Ha egy Yamaha Yog ( kétütemű - next zone ) dugattyúja leállításkor rossz helyen áll meg, akkor tényleg párologhat a benzin állás közben ( gyújtás nélkül )? Hogyan lehet ezt megakadályozni?
Hát, téged jól megszívattak a fórumon, ahol ezt olvastad...
(ha haverok mesélték motorszakértés közben, akkor is)
Leállításkor a motor általában ugyanabban a pozícióban áll meg. Általában mindegy is, hogy hol: ha áll a dugattyú, a hengerbe nem jut be benzin. Befecskendezős motornál a gyújtás kikapcsolásakor elzárod a benzin útját, karburátornál előfordul, hogy a gyújtás kikapcsolásakor a tovább forgó motor abban a pár fordulatban még szív be benzint (bár ennek elkerülésére is vannak megoldások). De ha a dugattyú megállt, ott bizony a benzin sehová nem megy, mert azt a motor szívóhatása hajtja be a levegővel együtt, az pedig megszűnik a leállításkor.
Onnantól kezdve benzin csak az úszóházban van. Ha működik a benzincsap, az úszóház nem telik, fix benne a benzinszint. Ha a csap nem jó, akkor addig telik az úszóház, amíg a tűszelep el nem zár. Ha az is rossz, akkor kifolyhat az összes üzemanyag.
A benzin egyébként párolog. Akár az úszóházban, akár az üzemanyagtartályban áll, bizony párologni fog. Menet közben is, álló helyzetben is, hidegben is, melegben is. Melegben jobban. Tehát az úgy önmagában igaz, hogy leállítás után párolog a benzin - igaz, párolog az előtte is. Ezt nem tudod megakadályozni, a fizika már csak ilyen. De nem kell félni a jelenségtől: az úszóháznak is hónapok kellenek, hogy magától kiürüljön (sajnos hamarabb válnak ki a benzinből az adalékok, mint hogy ez megtörténne), az üzemanyagtartálynak még több.
Köszönöm a válaszokat !
Egyébként a szervizben ( Yamaha motor ) mondták .....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!