Csak a hűtést nehéz lesz: cserélni kell a hengert, a hengerfejet, a gyújtásoldali deklit és - ha jól emlékszem - a lendkereket is. De a hengert dugattyúval együtt kellene cserélni, sok vele a baj. Ha mindenáron turbóhűtésre vágysz, akkor inkább az egész blokkot cseréld ki.
2015. aug. 25. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
azt nem lehet , mert a schwalbe blok az nem jo :/
2015. aug. 25. 13:46
3/8 anonim válasza:
Az S50 és a Schwalbe (KR51/1) blokkja nagyon hasonló, de épp annyiban különbözik hogy ne tudd áttenni a hűtést. De minek kéne egyébként áttenni? A ventilátor forgatása teljesítményt vesz le a főtengelyről.
2015. aug. 25. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 A kérdező kommentje:
hát h hütse ..
nyáron hasznos ha lasaban emgyek pl és nem huti amenetszél
2015. aug. 25. 14:27
5/8 anonim válasza:
Ha nem melegszik túl a motor, akkor tök felesleges ráerőlködni a ventillátort "hadd hűtse!" jelszó alatt. Nem hülyék tervezték a motort Suhlban, olyan a henger bordázata, hogy kis tempónál is el bír vezetni annyi hőt, amennyit kell. Akkor van baj, ha álló helyzetben nyélgázon gumit füstöltetsz: a terhelés és hőtermelés nagy, hűtés meg nem nagyon van. De ez nem a motor hibája.
Szóval amíg kánikulában lassan haladva sincs gond a hűtéssel, nem kell barkácsolni. Ha pedig van, akkor sem kell: a melegedés általában orvosolható a karburátor és a gyújtás normális (nem Jaóskabá által szemre vagy fülre) beállításával. Ha pedig nem jó az illesztés a henger és a dugattyú között vagy valahol máshol szorul a motor, arra megint csak nem a turbóhűtés a megoldás.
2015. aug. 25. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 veterán vas válasza:
Nem tudod csak simán áttenni, de nem is szükséges.
Ugyanis az s50. tipusnak nyitott blokkja van, szinte mindenhol éri a menetszél, ezért nincs szükség külön hűtésre. A scwalbinak a burkolat miatt kellett a plusz levegő, bár az sem "turbó" volt, hanem csak egy egyszerű szélkerék.
2015. aug. 25. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
koszi a valaszokat
2015. aug. 25. 16:35
8/8 anonim válasza:
Nem csak a menetszél hűt, ha hiszed ha nem, álló helyzetben is van hűtés. Ilyenkor a meleg levegő felfelé száll, a helyére meg érkezik a hideg(ebb). Goldolj csak a kályhára vagy a radiátorra. Ha lassan mész akkor meg nincs is szükség nagy hűtésre mert a kevés teljesítmény amit ilyenkor a motor lead, nem is termelődik annyi hő ami káros lenne a motorra. Úgyhogy felejtsd el "turbóhűtést". Más a helyzet a robogóknál mert ott a helyhiány és a blokk zsúfolt beépítése miatt nem lenne elég ha csak hűtőbordák vannak a hengeren.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!