Hasznaltauto vasarlasnal kb menyire tekerik visza az orat?
Rosszul gondolod, és az ilyen gondolkodás miatt tekerik az órát a nepperek. Egy autó gond nélkül lefut 500 ezer kilométert normálisan karbantartva. Ajánlom tanulmányozásra ezt a három részes cikksorozatot:
Nem mindegy, hogy az adott autót ki, hogyan használta, mire és mennyire tartotta karban.
A szocialistalusta gyártmányú autók, wartburgok, daciák, skodák, zasztavák, kockaladák, ezelőtt harminc-negyven évvel, igen, roppantul elfáradtak százezer kilométeres korukra. Többnyire a gyenge anyagminőségek miatt, de sokkal inkább azért, mert az akkori futásteljesítmények okán, mire elérték ezt az életszakaszt, már szétrohadt a karosszéria.
Ennek az emléke él tovább itt vadkeleten, azok fejében, akik ehhez szoktak, vagy azokéban, akik az iylenhez szokttak környezetében nőttek fel.
Ezek az autók már nem azok az autók. Egy ma leggyárott autót átlag 300 000 kilométerre méreteznek, ami persze, nem jelenti azt, hoyg addig jó lesz, mindet szét lehet gyilkolni, de ha nem nagyon szemét hulladék (pl. 2006 előtti Land Rover Freelander, 1997 előtti Kia Sephia, 1998 előtti Ford Focus), akkor gondos gazda kezei közt félmilliót is elmegy panaszmentesen, és az biztos, hogy akármennyire minimálisan törődő, és nem törő tulajdonos kezében százezer kilométer egy mai autónak egy alapos bejáratás, nem több.
Nyugat-európában egy első autót egy felsőközéposztálybeli tulaj legfeljebb 4-5 évig használ. Ez idő alatt évente beletesz 20-25 ezer kilométert, ha cégatú, akkor ötevnet. NINCS IS KOCSI ELADÓ százezer kilométer alatt, vagy legfeljebb a körül. amit enneél kisebb kilométeróra-állással adnak el, az vagy
a) tényleg második-harmadik autót volt, de ezt csak olyanról tessék elhinni, amiről ez el is hihető, pl. kabrióról, vagy a főorvos úr terepjárójáról, amivel csak horgászni járt, vagy városi kis szaladgálósról
b) valami baj vana kocsival, megtörték, vagy oylan hibája van, hogy a márkaszervíz is széttárja a karját
c) visszatekerték, de nem kicsit.
Erre szokat mondani használtautó-kereskedő ismerősöm, hogy hán ykilométerrel szeretnél kocsit? Megoldható, akkor annyira tekerem vissza.
Nem kilométeróra-állást, hanem műszaki állapotot nézz, pontosabban nézess, szakemberrel.
Az első felhasználónál ott a pont.
A legtöbben a km állást nézik, és abból szűrik le hogy milyen állapotban van, pedig rengeteg mindentől függ, mint pl hogy azt a távolságot főként városban, vagy pedig országúton-autópályán tették meg.
Nem hobbiból követnek el szabálysértést azzal hogy visszaállítják az óraállást, hanem mert szimplán megunják azt hozzáállást amit a vevőknél tapasztalnak, pl téged is zavarna ha pl a 200 ezret futott kiváló állapotú autódat 300 ezerrel olcsóbban akarják elvinni, mint az óraállás szerint 130-at futott 600 ezerről visszatekert nem rendesen szervízelt romhalmazt. Ha már a 20-adik érdeklődő azért utasítja vissza a kiválló állapotban lévő kocsidat mert "túl sokat futott" eléggé irritáló érzés.
Amielőtt keményen bűntették, kb alig volt használtautón olyan kocsi fent aminek 200ezer feletti óraállást adtak meg, már 190-200-nál húzták az emberek a szájukat hogy nem lesz jó, ezért jellemzően a 150 ezres tartományig tekerték vissza.
Csak egy példa:
Közeli ismerősöm, a kiválló állapotban lévő 1.9 TDI 15 éves Passatját, amit újkorától ő birtokol, főként hosszútávú autópályás- 400 ezres futással, de remek állapotban sorra mondták vissza az érdeklődök az óraállás szerinti 150 ezres bontószökevényekért. Akik meg el akarták vinni azok jellemzően 40%-os akartak alkudni belőle. Pedig ezek a motorok jellemzően a világból is kimennek, megfelelő karbantartás mellett, és maga az autó többi alkatrésze sem az a 180 ezret bíró típus ami utána 1:1-ben megdöglik.(persze nem a kopó alkatrészekről beszélek :) )
Ezt 2-3 hónap hirdetés és sorra visszautasítás után megunta, visszatekerte 150-ért(Amikor még nem volt bűntetendő), meghirdette, és napokon belül elvitték ugyanazon az áron széles mosollyal.
Elgondolkodtató...
Mellesleg egy ideje felkészültek, és fokozatosan tekerik vissza az órát, pl 50 ezerről 30 ezerre, és úgy mennek a nagyszervízre, és így tovább.
"Egy autó gond nélkül lefut 500 ezer kilométert normálisan karbantartva."-na ez konkrétan nem igaz.ne a '80-as évek autócsodáiból induljunk már ki meg a 123-as merciből.főleg ne a legrosszabbul sikerült w210-es szériából amire a cikk hivatkozik.már nem a tartósságra mennek rá mert az nem éri meg az autógyártóknak.tele van a net olyan cikkekkel ahol 100e Km-nél már széthullott a motor,nagyjavítani kellett.
a kérdésre rátérve,egy céges autó gond nélkül elgurul 100ezret évente,az 3 év alatt 300ezer,abból már illik 200-at visszatekerni.kérdező azt hiszem nem lettél okosabb,az a lényeg hogy szerencse is kell a vásárláshoz :)
AZ 500e km-eket nyugodtan el lehet felejteni, ma már a tervezett avulás 300e km, erre gyárt MINDEN autógyártó.
A többi kommenttel egyetértek amúgy, minden kocsit annyira tekernek, amit még egy madár elhisz.
Amúgy valaki írta, hogy "amikor még nem volt illegális" tekerni az órát - neki mondom, hogy MINDIG illegális volt és pár éve már le is lehet kérni a műszaki és átírás óraállásait 2000 huf-ért az okmányirodából rendszám alapján, szóval...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!