Hasznaltauto vasarlasnal kb menyire tekerik visza az orat?
haverom kérdezte, hogy nem érdekel-e a kocsija, mert el akarja adni, 280-van benne, de azt mondta annyira tekeri amennyire akarom... :)
amúgy tönkre lehet tenni egy autó motorját 50 km alatt is, de el lehet vele járni 300 ezret is gond nélkül, szóval marhára nem vagy képben, és ha ennyire fogalmatlan vagy, vigyél magaddal szerelőt, és ha tetszik külsőre, meg a szerelő is rábólint, akkor utána még nézesd át szervizben is, és ha azok is rábólintanak, akkor lehet megvenni...
szántóvető
Azért márkaszervíznél ez viszonylag ritka esemény lehet. Főleg, mert az elektronikus szervízkönyv szerintem nem módosítható visszamenőleg.
"AZ 500e km-eket nyugodtan el lehet felejteni, ma már a tervezett avulás 300e km, erre gyárt MINDEN autógyártó. "
Ezeken a kijelentéseken csak nevetni tudok. Vagy ti az autó életének végét azt számitjátok, mikor tönkremegy a turbó, vagy netán a lendkerék, amit két nap alatt javitani lehet és utána még vigan megy az autó? Igazából nem is értem miért terjedt el a köztudatban hogy a mostani autók már nem olyan megbizhatóak. Attól, hogy a neten minden tipusról terjed 2-3 rémhir, hogy szétment a motor, hát ez előfordul, 1000-ből 1-szer. Régen még a W123-mas Mercivel is előfordult ilyesmi, csak nem volt a hires internet, aminek segitségével mindenki tud mindenről, és mindenki autószerelő lett.
# 15
"ti az autó életének végét azt számitjátok, mikor tönkremegy a turbó, vagy netán a lendkerék, amit két nap alatt javitani lehet és utána még vigan megy az autó?"
Én azt számítom az autó "élete végének" amikor 1 év alatt többet kellene rákölteni, mint amennyit ér az egész.
Egy átlagos autó a 300e km-t kb. 12-15 év alatt éri el.
Vegyük példának barátomék autóját: Mazda 6 2.0 dízel (kéretik a japán fétist most félretenni, írhattam volna BMWt is). 2002-es, reálisan 8-900e forintot ér az autó. Most fingott le benne a kettőstömegű + kuplungszett (500e munkadíjjal + 2 napig nem tuda használni a kocsit). Az utángyártott BTS turbó lesz a következő hozzá 550e (vagy vesz egy felújítottatt 2 kilóért, ami vagy xar lesz vagy nem, esetleg valami gyengébb márkát 350-400e körül).
Akárhogy is, ráköltötte az autó árát a 13 éves kocsira. És ez csak 2 nagyobb tétel, sorba fog elfingani benne minden. Viszont 5 kilóért elpattinthatta volna amíg nem volt teljesen tropa a kettőstömegű 2 nap alatt és vehetett volna egy új autót belőle, amivel 10 évig megint járhat költségmentesen.
Igen, tudom, mindenkinek van egy haverja, akinek a haverja -70%-on hoz alkatrészt és a Józsi egy láda sörért kicseréli, de maradjunk annál, hogy ennyi a boltban az alkatrészek ára, kéretik nem ebbe belekötni.
A gond a mostani autókkal (értsd: 2000 utáni), hogy szándékosan nagyon drága hozzájuk az alkatrész, akkor is ha öregek. Ez nyilvánvalóan mesterségesen fenntartott, hogy ne érje meg cserélni.
"Azért márkaszervíznél ez viszonylag ritka esemény lehet. Főleg, mert az elektronikus szervízkönyv szerintem nem módosítható visszamenőleg."
Tudnék mondani olyan márkaszervizt, ami visszatekeri :D
A #15-tel nagyon egyet értek. :D
"Egy példa van csak erre ami valós: a Ford legújabb 1.0 literes három hengeres motorjára azt mondják, hogy 150 ezer kilométert megy el."
De ki mondja? Mutass egy embert, akit ismersz személyesen és már belehajtott 150 000-ret egy EcoBoostba...
A mai autók is ugyanúgy bőven kimennek a világból, mint a régiek, csak picit többet kell velük foglalkozni, mert jócskán bonyolultabbak.
Furcsamód az 1Z,AHF,AHU TDI-kre mindenki mondja, hogy gond nélkül elmennek fél milliót, de még egyet nem láttam, amiben fél millió lett volna. Meg lehet nézni a hirdetéseket, egyik magyarországi TDIben sem lesz fél millió... Akkor valaki hazudik, vagy az óraállás vagy a felhasználók :D
Tele van már a zacsi az ilyen legendákkal...
Hogy on is legyek:
Annyira tekerik vissza az óraállást, amennyire nem szégyellik. Mikor E38-at akartam venni, láttam kint egy 750i-t 510 000km-rel, makulátlan belsővel. Itthon az összes lelakott hulladékban csak 180-210 000km-volt, de ép bőr már nem volt bennük. Akkor azt az 510 000-rest mennyire hajtották volna vissza? 60 000-re? :D
De hallottam már olyan 1.4 Fabiaról, ami nagyon szép állapotú volt - 300+ ezerről 84 000-re volt visszatekerve. Szerintem nem lehet erre szabályt felállítani, hogy mikor mennyit tekernek vissza. Az tuti, hogy a legtöbb autónak 150-190 000 közé vna tekerve az órája.
A Fordról a Totalcarban azt mondták (tudom, szarjak sünt), hogy a gyár szerint bír 150 vagy 200 ezer kilométert.
A Passat amit én ismerek jelenleg 463 ezer kilométert mutat, igaz, az magán személyé, nem is internetes hirdetésként találkoztam vele. Vezettem, sokat ültem benne, kétségbeejtően jó. A kormányon érezni, hogy kopott, de a váltó nagyon katonás, a futóműben semmi lógás, 90 lóhoz képest pedig nem megy rosszul (a malacorrú faceliftje). A fék gyenge, de az akkori autók közül egyik sem volt sokkal jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!