrészt a FIAT-motorokból elég sokat ki lehet hozni és, amint írtam is, kellően csereszabatosak a Ladáéval. Viszont manapság a motorcsere egy élmény, nem véletlen, hogy teljesen lepusztult, műszakilag katasztrofális állapotú roncsokat kínálnak majdnem autóárban csak azért, mert a forgalmiba be van jegyezve a FIAT-motor...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!