Daewoo Nexia 1.5 GL 1996-os önindító hiba (? ) Csak kattan és nem indít.
Sziasztok!
Adott egy Daewoo Nexia 1.5 GL 1996-os. Minden előjel nélkül nem hajlandó indítani az önindító. Egyik nap este leraktam az autót ( aznap és előtte is mindig pöccre indított/indult ) és másnapra már meg sem nyekkent. Akksi rendben van és vadi új akksival is ugyanez a jelenség. Gyújtásnál a műszerfalon minden rendesen visszajelez, indításnál elhalványulnak a visszajelzők és semmi sem történik, csupán néha kattan az önindító, de van, amikor nem is kattan és továbbra sem történik semmi.
Amikor a gyújtást ráadom elkezd búgni az injektor szivattyú hátul, mint mindig ahogyan kell is, viszont a napokban baloldalon a kormánytól lejjebb, ahol a biztosítékok és relék vannak, egy kattanást hallok, amint elcsendesül az injektor szivattyú és indítani szeretnék. Ugyanez történik minden indítás előtt. Kattanás a biztosítékok felől. Tegnap pedig amint ráadtam a gyújtást kb. 5 és 10 másodpercenként kettőt kattan, egészen addig, amíg le nem veszem a gyújtást. Tolásra azonnal indul az autó néhány méteren belül, viszont nem szeretném teljesen tönkre tenni a betologatással. Megkérdeztem néhány autó szerviz és autóvillamossággal foglalkozó szervizek "szakembereitől ", hogy szerintük mi lehet a probléma? Általánosságban azt mondják, hogy le kell venni az önindítót, szét kell szedni, mert lehet, hogy szénkefe kopás és még felsoroltak vagy 4 - 5 dolgot, ami problémás lehet. Hiába említettem nekik a biztosítékok felőli kattogást, egyikük sem akarta meghallani.
Egyébként amiatt írtam ide, mert nem tudom, hogy kihez is vigyem az autót és nem szeretném, ha mondvacsinált okokkal akarnának esetleg lehúzni; illetve egy valakitől ( egy hétköznapi ember, nem szerelő, nem szakember legalább is ilyen téren nem az ), ő azt mondta, hogy lehet, csak valamilyen relét kellene cserélni benne és máris indítana rendesen az autó.
A kérdésem az, hogy a kimondottan Autóvillamossággal foglalkozó szak szervizeseknek higgyek, hogy ki kell szedni az önindítót, szétszerelni ezt - azt cserélni, bár szerintük lehet, hogy másik önindítót kell vennem, vagy a "mezei szakinak, aki azt mondta, hogy lehet csak relét kellene cserélni? Kérem, csak a témához kapcsolódó hozzászólók írjanak. Köszönöm :)
Tehát akkor mindenképpen marad az önindító le és szét szerelése(?)
Az elképzelhetetlen, hogy az indító relé lehet a ludas? Korábban, amíg az autó indult pöccre, akkor nem hallottam semmilyen kattanó hangot a biztosítékok/relék felől. Most pedig minden indítózás előtt kattan egyet.
Amit elfelejtettem a kérdésemben leírni az az, hogy amikor először történt, hogy másnapra már nem indított, azóta volt olyan, hogy több, mint 1 hétig minden nap tökéletesen, azaz elsőre és pöccre indult az autó.
Ami picit fura volt nekem, hogy mindkét alkalommal, amikor egyáltalán nem indított az önindító, iszonyat nagy eső volt másnapra, tehát alaposan elázott az autó vagy előző este vagy éjszaka. Az autó sajnos csillag garázsban alszik. Nem lehet oka az eső azáltal, hogy esetleg beázott valami, aminek nem kellett volna, hogy víz, vagy nedvesség érje? Bár érdekes, hogy hetekig nem száradt volna ki nyáron(?).
Ui.: Az önindító hiba nem néhány napja történt, hanem már hetekkel ezelőtt. Közben volt, hogy otthon, indulás előtt beindult az autó, de mire elintéztem a dolgaimat a városban, már csak tolásra indult...
menj el egy szerelőhöz és kiderül mi a gond
Nem lesz nagy tétel a javítás:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!