Vezérműtengely szimmetriapontja hogyan határozható meg?
Sajnos nem látom köztük az összefüggést. 108-112°. A felső holtpont után ennyi "fokkal" később van a szelepnek a legnagyobb nyitása. De ez csak ezé a tengelyé. Mindegyiknek máshol van. (talán úgy tudnék ehhez állítani, hogy ezt az értéket átváltom főtengely fok és így a főtengelyt kellene csak odatekerni a legnagyobb nyitáshoz).
Le tudnád mégis írni nekem, hogy tudnád kivitelezni?
Tovabbra se ertem a kerdest, mert van amikor egy motorban 4db vezfengely van.
Meg a vezerlesi idok se biztos egyenletesek, soros 4hengeresnel is lehet eltolt osztasu fotengely.
Egy v6 nal ami dohc ott megint erdekesen jon ki mind a 3vagy6 butyok. Ugye egy szeleppar mehet egy butyokrol is Y alaku himba eseten.
Stb.
A gengelyeket a gyarto szerinti jelre kell rakni, ahol nincs jel ott van celszerszam ami a profil tukorkepe.
Szerintem hallottad valahol ezt a vezérműtengely szimmetriapont kifejezést, és megtetszett. Nem tudod, hogy mi az, de erősen foglalkoztat. Nyugodj meg, majd elmúlik mint a bárányhimlő, jön helyette valami más. Hogy tetszik például a zsigérzsugorodás, vagy a lámpaernyő-árnyék?
Akarsz róluk beszélgetni? :D
Nem akarok :)
Ha nem tudnám mit jelent, akkor nem akarnám megtalálni.
Amúgy tegnap elvittem a hengerfejet (vezérműtengellyel együtt) az összes autószerelőhöz a városban és sajnos egyikük sem tudta úgy beállítani, hogy szimmetriaponton legyen. Idézem: "ezt így nem lehet, akárhogy össze lehet szerelni a tengelyt a hengerfejjel, nem tudom hova állítani. Kiméréséhez meg nincs szerszámom"
Úgyhogy vettem egy indikátorórát és a 2 szelepet felváltva mérve addig tekertem a tengelyt, amíg meg nem kaptam a FHP-i benyitási értékeket. Összejelöltem és összeraktam. Most már működik a motor. A gyújtási görbén még sokat kell finomítani, de bejáratási szakaszban még jó így.
Örülök neki, hogy végre megoldódott a (nemlétező)problémád. Az viszont szomorúsággal tölt el, hogy a város összes autószerelője nem volt képes a segítségedre sietni. :(
A végső beállításokhoz szívesen felajánlom a segítségemet. Tudok kölcsönözni egy finom kis műszerész kalapácsot, amivel ki tudod egyengetni a "gyújtási görbét". Bizonyára sokba került a két indikátor óra, legalább erre ne adj ki fölöslegesen pénzt.
Csak ügyesen!!! ;)
Jaj látod milyen figyelmetlen vagyok?!
Most látom, hogy -bár kettő kellett volna- Te csupán egy indikátor órát vettél. Szóval nem is volt olyan nagy a kiadás. Ez esetben nem adom a kalapácsot.
Vegyél azt is!
Az összes szerelő az 3-at jelent.
Csak 1 órát vettem, 6 ezer forint volt.
Kalapács gyújtásgörbéhez? Ehhez csak egy párhuzamos port-tal rendelkező számítógép kell.
Azt mondják, a legjobb út, az egyenes. Gondoltam a gyújtásgörbe sem maradhat olyan kajlán.
(dejó, megint tanultam valamit)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!