Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit kell tudni turbós autó...

Mit kell tudni turbós autó vásárlása előtt?

Figyelt kérdés

Több helyen is olvastam hogy ezek a kocsik turbócsere nélkül olyan 300e km-ig mennek el. Bár ez nagyban függ a használatától.

Hogyan lehet(ha egyáltalán lehet) megkülönböztetni, hogy egy autót nyírtak, vagy normálisan használták?

Műszakin ezt kimutatják?

És mi van akkor, ha elromlik a turbó? Be se indul a kocsi, vagy még el lehet vele menni pár km-t?


Ha van valami jó tippetek ilyen autó vásárlásához, azt leírhatjátok. Köszönöm



2015. szept. 5. 13:38
 1/3 anonim ***** válasza:
sehogy
2015. szept. 5. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Sehogy nem tudod megállapítani.

De, ha egy turbó a végét járja, azt észreveszed. Csak ez is csalóka, mert mondjuk egy 150 lovas dízel lehet lustuló turbóval is jól fog menni, a különbséget akkor vennéd észre, ha átülnél egy másik ugyanolyan autóba, amin jó a turbó. Ez, hogy ellustul, vagy elkormolódik a turbó, legtöbbször a spórolós vezetés következménye, de nem feltétlenül jár turbócserével.

Aztán van olyan, mikor mozgásképtelen lesz a kocsi a turbó miatt. Például nem cserélsz elég gyakran olajat, és a turbót ilyen trutymós olaj keni, akkor a turbó tengelye néhány km alatt tönkre is megy. Vagyis mész szépen az úton, egyszer csak azt veszed észre, hogy ömlik a füst az autóból, mert elfolyik az olaj a turbón keresztül. Ez mondjuk ritkább eset, de előfordul. Ilyenkor teljes turbócsere szükséges. Ez történik akkor is, ha sokszor hidegen nyomják neki, ugyanis a turbó nem attól megy tönkre, hogy hideg a motor, hanem hogy maga az olaj hideg, és rossz a kenése.

Elméletileg a turbó élettartama akár a motoréval is azonos lehet, de ez elég ritka eset. De mindenesetre, ha nem spórolsz az olajcserén, azzal a turbót kíméled a legjobban, szinte mindig a rossz kenés miatt megy tönkre.

2015. szept. 5. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

"Több helyen is olvastam hogy ezek a kocsik turbócsere nélkül olyan 300e km-ig mennek el."


Én úgy fogalmaznék, hogy odafigyelő normális használattal a kifejezetten turbós típushibával nem rendelkező motorokban a turbók kibírnak 300-400 000km-t is. Ebben nagy sebességgel forgó fém alkatrészek futnak olajban, kopás van, előbb utóbb javítani vagy cserélni kell, akkor is ha vigyáztak az autóra.


A kérdés, hogy állapítod meg , hogy vigyáztak-e rá vagy valós-e a futás..


Normál esetben a turbóból nem jöhet erős, fémes hang, sípolás, fütyülés vagy ilyesmi. Ha a turbófeltöltő levegőcsöveit leveszed egy minimális olajat találni fogsz benne. Ha ez csak nagyon vékony filmréteg akkor oké, ha cseppszerű, folyásos olajat találsz akkor oda már felújítás kell ( vagy csere ).


Ha a turbó elromlik annak dízelnél két eredménye lehet:

- ha tengelytörik, megszorul, akármi>> nincs töltőnyomás, a motor nem kap elég levegőt, elvész a teljesítmény. A régebbi kocsiknál ilyenkor ugyanúgy dőlt az üzemanyag a kocsiba, és olyan szép feketén füstöltek, mint egy dízelmozdony. Asszem az újaknál a légtömegmérő jele alapján korrigálják a befecskendező üzemanyagot, így a dízelmozdony hatás nem mindig lép fel.


Rosszabb esetben a turbóban az olajtömítő gyűrűk feladják a harcot ( labirintgyűrűk ) ilyenkor az olaj a nyomás alatt álló olajtérből ki tud folyni. Ha a turbina irányába folyik akkor szép kékes füstje van az autónak és mocskos büdös égett olaj szag jön a kipufogóból. Ha a kompresszor irányába, akkor csöcs van, mert a dízelmotor képes üzemelni motorolajjal is, ilyenkor elindul egy öngerjesztő folyamat és a motor a motorolajat kezdi el elégetni. Gyakorlatilag szabályzás nélkül felpörög és addig pörög amíg be nem sül a motor, a turbó fel nem robban vagy a motorolaj el nem fogy. Kézi váltó autónál ilyenkor le lehet fullasztani és minden megmenekül. Automatánál ilyenkor komplett motorcsere jön. :D


Viszont ez utóbbi már extrém állapot, ezt megelőzi egy olyan szakasz ahol jelentős olajfogyasztása van a motornak, füstöl, erőtlen stb..


"Hogyan lehet(ha egyáltalán lehet) megkülönböztetni, hogy egy autót nyírtak, vagy normálisan használták? "

Kompresszió mérés, porlasztási nyomás és porlasztási kép vizsgálat, alkatrészek kopása... ez mind időigényes, bontást igényel és drága.


Jó tipp TDI vásárláshoz? Keresel valamelyik típussal foglalkozó fórumban olyan rovatot, ahol a hozzáértő és megbízható szerelőket ajánlják. Valamelyiket felkeresed a megvásárolni kívánt autóval. Ő átvizsgálja és mond valamit.

2015. szept. 6. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!