Az új fajta dízelmotorral tényleg gyorsan kell menni, és nem tesz jót neki ha lassan megyünk vele?
Nem igaz. Van benne szerencsére sebességváltó, így ha 20km/h-val is mész, meg lehet oldani, hogy a motor ne alapjáraton kínlódjon.
Egy négy hengeres soros dízel motort, főleg a viszonylag kis lökettérfogatúakat (2.5 alatt) nem illik 1500-as fordulat alatt kínozni. Egyrészt a koromlerakódások miatt, másrészt hogy ne rángassa a kettős tömegű lendkereket, idő előtt tönkretéve azt.
Az hogy milyen sebességnél hányadikat használj, autó függő. De általában ha 1500-as fordulatnál váltasz vissza és 2000-2200 körül fel, akkor kb jól csinálod. Én városban 50km/h-nál 3.-at használok, 55-nél tudom a 4.-et kapcsolni.
Kikormolni akkor célszerű, ha csak városban mész vele, relatív alacsony fordulaton. Az "új fajta" dízelekben van DPF, úgyhogy maga megoldja a regenerálást. Ha mást, pl az EGR-t is ki akarod kormolni, akkor mész vele legalább 15-20 percet egyhuzamban magasabb pl 3000-es fordulaton.
Így van, egyetértek. Ezt próbáltam én is leírni, csak nem sikerült ilyen jól megfogalmaznom.
Nekem szerencsére alap a napi 220km autópálya, úgyhogy nem hiszem, hogy lesz ilyen problémám. :) Ettől függetlenül városban sem erőltetem 1500-as fordulat alatt. Fogyasztásra is egyébként többet ír ki ha erőlködik a motor, mintha visszakapcsolnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!